Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuwbouw Pathé Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nieuwbouw Pathé Maastricht

    Volgens mij was er nog geen draadje over de nieuwbouw van de bioscoop Pathé Maastricht waarvan onder de eerste plannen zijn geschetst. bron: http://imdbv.nl





    Het plan omvat de nieuwbouw van een bioscoop bestaande uit 8 zalen met op de begane grond diverse commerciële ruimten en een expeditie. De bioscoop bevindt zich tussen het bestaande rijksmonument Eiffelgebouw en de Boschstraat te Maastricht. De zalen worden voor een deel half verdiept aangelegd, rekening houdend met de fundering van het Eiffelgebouw.

    Pathé opent, als alles volgens plan verloopt, eind 2015 een nieuw gebouw dat pal voor het huidige Eiffel-gebouw komt te staan.
    Last edited by Markie; 19 juli 2014, 11:04. Reden: aanpassing bron/link

  • #2
    Sloop rond Eiffelgebouw van start

    Na jaren van plannenmakerij is dinsdag gestart met de sloop van de gebouwen voor het Eiffelgebouw aan de Boschstraat in Maastricht. De hallen maken plaats voor de vestiging van een Pathé-bioscoop.

    Maastricht
    Van onze verslaggever
    Pathé begint in oktober met de bouw van de nieuwe cinema. Die krijgt een opvallend vooraanzicht, zo maakte wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, stadsontwikkeling) vandaag bekend: de hele gevel van de foyer wordt van glas. Ook naast de hallen, in het voormalige directiegebouw van de Sphinx wordt gewerkt, daar wordt plek gemaakt voor UNU Merit. Deze opleiding, onderdeel van de United Nations University en de Universiteit Maastricht verhuist van het Keizer Karelplein naar de Boschstraat. De universiteit gaat onder meer gebruik maken van de filmzalen van Pathé, die dan tijdelijk worden omgeturnd tot collegezaal. In het Eiffelgebouw zelf komt zo goed als zeker een vestiging van The Student Hotel en een lifestylewinkel van Loods 5. limburger.nl

    Opmerking


    • #3
      Markie,
      de bron die je vermelde in bericht 1 is geen permalink dus niet meer dat, waar je aan wilde refereren.

      bedankt overigens voor het artikel

      het wordt tijd dat er weer beweging komt in die bouw / ruimtelijke ordening / stad verbetering in Maastricht
      misschien krijgen de locale architecten en bouw ingenieuren dan ook weer wat te doen

      dat het eerste beeld een hint geeft in richting Ludwig Mies van der Rohe is wel prettig
      eindelijk no nonsense architectuur

      maar gezien de vermelde start sloop NU en oplevering eind 2015 zullen we maar een paar kaarsjes gaan opsteken in de Mathiaskerk.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #4
        Uiteraard mooi dat ze nieuw bouwen, maar ik ben benieuwd of het wel echt levensvatbaar is. Ze konden het nu ook al niet draaiende houden en om de zoveel jaar een andere eigenaar.
        Trust me, I know what I am doing

        Opmerking


        • #5
          bioscoop

          Ik gun de Euroscoop meer succes dan de Pathé, nu al heeft de Euroscoop meer gevoel voor Maastricht laten zien en haar historie dan de Pathé in al die jaren hiervoor. Kijk maar eens zoals de Euroscoop de opening heeft aangepakt, de premiere van Oorlogsgeheimen en de samenwerking met Maastricht 70 jaar bevrijd. Daarbij zijn de kaartjes veel vriendelijker qua prijs en is het personeel vriendelijker. De universiteit heeft in deze stad al een hoofdrol, nu de doorsnee Maastrichtenaar nog.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bojbent Bekijk bericht
            Ik gun de Euroscoop meer succes dan de Pathé, nu al heeft de Euroscoop meer gevoel voor Maastricht laten zien en haar historie dan de Pathé in al die jaren hiervoor. Kijk maar eens zoals de Euroscoop de opening heeft aangepakt, de premiere van Oorlogsgeheimen en de samenwerking met Maastricht 70 jaar bevrijd. Daarbij zijn de kaartjes veel vriendelijker qua prijs en is het personeel vriendelijker. De universiteit heeft in deze stad al een hoofdrol, nu de doorsnee Maastrichtenaar nog.
            Bojbent welkom op dit forum.
            Tevens een dikke chapeau ben het helemaal met je eens over de persoonlijke benadering van Euroscoop.
            Klant en Maastrichtvriendelijk, en gun Euroscoop alle succes toe, wat ze ook verdienen.
            Echter laten we de landelijke kracht van Pathé niet onderschatten, alsmede de financiële reserves.
            Als Euroscoop zowel kwaliteitsfilms als de klantvriendelijkheid blijft behouden, zal voor veel mensen de keuze snel gemaakt zijn.
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #7
              Euroscoop vs Pathé of toch naan België of Kerkrade?

              Ook ik ben het helemaal eens met ons nieuw lid bojnent.

              Persoonlijk geef ik echter de voorkeur aan de Euroscoop in Lanaken en/of Maasmechelen en de nieuwe JT bioscoop in Kerkrade.
              De voorkeur komt om de simpele reden dat ik niet of nauwelijks kan parkeren in Maastricht, terwijl de genoemde bioscopen hele grote gratis parkeerplaatsen hebben.
              Bovendien is de afstand naar Lanaken (voor mij) zeker niet verder.

              Wat de JT-bioscoop in Kerkrade (bij het Roda JC-stadion) een hele aparte beleving!
              je kunt er uitvoerig eten en de filmzalen zijn (nog) uniek in hun uitvoering.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking

              Bezig...
              X