Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Dat er straks een rails ligt en om de zoveel tijd een tram overheen rijdt wilt niet zeggen dat er geen ander verkeer over die baan meer mag.
Inderdaad zoals ik al eerder zei en Toller ook opperde check eens Rotterdam, Den Haag etc. Daar rijden auto's, scooters etc ook gewoon op de baan waar tramrails liggen.
De foto impressie geeft ook een ietwat vertekent beeld en is duidelijk niet hoe het straks eruit gaat zien aldaar. Mijns inziens zijn de fietspaden nog prima in orde en breed zat. Ik ben toevallig vandaag via de Romanusweg (nee niet over de brug) daar voorbij gereden en het is nou ook weer niet zo dat er honderden fietsers tegelijk over de brug komen en gaan dus is er geen probleem als er straks een tram overheen gaat.
Is dat een zweeftram? Zo ja, waar dienen die rails dan voor?
Van deze photoshop kloppen m.i. de verhoudingen niet helemaal. In werkelijkheid is de brug een stukje breder of de tram is iets smaller. Volgens mij kan ie prima op de brug deze tram, een tram is niet breder dan een stadsbus. De grootste problemen krijg je in de bochten en op kruisingen en tramhaltes, daar hebben trams meer ruimte nodig. Het is de kunst het allemaal zo aan te leggen, dat men niet in elkaars vaarwater hoeft te duiken. De fiets is het kwetsbaarts, al eens op een trambaan gereden en er dan af zien te komen?
al eens op een trambaan gereden en er dan af zien te komen?
Maar waarom zou een fietser überhaupt op de hoofd cq dus trambaan mogen fietsen? Dat mag nu ook al niet, dan hinderen ze ook een auto of bus Ze mogen ook niet op het voetpad fietsen ...
Liberale Partij Maastricht trekt samen op met meneer Visser in het tramdossier. We zijn van mening dat het tramtraject te duur is en dat een treinverbinding beter is voor de economie:
Dit klopt
. Nu ligt er een treinspoor van 36 miljoen tussen Lanaken en Maastricht gewoon weg te roesten.
Is dit kosten dekkend 1500 mensen..
"Drie buslijnen vanuit Hasselt (lijnen 45 en 20a) en Eisden (lijn 63) vervoeren nu dagelijks 1.500 mensen naar Maastricht. Die buslijnen gaan straks niet meer naar Maastricht, maar naar de tramhalte in Lanaken waar de mensen moeten overstappen. Dat maakt dat ze langer onderweg zullen zijn.
Wordt dit de zoveelste misser in Maastricht.
Het verenigd Europa is nog vele bielzen weg. Ja, wat wil je; biels is letterlijk een dwarsligger .
Liberale Partij Maastricht trekt samen op met meneer Visser in het tramdossier. We zijn van mening dat het tramtraject te duur is en dat een treinverbinding beter is voor de economie:
(...)
Ik heb eerder in deze thread al redelijk uitvoerig de voor en tegens van een de tramlijn aangekaart en ga ze nu niet meer herhalen. Dat mag de geïnteresseerde lezer zelf nalezen.
Hiermee voorkom ik hopelijk dat personen die de feiten niet kennen en deze ook niet willen lezen, een ongefundeerde mening uiten.
Persoonlijk zie ik het liefst een echte volwaardige treinverbinding tussen Hasselt en Maastricht.
Dat gefriemel van een tram/trein door de stad vind ik helemaal niets.
Maar, alles beter dan de bestaande busverbinding.
Als dat betekent dat er een tram moet komen dóór de stad, dan liever dat dan helemaal geen spoorverbinding.
Desalniettemin heb ik goed nieuws voor de tegenstanders van de tram.
Na de komende gemeenteraadsverkiezingen verwacht ik dat de politieke verhoudingen tussen voor- en tegenstanders van de tramverbinding verschoven is en dat de tegenstanders het dan winnen.
Ik zie die tramlijn dus echt niet dichterbij komen.
Moet men toch eens uitleggen waar er in Maastricht fietspaden van 2m25 breed zijn. De meeste fietspaden zijn eerder ver onder de meter. Dan is een fietspad van 1,5meter een vooruitgang.
Moet men toch eens uitleggen waar er in Maastricht fietspaden van 2m25 breed zijn. De meeste fietspaden zijn eerder ver onder de meter.
Ivo,
De fietspaden zijn in Maastricht smal, maar je weet best dat het niet klopt wat je hier zegt. Jij weet ook best het verschil tussen een fietspad, -strook en een suggestiestrook.
Moet men toch eens uitleggen waar er in Maastricht fietspaden van 2m25 breed zijn. De meeste fietspaden zijn eerder ver onder de meter. Dan is een fietspad van 1,5meter een vooruitgang.
Veel wegen worden gebruikt als fietspad in de volle breedte . Maar dat heeft meer te maken met gedrag. Is "op het goede spoor" ook weer mosterd na de maaltijd?
Opmerking