Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gevelstenen in miniatuur

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Gevelstenen in miniatuur

Bij het doorlezen van verschillende berichten realiseerde ik me dat het volgende misschien interessant was voor de lezers.

In Maastricht zit een bedrijfje dat tinnen soldaatjes maakt, Glorious Empires. Ze maken de traditionele platte soldaatjes en hebben er letterlijk duizenden. Deze vorm was vooral aan het begin van de vorige eeuw tot W.O. 2 populair.

Behalve deze soldaatjes maken ze ook tinnen gevelsteen miniaturen (zie bijlage) en zijn ze gestart met een serie Maastrichtse gebouwen. Al deze zaken kunnen geleverd worden als glanzend tin of gepatineerd (verouderd). Misschien onnodig te zeggen dat ik ze verzamel.

Er is ook een serie van Louis XIV siege de Maestricht. De belegering van Maastricht dus alsmede een serie Maastrichtse Marktfiguren.

Ik heb overigens geen belang in Glorious Empires. Ik ben een tevreden klant.
    Bestanden bijvoegen

Ook dat is weer zinvolle informatie, Rob.
    Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nooit van het bedrijf Glorious Empires iets afgeweten.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

Opmerking

Ze maken écht leuk spul en betaalbaar. Ik geloof dat ze op de website alleen hun soldaten hebben staan. Mocht je geïnteresseerd zijn in de gebouwen van Maastricht of de gevelstenen dan moet je gewoon even een mailtje naar GE sturen.

Opmerking

Ja Olijfje daar heb je gelijk in.

Hij is druk bezig met het inrichten van een showroom maar die is nog niet klaar. Je kunt overigens gewoon vragen of je mag komen kijken. De eigenaar, Jacques, is een relaxte vent en ik loop er regelmatig even binnen om te kijken of ie iets nieuws heeft. Hij heeft altijd tijd voor me, ook al koop ik niet altijd iets.

Groet,
        Rob

Opmerking

Bezig...
        X