Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Lieve Pier, sorry natuurlijk is dit niet zo MO staat boven FB, alleen nu gaat dit mooie gedicht ook buiten Maastricht
Kijk, dat is een politiek correct antwoord, Parel
Over politiek (correct) en facebook gesproken!
Ik las vandaag dat de Maastrichtse Volkspartij vragen gaat stellen over de (oude) vlam van Minckelers.
Onderstaande tekst komt dus van facebook.
VRAGEN AAN STADSBESTUUR INZAKE VLAM MINCKELERS
Maastricht 4 september 2013.
Betreft: vragen over de gasvlam van Minckelers.
1e. Bij de overname door Essent van de voormalige Nutsbedrijven is afgesproken dat Essent de energiekosten van Minckelers nog enkele(?) jaren zou betalen.
Hoeveel jaren zou dat zijn? Is daar een schriftelijke overeenkomst van en indien ja, kan deze overeenkomst ingezien worden?
2e. Het stadsbestuur heeft aangegeven dat het laten branden van de vlam ongeveer zoveel bedraagt als de kosten van drie huishoudens; eveneens geeft het stadsbestuur aan dat dit € 40.000,-- zou zijn.
Hoe komt u aan dat bedrag?
als we uitgaan van de gemiddelde energiekosten van 3 huishoudens komen we uit op een bedrag van ca.€ 8.000,--
Graag een specificatie van de berekening.
3e. Het stadsbestuur vermeldt eveneens dat er een brede discussie zou zijn gevoerd over de dreigende aantasting van het milieu door de gasvlam te laten branden. Wanneer en waar heeft deze discussie plaatsgevonden?
Zijn er aantoonbare bewijzen dat door het branden van de gasvlam het milieu wordt aangetast en in hoeverre?
4e. Is de Gemeenteraad op enig moment betrokken geweest bij het nemen van de beslissing rondom een invulling voor het laten branden van de gasvlam van Minckelers? Indien nee, waarom niet? Heeft het college een mandaat om dergelijke beslissingen te nemen?
Namens de Maastrichtse Volkspartij:
Mia Dircke-Schmidt, Nancy Heuvels, Jan Hoen
Nu weet ik niet wat het gemiddelde MO-gezin aan energiekosten per jaar kwijt is (een derde van de jaarlijkse kosten van de vlam van Minckelers, aldus de gemeente Maastricht), maar mocht dat bedrag in de orde van grootte liggen van € 13.000 euro, dan vermoed ik dat het gemiddelde MO-gezin gehuisvest is een Kasteel Vaeshartelt.....
(.... en voor de rest verafschuw ik facebook..... :( )
Kom, kom Pier, niet zo negatief. Af en toe best handig, dat FB! Vooral met verjaardagen!
Daar heb ik een agenda en een kalender voor.......
Dus zelfs als de stroom uitvalt kan ik, bij dag- of kaarslicht, zien wanneer iemand jarig is (.... en vergeet ik het meestal toch nog)
De social media is een zeer interessante openbare informatiebron. Zonder deelname aan een deze bronnen kom je veel te weten over de mensheid in goede en slechte tijden.
Gisteren geweest naar de Markt, de opkomst viel ietwat tegen, het enthousiasme niet. De bedoelingen zijn goed, en ook al is het wat laat, men gaat ervoor. De opkomst van politiek vond ik ook tegenvallen, alleen Jan Hoen en Mia Dircke waren present. Ook de buurtcentra's lieten het helaas afweten. Natuurlijk met het weer van gisteren zal menig Maastrichtenaar wel op het terras gezeten hebben. Het was in ieder geval wel gezellig ondanks dat de aanleiding niet van dien aard was.
Wat vinden de heren (en dames) van een 'vlamheffing'? Of een 'vlamfonds' van het Maastrichter volk? Burgerkracht... crowdfunding. Wacht niet op de overheid, regel het zelf. Is toch makkelijk op te brengen, zodat Minckelers op de uren die ertoe doen zijn vlammetje laat fikken?
Opmerking