Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ik denk daarom dat deze Boe is dit? best moeilijk is........
Maar ja, Antonius weet mij soms te verbazen
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
aha, we gaan kijken!
Ik weet niet of Antonius of wie dan ook al is gaan kijken (overigens een tip om dat zeker eens te gaan doen, een prachtig stukje nieuw Maastricht, vind ik!), maar er is iets grappigs aan de hand, dat ik gisteren bij toeval ontdekte.
Ik was gisteren aan het kijken naar website https://www.wonenaandegroeneloper.nl/ en zag ik dat er een straat gepland staat met de naam:
Frederik Hendriklaan.
Deze nieuwe laan komt aan de zuidkant van de Groenloper en wordt een zijstraat van de bestaande Nassaulaan en een verbinding naar de nieuwe straat met de naam: Dillenburg.
Dat pas historisch dus best goed bij elkaar.
Maar.... wat nu grappig is, is dat de trap in onze Boe is dit? ligt in een straat die genoemd is naar de bijnaam van Frederik Hendrik!!!
Dat maakt eigenlijk dat Frederik Hendrik in korte tijd 2 stratennamen naar zich genoemd krijgt..... opmerkelijk!
Maar.... wat nu grappig is, is dat de trap in onze Boe is dit? ligt in een straat die genoemd is naar de bijnaam van Frederik Hendrik!!!
(...) O ja.... waar ligt de trap nu?
Wow, dat is een inkoppertje: Stedendwinger op de Dousberg. Tja, daar kom ik eigenlijk nooit en Google Maps ook niet! Dus een huisnummer mag Antonius leveren.
Effe lastig geweest met die temperaturen inzake een wandeling.
Zal er toch nog iets langer over moeten doen en anderen kunnen het ook vinden.
BOUWVAK ZUID
iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afschrijving
m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst
Effe lastig geweest met die temperaturen inzake een wandeling.
Never mind, Antonius. Als Pier mijn globale aanduiding goedkeurt, zal ik een nieuwe zetten: 1) het is buitenshuis wat koeler 's ochtends dan binnenshuis; 2) dus dan ben ik een beetje op pad.
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.EversBekijk bericht
Wow, dat is een inkoppertje: Stedendwinger op de Dousberg. Tja, daar kom ik eigenlijk nooit en Google Maps ook niet! Dus een huisnummer mag Antonius leveren.
Ik keur hem volledig goed!!
Maar.... feitelijk was het Antonius die al met een belangrijke tussenoplossing kwam door "Wilhelmus" te noemen.
Ik denk namelijk dat de trappen leiden naar een appartement aan het Wilhelmus.
Maar, nu Ingrid op pad kan vind ik dat de de eer moeten laten aan Ingrid
En nogmaals, ik adviseer iedereen eens om de Dousberg te bezoeken. Er zijn ook leuke terrasjes
Het gaat mij eigenlijk meer om het achterliggende gebouw, dat wordt verbouwd tot eenpersoonseenheden voor (mogelijk) studenten. Wat was dat gebouw oorspronkelijk?
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.EversBekijk bericht
Het gaat mij eigenlijk meer om het achterliggende gebouw, dat wordt verbouwd tot eenpersoonseenheden voor (mogelijk) studenten. Wat was dat gebouw oorspronkelijk?
Dat is weer een goed antwoord Pier
Dus gij moogt een nieuwe opdracht plaatsen.
p.s. het zijn rondom die interessante kerk (nu fitness) heel kleine appartementen met een keuken zo groot als een badhanddoek
maar we moeten ook klein kunnen wonen.
Bestanden bijvoegen
iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afschrijving
m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst
Opmerking