Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ah oké ik herkende de buisjes en de schaduw van de buitenverlichting als eerste kenmerk. En ik moest noch even in de Grote Staat zijn, vanochtend voor nieuw schoeisel.
Pandora Grote Staat 8 rechts naast de Hema als je voor de gevel staat.
p.s.
noch een vraagje; hoe fotografeer je zo frontaal op de eerste verdieping, had U een ladder?
iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afschrijving
m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst
noch een vraagje; hoe fotografeer je zo frontaal op de eerste verdieping, had U een ladder?
Nee, Antonius, ik doe dat softwarematig. Met m'n fotobewerkingsprogramma Lightroom. Ik kantel de foto wat naar voren waardoor de vertekening wordt opgeheven. Zie bijgaande voorbeelden. Maar dat gaat alleen als er sprake is van lichte vertekening. Voor zware gevallen, als de vertekening heel erg is, heb ik geen oplossing.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter ScheeleBekijk bericht
Nee, Antonius, ik doe dat softwarematig. Met m'n fotobewerkingsprogramma Lightroom. Ik kantel de foto wat naar voren waardoor de vertekening wordt opgeheven. Zie bijgaande voorbeelden. Maar dat gaat alleen als er sprake is van lichte vertekening. Voor zware gevallen, als de vertekening heel erg is, heb ik geen oplossing.
kende ik nog niet HA
ik dacht al dat u zo'n Ansel Adams met fotocamera en steiger en statief was, maar toch mooi gelukt met die software.
Opmerking