Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Breur
    replied
    De nieuwe verbinding tussen de A2 en de A79.

    Foto: Danny Beckers.


    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Mwah, extra asfalt valt mee, er is zeker meer door de verknoping maar het meeste extra asfalt is ingepast binnenin het huidige knooppunt, extra is natuurlijk o.a. de afslag naar de Beatrixhaven waardoor minder verkeer de stad zelf in zal moeten.

    Al met al, denk ik dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.

    De fiets is natuurlijk leuk maar nvt op een autosnelwegverbinding. En tja, de trein... dan zullen toch eerst de verbindingen en verbindingstijden geoptimaliseerd moeten worden.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Geinig filmpje. Maar wat een asfalt! En lawaai. En luchtvervuiling. Arme Landgoederenzone. Als de helft nou gewoon eens de trein zou nemen, of de fiets...

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    In aanvulling op het kaartje van El Loco:

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=nXhjCVgwr8w[/ame]

    Trouwens wat een mooie foto!

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    A2 Kruisdonk - toekomstbeeld

    Voor de duidelijkheid nog even een plankaartje, waarop te zien is hoe het knooppunt Kruisdonk er over een jaartje of wat zal uit zien. Ter oriëntatie: linksboven de Beatrixhaven, rechtsboven Rothem, rechtsonder Amby, in het midden de Landgoederenzone met de Kanjelbeek.



    Het doel van de werkzaamheden is tweeledig: 1) volledige verknoping A2 - A79 en 2) nieuwe verbindingsweg A2 - Beatrixhaven.

    Knooppunt Kruisdonk wordt zo aangelegd, dat alle verkeersbewegingen mogelijk zijn. U rijdt straks makkelijk van de A2 naar de A79 en vice versa. Bestemmingsverkeer richting Rothem en Amby wordt mogelijk. Net als de ontsluiting van de Beatrixhaven. Het is een optimale oplossing, waarbij de A2 de hoofdroute is. Knooppunt Kruisdonk krijgt een groene uitstraling. Het gebied past daardoor prima in de landelijke omgeving.

    Bedrijventerrein Beatrixhaven is het grootste bedrijventerrein van Maastricht. Het moet daarom goed toegankelijk zijn. U bereikt Beatrixhaven straks vanaf de A2 en de A79 via een nieuwe verbindingsweg. De weg komt hoger dan de omgeving te liggen, op een dijk, en wordt deels verpakt als groen lint. Verschillende ecologische verbindingen onder en boven de weg zorgen ervoor dat de Kamsalamander en andere diersoorten hun leefomgeving behouden.

    (bron: www.a2maastricht.nl)

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    A2 Kruisdonk - Vliegend Viaduct

    Het hoort niet echt bij de A2-tunnel, maar is er wel mee verbonden: de ingrijpende werkzaamheden aan het knooppunt Kruisdonk bij Rothem. Het is jammer van het stukje Landgoederenzone, waar men zo de mond van vol heeft, maar deze schitterende foto in de krant van vandaag maakt veel goed:


    De term lijkt zo te zijn weggelopen uit een strip van Suske en Wiske. Het vliegend viaduct. Toch mag de constructie gerust een van de technische hoogstandjes binnen het A2-tunnelproject worden genoemd. Op een staalconstructie wordt een 120 meter lange en 16 meter brede weg aangelegd. Een kunstje dat pas één keer eerder is vertoond: op de A5 bij Schiphol. Het vliegend viaduct wordt onderdeel van knooppunt Kruisdonk, dat zodanig wordt aangepast dat het verkeer straks makkelijker kan switchen van A2 naar A79. Over een paar maanden moet het viaduct op de juiste plek liggen. Daarvoor wordt het enkele tientallen meters richting oosten verplaatst.
    (bron: DDL, 13-3-2012 | foto: John Dummer)

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Tijdelijke viaducten op zijn plaats



    Dit weekend zijn bij het Europaplein twee tijdelijke viaducten geplaatst. De bouwwerken zijn nodig omdat de Kennedysingel wordt verlegd. Dat is weer nodig om de bouwkuipen bij het Europaplein en de Nassaulaan-West op elkaar te laten aansluiten.

    Het westelijk deel van de Kennedysingel – ter hoogte van Europaplein - moet worden gesloopt om die aansluiting mogelijk te maken.
    De tijdelijke viaducten vormen als het ware een ‘brug’ boven de bouwkuipen van de Nassaulaan-West en Europaplein. maastrichtdichtbij.nl

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Sinds januari 2012 is Avenue2 bezig met voorbereidingen voor het verleggen van de Kennedysingel. De verlegging is nodig omdat de bouwkuipen bij het Europaplein en de Nassaulaan-West op elkaar moeten aansluiten. Het westelijk deel van de Kennedysingel – ter hoogte van Europaplein - moet worden gesloopt om die aansluiting mogelijk te maken.


    Tijdelijke viaducten
    Voor de verlegging van de Kennedysingel worden 2 tijdelijke viaducten geplaatst aan de zuidzijde van de Kennedysingel. De viaducten vormen als het ware een ‘brug’ boven de bouwkuipen van de Nassaulaan-West en Europaplein. Inmiddels zijn het midden- en westelijk zijsteunpunt van de viaducten geplaatst en gereed. Hierop worden straks de eerste twee brugdekken (zogenaamde liggers) geplaatst. Dit gebeurt in het weekend van 9 tot en met 11 maart 2012.


    Weekendwerkzaamheden 9 tot en met 11 maart 2012
    De voorbereidende werkzaamheden voor het plaatsen van de brugdekken worden zoveel mogelijk overdag uitgevoerd. Om hinder voor verkeer te beperken, gebeurt het inhijsen van de brugdekken en tussenelementen in de avond en nacht. Hiervoor is een rijstrookafzetting op de Kennedysingel én een afsluiting van de toerit richting Luik vanuit Cadier en Keer nodig.
    De rijstrookafzetting op de Kennedysingel en afsluiting van de toerit gelden op de volgende tijdstippen:
    • vrijdag 9 maart tot zaterdag 10 maart 2012, van 20.00-07.00 uur;
    • zaterdag 10 maart tot en met zondag 11 maart 2012, van 20.00-07.00 uur

    Meer informatie over afsluitingen en omleidingsroutes vindt u op de website van Maastricht Bereikbaar.


    Klik hier om een grotere versie van bovenstaande afbeelding te downloaden. (331,78 K



    Vervolg werkzaamheden
    Afhankelijk van de voortgang van werkzaamheden, worden eind maart 2012 opnieuw twee brugdekken geplaatst. Dit keer boven de N2. De verlegging van de Kennedysingel is dan nog niet meteen een feit: de afrondende werkzaamheden - zoals uitvullen en asfalteren, aanpassen van de Verkeers Regel Installatie (die de verkeerslichten in de omgeving aanstuurt) en het aanbrengen van markeringen - nemen daarna nog zeker twee weken in beslag. Naar verwachting kan de verlegde Kennedysingel vanaf medio april 2012 in gebruik worden genomen.
    Fietsverkeer kan de huidige fietsroute voorlopig blijven gebruiken. In de loop van 2012 wordt een fietsbrug over de bouwkuip gelegd en gaan ook (brom)fietsers gebruik maken van de tijdelijke viaducten. a2maastricht.nl

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    A2-informatieavond op 6 maart/a2maastricht.nl

    Bewoners van de wijken Nazareth, Limmel, Wyckerpoort-Noord en Wittevrouwenveld worden op dinsdag 6 maart uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst in het Informatiecentrum A2 Maastricht. Iedereen kan vrij binnenlopen tussen 19.30 en 21.30 uur. Er zijn verschillende informatiehoeken waar u concrete vragen kunt stellen aan inhoudsdeskundigen. Ook de bewoners van de andere wijken krijgen nog een informatieavond in de eerste helft van het jaar.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Haha wat een foto's op die site, erg vermakelijk . Slechte zaak als men zo omspringt met fietspaden, maar goed ik ben dan ook voorstander van wegenbelasting voor fietsers. Dat neemt niet weg dat paaltjes midden op een fietspad not done is. wegenbelasting voor fietsers voorziet in gelden tbv onderhoud en verfraaiing van de fietspaden an sich

    Gelukkig is er in Maastricht -als we het hebben over het topic A2 tunnel- sprake van een overbruggingsperiode mbt de Kenedysingel en komt een fatsoenlijke verbinding over een paar weekjes.

    Back to the tunnel

    Leave a comment:


  • Ivo M
    replied
    Helaas wordt het 'het zal wel meevallen' te vaak gebruikt als het om fietspaden gaat. Je komt de meest waanzinnige situaties tegen. En niet alleen in Maastricht. http://www.rnw.nl/nederlands/article...vensgevaarlijk

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Misschien niet goed geschreven maar ik zeg ook dat de gemeente cq het project dispensatie heeft gekregen . Niet dat zij dat zelf hebben verleend dat kan niet en daar hebben zij de positie niet voor.

    Overigens zal het allemaal wel meevallen met ongelukken, belangrijkste is dat ook de mensen zelf gewoon goed uitkijken.

    Leave a comment:


  • Ivo M
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Dat is waar, ik ga er echter ook vanuit dat dit allang is vastgelegd in een vergunning o.i.d en de gemeente cq het project hiermee wettige dispensatie heeft.
    Helaas voor de gemeente, het is niet aan de gemeente om hiervoor dispensatie te geven. Dat zou ook gek zijn, de gemeente is de wegbeheerder die dan zichzelf dispensatie moet geven. Iedere wegbeheerder mag trouwens de meest waanzinnige trucs met fietspaden uithalen. Pas bij een ongeluk wordt er getoetst of die trucs ook door de beugel kunnen.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Dat is waar, ik ga er echter ook vanuit dat dit allang is vastgelegd in een vergunning o.i.d en de gemeente cq het project hiermee wettige dispensatie heeft.

    Leave a comment:


  • Ivo M
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Volgens mij had ik dat al eerder gemeld en is de fietsroute van de Kennedybrug momenteel 'under construction'. men is nu bezig met een nieuwe brug naast de huidige om het autoverkeer om te leggen daarna..;

    a2maastricht.nl
    Fietsverkeer

    Fietsers en bromfietsers zullen vooralsnog ook ná de verlegging gebruik blijven maken van de huidige fietsroute. Een aanpassing voor (brom)fietsers wordt enkele maanden na opening van de tijdelijke viaducten gerealiseerd in de vorm van een fietsbrug over de bouwkuip.

    Nog even volhouden dus Ivo
    'Enkele maanden' zal bij een rechtszaak toch echt als een semi-permanente oplossing klinken en daarmee de gemeente niet ontslaan van haar verantwoordelijkheid de fietsroute legaal te houden.

    Leave a comment:

Bezig...
X