Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ok als we dit over 15 jaar gaan teruglezen dan ga ik nu een paar voorpellingen doen.
Gezichtsherkenning gaat nog groot worden. Aan de hand van profielen die bedrijven van ons hebben opgezet wordt ons gezicht al herkend bij binnenkomst. Aan de hand van het profiel kan een winkelier aan ons een passende aanbieding doen. Bijvoorbeeld luiers als je pas bent bevallen.
Of met de 'google' bril of lenzen. je loopt over straat en je lenzen herkennen al iemand die je tegenkomt en je krijgt zijn facebookprofiel al te zien, als dat nog bestaat. Je weet al op voorhand dat diegene een nieuwe electrische auto heeft gekocht en dat ie morgen jarig is.
Of je loopt lans een huis huis en je ziet dat het koop is en je kunt al voor de deur een virtuele rondleiding krijgen met een passende hypotheekaanbieding met je bril.
Het gaat Vodafone erom hun netwerk op die plekken te ontlasten bij grote drukte. Hoe vaak komt het niet voor bij evenementen dat je niet kunt surfen/bellen doordat de telefoon masten het verkeer niet kunnen verwerken (denk aan preuvenemint, elfde van de elfde, rieu's optredens)
Vooral voor hulpdiensten is dit lastig. Met een wifi kan het data verkeer veel beter/sneller afgehandeld worden en is het mobiele netwerk weer bereikbaar voor z'n hoofdtaak, bellen.
Allez, daar zit wat in. Maar de flinke bijdrage die gemeente voorstelt vind ik persoonlijk nog steeds ongepast: wel €50.000 bijdragen aan gemeentewifi maar geen €3000 aan schoolzwemmen, om maar iets te noemen.
Het is mij eigenlijk ook nog een raadsel waarom de gemeente hier geld in zou steken. Zo'n beetje iedereen die met een telefoon zit te pielen op een terras heeft toch al een mobiel data-abonnement, of maakt gebruik van een draadloze verbinding die door de exploitant is aangeboden. Maar als simpele burger snap ik wel meer niet in deze stad...
Het gaat Vodafone erom hun netwerk op die plekken te ontlasten bij grote drukte. Hoe vaak komt het niet voor bij evenementen dat je niet kunt surfen/bellen doordat de telefoon masten het verkeer niet kunnen verwerken (denk aan preuvenemint, elfde van de elfde, rieu's optredens)
Vooral voor hulpdiensten is dit lastig. Met een wifi kan het data verkeer veel beter/sneller afgehandeld worden en is het mobiele netwerk weer bereikbaar voor z'n hoofdtaak, bellen.
Daar heb je op zich een punt
Evenwel is dit een dusdanig typisch tijdsverschijnsel dat ik het gerechtvaardigd zou vinden om deze thread alvast onder de historie te plaatsen.
Maar kennelijk zijn ook de moderatoren het niet met mij eens......
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick
Gratis wifi in de stad klinkt handig, maar kan dit niet een nieuwe manier zijn om de bevolking in de gaten te houden en te volgen?
'Big brother is watching you'
Heb je geen GSM?
Nu al kan je dag en nacht gevolgd worden via je GSM, je OV-chipkaart, je pinpas en noem maar op.
Bovendien geef je zelf de meeste informatie prijs als je op Facebook, twitter, hyves en zelfs op MestreechOnline actief bent.
Welkom in de 21ste eeuw!
Het enige waar je je (nog) geen zorgen voor hoeft te maken zijn de bewakingsbeelden en webcams. Hiervoor ontbreekt gewoon de mankracht om die uit te kijken. Dat komt later pas als gezichtsherkenning een algemeen hebbeding is geworden.
Ik zou de moderatoren serieus willen verzoeken om deze thread, die nu nog staat onder het hoofdstuk "Mestreech kort & klein" onmiddellijk te verplaatsen naar ons hoofdstuk "Geschiedenis".
Als deze thread over pakweg 15 jaar nog eens wordt herlezen ...
Ik zou de moderatoren serieus willen verzoeken om deze thread, die nu nog staat onder het hoofdstuk "Mestreech kort & klein" onmiddellijk te verplaatsen naar ons hoofdstuk "Geschiedenis".
Als deze thread over pakweg 15 jaar nog eens wordt herlezen, rollen we lachend, gierend, brullend de kamer uit!!
Ik voorspel namelijk dat we over 10 jaar overal, wellicht nog midden in een bosgebied, WiFi, of hoe het dan ook moge heette, hebben.
Hier wordt een prachtig stukje geschiedenis bloot gelegd voor onze toekomstige generatie.
Hoe bekrompen gingen ze in 2013 om met het verkrijgen van gratis draadloos internet!
Overigens wil ik hier niet voorbij gaan aan de vraag van Greune. "Het is mij eigenlijk ook nog een raadsel waarom de gemeente hier geld in zou steken." Op zich een terechte vraag, maar het antwoord is heel simpel.
De overheid "verplicht" ons om steeds meer online te zijn en te regelen.
Dat betekent dat de overheid ook voor de infrastructuur moet zorgen.
Zeg maar de geasfalteerde wegen anno de 21ste eeuw.
Zou het graag ook weten cq beantwoorden maar wat zijn jouw bronnen?
Die kosten komen misschien uit het nieuwsbericht van Maastricht Aktueel (http://www.maastrichtaktueel.nl/vrij...te-maastricht/), wat de cijfers van het stadsbestuur heeft gekregen. Hieruit blijkt dat de kosten zo'n €100.000,- bedragen, waarvan de gemeente de ene helft ophoest en Vodafone en MUMC+ de andere helft betalen.
Het is mij eigenlijk ook nog een raadsel waarom de gemeente hier geld in zou steken. Zo'n beetje iedereen die met een telefoon zit te pielen op een terras heeft toch al een mobiel data-abonnement, of maakt gebruik van een draadloze verbinding die door de exploitant is aangeboden. Maar als simpele burger snap ik wel meer niet in deze stad...
Leave a comment: