Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Oorspronkelijk geplaatst door Karel de KaleBekijk bericht
Van oorsprong - wat ik mij kan herinneren - bleven de terrassen aan het OLV-plein beperkt tot het stoepje voor de cafés. Het zijn de ondernemers zelf die de keuze hebben gemaakt om - met het oog op vergroting van de omzet - hun terrassen uit te breiden tot op het plein zelf, tot onder de lindebomen. Dat is een bewuste en vrije ondernemerskeuze, met inbegrip van alle daarbij behorende lusten en lasten. Ze hebben volgens mij dan ook geen enkele grond om te klagen of om een tegemoetkoming in de kosten van de gemeente te vragen.
Oorspronkelijk geplaatst door Karel de KaleBekijk bericht
Van oorsprong - wat ik mij kan herinneren - bleven de terrassen aan het OLV-plein beperkt tot het stoepje voor de cafés. Het zijn de ondernemers zelf die de keuze hebben gemaakt om - met het oog op vergroting van de omzet - hun terrassen uit te breiden tot op het plein zelf, tot onder de lindebomen. Dat is een bewuste en vrije ondernemerskeuze, met inbegrip van alle daarbij behorende lusten en lasten. Ze hebben volgens mij dan ook geen enkele grond om te klagen of om een tegemoetkoming in de kosten van de gemeente te vragen.
Tja, het plein is toch echt te mooi om niet tet gebruiken als buitenruimte. Ik blijf erbij; ik vind het idee verschrikkelijk en vraag me tegelijk af waarom de gemeente niet geanticipeerd heeft op een nieuwe situatie. Het is ook wel een wortel voor de neus van de ondernemers aldaar, zo'n plein.
Opmerking