IK maak me zorgen en hoop dat een trend (?) die de laatste jaren zijn intrede heeft gedaan, niet verder doorzet als men nieuwe standbeelden gaat plaatsen !
Ik denk dan aan het beeld van d'Artagnan
Hoewel ik het een mooi beeld vind, hoort het toch hier te staan :

en ook het beren-klimtoestel nu in Jekerdal...?
i.pv. de echte Berekoil !
Dus hier op de hoek :
of hier dus :

Ook als het functioneel voor de kinderen bedoeld is: je gaat toch meestal lekker vanaf de Tongersestraat naar de berekoil toe om lekker langs het hertekamp naar de Pieterstraat te wandelen.
Is toch onlogisch om de weg over te steken , dan effe naar het klimrek te gaan en vervolgens weer terug...getuigd niet bepaald van praktisch denken ...
Waarom ook verwarring zaaien als je iemand uitlegd dat het beeld op plek A staat maar het echter doelt op plek B. en daardoor de indruk wekken of Mestrechteneere die de beslissing namen...mie es ein dröpke gedroonke höbbe...
Ik denk dan aan het beeld van d'Artagnan

Hoewel ik het een mooi beeld vind, hoort het toch hier te staan :

en ook het beren-klimtoestel nu in Jekerdal...?
i.pv. de echte Berekoil !
Dus hier op de hoek :
of hier dus :

Ook als het functioneel voor de kinderen bedoeld is: je gaat toch meestal lekker vanaf de Tongersestraat naar de berekoil toe om lekker langs het hertekamp naar de Pieterstraat te wandelen.
Is toch onlogisch om de weg over te steken , dan effe naar het klimrek te gaan en vervolgens weer terug...getuigd niet bepaald van praktisch denken ...
Waarom ook verwarring zaaien als je iemand uitlegd dat het beeld op plek A staat maar het echter doelt op plek B. en daardoor de indruk wekken of Mestrechteneere die de beslissing namen...mie es ein dröpke gedroonke höbbe...