In het wijkblad 't Beläöfke van deze week (2016 - nummer 2) een héél opmerkelijk verhaal van een (zéér) jonge agressieve automobilist!
Onderstaand het verhaal van het anoniem slachtoffer zoals het in 't Belhäöfke (Daalhof-Belfort-Hazendans) verscheen.
"Dinsdag 19 januari 2016, even na kwart voor negen ’s avonds, stapte ik bij de halte Herculeshof uit lijn 6, en ging op weg naar mijn woning. Ik stak achter de bus de straat
over en meende genoeg tijd te hebben om rustig over te steken, hoewel er ongeveer ter hoogte van de friture een auto naderde.
De bestuurder van die auto gaf echter plotseling flink gas, zodat ik opzij moest springen om niet door hem omver te worden gereden. De bestuurder draaide zijn raampje open,
en riep: "He ouwe zak, moet ik je overhoop rijden?"
In eerste instantie negeerde ik hem en vervolgde mijn weg via de trappen achter de bushalte bij het winkelcentrum.
Klaarblijkelijk nam hij daar geen genoegen mee. Hij parkeerde zijn auto nabij de bakker en stapte uit. En weer:
«ouwe zak, moet ik je kapot rijden?»
Daarop reageerde ik door te zeggen dat hij moest ophoepelen, dat HIJ degene
was die een verkeersfout maakte en niet ik. Hij was het immers die daar veel te hard reed en mij bijna ondersteboven reed. Had hij zich aan de snelheid gehouden, dan was er niets aan de hand geweest.
Ik was erg geschrokken en besloot het Chinees restaurant binnen te gaan om mijn verhaal te doen. De aanwezigen (personeel van het restaurant) liepen met me mee naar de deur en we zagen vervolgens de auto met hoge snelheid wegscheuren, langs de apotheek, de Penatenhof op. Toen ik er zeker van was dat hij niet zou omkeren, besloot ik mijn weg naar huis te vervolgen.
Ondanks het feit dat ik geen kenteken had en maar een vage beschrijving van de auto plus de bestuurder, besloot ik 0900-8844 te bellen, maar zij gaven aan zonder kenteken
niets voor mij te kunnen doen.
Toch wil ik het er niet bij laten zitten en daarom heb ik dit verhaal op papier gezet. Ik hoop dat de bestuurder dit onder ogen krijgt en zich het voorval herinnert. Mijn bedoeling is hem te laten weten dat dit soort misdragingen echt niet kunnen en dat het belachelijk is dat hij een door hemzelf gemaakte verkeersfout op mij als voetganger probeerde af te wentelen terwijl ik niets fout deed.
Ik weet dat het niet veel is, maar het ging om een blauwe of grijsblauwe auto met kofferbak. Zoals ik kon inschatten was deze een jaar of 10 oud, maar dat weet ik niet zeker.
De bestuurder had donkere kleren aan, donkergekleurde gekrulde haren en voor zover ik op afstand kon zien, was hij ongeveer 1.80 meter lang."
Een tienjarige (!!) bestuurder met donkergekleurde gekrulde haardos van ongeveer 1.80m !?!
Ik mag hopen dat het een typefout is van het slachtoffer, anders zou het wel héél opmerkelijk zijn

Leave a comment: