Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

André Rieu

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Het enige wat ik om mij heen heb gehoord is dat de Vogel Struys wat "hoorbaar" is, dit kan komen dat deze zaak pal tegenover de buhne van Rieu staat.
    Als Rieu zijn gasten OP het Vrijthof uit hun dak gaan van plezier, zie je hem ongelooflijk genieten, die maken ook lawaai en zingen mee.

Mijn inziens heeft Rieu de terrasgasten graag op het Vrijthof zitten, weer een voorstelling extra, voor Andr?ke.
    En zoals eerder gezegd, de prijskaarten voor het terras met diner, droog zitten bij regen, liggen niet ver uit elkaar,mbt het Vrijthof dus is de keuze voor vele makkelijk.

Mijn inziens steekt het Rieu dat de Vrijthofondernemers een flink graantje meepikken, tijdens zijn concerten.
    Er zal meer duidelijkheid moeten komen, waar nu echt de schoen wringt!!!!
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Nadat ik met twee Vrijthofondernemers, afzondelijk heb gesproken over de kwestie Andr? Rieu, en beide de bijeenkomst hebben bijgewoond, met Rieu, snappen zij en ik nog minder.
      Eerst iets recht zetten, de Vogel Struys, heeft g??n overlast gegeven!!!!

De overlast kwam enkel van de terraszijde, noem het de kant van het postkantoor.
      Daar schijnt het heel erg uit de hand gelopen te zijn, mensen op tafels staan schreeuwen, binnen in de zaak eigen muziek draaien.
      Mensen die ver achter op het Vrijthof zaten, ondervonden dit als zeer storend en hebben dit aan de organisatie laten weten.
      Een restaurant, wat n?t een maand open was, had geen voorbereidingen kunnen treffen, m.b.t. het diner.
      Deze zakenman ging met zijn pasje persoonlijk de mensen achter de hekken ophalen en het feest kon beginnen.
      Dus er zijn welbekend drie ondernemers, waar Andr? het moeilijk mee had en deze drie, hebben zich ook totaal niet aan de gemaakte afspraken gehouden.
      Dit bleek tijdens de vergadering tussen Rieu en de Vrijthof ondernemers.

Daarbij was er ook een grote ergernis bij Andr?, dat er veel mensen tijdens de hevige regenbui, van zijn Vrijthof vertrokken en een horeca gelegenheid opzochten langs de terraszijde.

Volgens deze twee ondernemers kan je zoveel wijn bestellen als je wilt, enkel het moet op de tafel staan, v??r het concert begint.
      M.a.w. neem je een vooraadje aan wijn op je tafel, doen de uitbaaters niets fout, ze bedienen NIET tijdens het concert!!!!

Heel opmerkelijk vond ik dat deze beide ondernemers, ook een raar smaakje van de bijeenkomst met Rieu hebben overgehouden, hun mening was, "Andr? wil af van zijn Vrijthof concerten".

Een kleine toevoeging over de ruzie op het Vrijthof, waarvoor de politie is moeten uitrukken, dit had niets met de bezoekers van de terrassen te maken.
      Van elders uit het land waren in Maastricht een groep jongelui die een vrijgezellenavondfeest vierde, deze groep werd in de Platielstraat al voor kalmte aangesproken, door de politie.
      Op het Vrijthof kwamen ze pas goed los en vervolgens leidde dit tot handgemeen met de politie, waarna ze werden afgevoerd naar het bureau.

Conclusie het hele Vrijthof terras werd genoemd, slechts drie ondernemers gingen hun boekje te buiten.
      De regen waardoor mensen vervroegd het Vrijthof verlieten, en de blijvers tegen de voorschriften in de paraplui omhoog staken!
      Daarbij het vrijgezellenfeest, gevolg sirene van politie auto's, samen gevat is het niet leuk.
      Maar is het niet een storm in een glas Brand bier?

Dit als laatste, de prijzen van het Concert van Andr? bedroegen ? 65, de prijzen op een terras met diner ? 65.
      Daarbij zit je droog, toilet bij de hand en een lekker diner, hetgeen ik niet uitsluit dat de echte fans, graag op de Vrijthof zitten.
      Maar toch de prijzen en faciliteiten van de terrassen, zijn misschien voor veel
      lmensen aantrekkelijker.

Opmerking

Daar achterin, bij het postkantoor, was ik dus. Binnen werd gewoon op televisieschermen ook het concert getoond. Je kon er idd wel wat drinken (en vrij naar binnen en buiten lopen), maar bijna iedereen zat gewoon buiten. Daarbij, zit je daar zo ongeveer buiten de hekken, dus - hoewel ik dat niet gezien heb - is er misschien iemand op een tafel gaan staan om een glimp op te kunnen vangen van dat kleine bewegende muziek makende poppetje in de verte. En ook dat voor 65 eury. Dit nu kan andr? n??it opgemerkt hebben, zo ver weg is het.

Daarbij vind ik dat bij een openluchtconcert niet de sfeer van het concertgebouw hoeft te heersen. Het is toch bedoeld als feestelijke happening, straks mogen mensen ook niet meer dansen op straat en moeten ze, al druipt het van de regen, muisstil op hun stoeltje blijven zitten en braaf klappen op de juiste momenten. Dit is nu de sfeer die ik juist niet bij zo'n concert zou verwachten.
        Don't PRESS me....

Opmerking

@ Elvis
          Daarbij vind ik dat bij een openluchtconcert niet de sfeer van het concertgebouw hoeft te heersen. Het is toch bedoeld als feestelijke happening, straks mogen mensen ook niet meer dansen op straat en moeten ze, al druipt het van de regen, muisstil op hun stoeltje blijven zitten en braaf klappen op de juiste momenten. Dit is nu de sfeer die ik juist niet bij zo'n concert zou verwachten.
          Helemaal juist en volgens de ondernmers wil Andr? t?ch die richting uit gaan, zoals ze begrepen hebben, tijdens de bijeenkomst.
          Ook het verkeer zou een verdere omleiding krijgen, hij wil dus duidelijk geen externe ruis en dat bij een openluchtconcert.
          Ook is die avond een suggestie gewekt om de obers kleding te laten dragen, aangepast aan het Straus orkest, aldus de ondernemers.
          Alsmede werd er een suggestie gedaan dat de horecaondernemers een bepaald land qwa kleding zou uitdragen.

We wachten maar af, zolang hij mij maar niet in een "Struys" jurk laat lopen

Opmerking

André Rieu

Tegen een ‘gouden’ André Rieu kan geen VVV-campagne op.

Vorig jaar besloot de Maastrichtse gemeenteraad een rem te zetten op het aantal stedelijke onderscheidingen, maar André Rieu is de uitzondering.
            Gisteren kregen de orkestleider en zijn muzikanten van het Johann Strauss Orkest de gouden eremedaille voor hun uitzonderlijke verdiensten.

Philip Houben verraste André Rieu in 2000 met de hoogste onderscheiding die Maastricht in de aanbieding had voor eigen inwoners: het ereteken van verdienste.
            De burgemeester van toen – een woordkunstenaar van wie sommige cabaretiers iets kunnen leren – had als altijd een origineel extraatje in petto.
            Vrij naar de beroemde Franse chanson J’Attendrai kwam hij met J’attANDRÉ op de proppen.
            De orkestleider en violist vond het geweldig.
            Zó geweldig dat hij recent in een tvprogramma van Ivo Niehe, staand voor zijn overvolle prijzenkast, trots wees op zijn ereteken.
            Dat was acht jaar geleden.
            Anno 2008 heeft Maastricht de overtreffende trap van het beprijzen van burgers: de eremedaille in goud.
            Gisteravond kregen Rieu en zijn Johann Strauss Orkest die bekroning in het stadhuis, op voorspraak van de gemeenteraad, het enige orgaan dat over de onderscheiding een besluit mag nemen.
            Een paar weken geleden tijdens een geheime raadscommissie Algemene Zaken besloten alle politieke fracties om de wereldberoemde violist en orkestleider nogmaals te lauweren voor de manier waarop hij onvermoeibaar aan Maastricht- aan Maastricht- promotie doet.
            De eremedaille in goud wordt toegekend aan mensen die buitengewone prestaties hebben Regina Jansen geleverd en de reputatie van de stad, haar sociale samenhang, culturele identiteit of economische weerbaarheid jarenlang positief hebben beïnvloed.
            Er moet sprake zijn van uitzonderlijke verdiensten, die door niemand anders worden geëvenaard en van groot belang zijn voor de toekomst van toekomst van Maastricht.
            Het komt zelden voor dat een kandidaat samenvalt met de criteria die voor de eremedaille zijn opgesteld.
            André Rieu is de uitzondering die de regel bevestigt, lieten gemeenteraad en burgemeester en wethouders gisteren in een toelichting weten.

De hoogste stadsonderscheiding is het enige passende eerbewijs voor de man die zelfs de programmering van zijn shows aangrijpt om de Mestreechter Geis en het joie de vivre uit te dragen, aldus de motivatie van het stadsbestuur.
            Burgemeester Gerd Leers prees Rieu niet alleen vanwege zijn continue reclamecampagne voor Maastricht, maar wees ook op de economische waarde van zijn inspanningen.
            „Dat mag op geen enkele manier worden onderschat.
            Wereldwijd horen tientallen miljoenen fans uit de mond van hun idool lovende woorden over zijn geboortestad en hoezeer Maastricht de moeite waard is om te bezoeken.
            Daar kan geen VVV-campagne tegenop.”

© John Hoofs; gazet De Limburger; 080408.
            Last edited by Toller; 17 december 2014, 14:08.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

Opmerking

André Rieu

Zijn we blij dat burgemeester Gerd Leers niet met de woordspeling "Zaaten Dré" en "André Vieux" op de proppen kwam.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
                Zijn we blij dat burgemeester Gerd Leers niet met de woordspeling "Zaaten Dré" en "André Vieux" op de proppen kwam.
                Ja daar ben ik blij om, waarom zou Gerd Leers, de toenmalige burgemeester Philp Houben evenaren.
                Philp Houben was een woordkunstenaar van wie sommige cabaretiers iets kunnen leren, aldus dagblad de Limburger.
                Philp Houben heeft acht jaar geleden de woordspeling gebruikt, van het beroemde Franse chanson J'Attendrai en dit naar Rieu vertaald als, JáttAndré.
                Gerd Leers is gewoon zichzelf gebleven, en doet waar hij goed in is, persoonlijk heb ik liever een bestuurlijke burgemeester, dan een cabaretier.

Opmerking

Dit is gewoon buitensporig hoog, en ik weet ook niet welk bureau zich daar schuldig aan maakt.
                  Weet je ook zeker dat het alleen de toegangskaarten betreft?
                  Of is het een combinatie van eten, drinken en toegangsbewijs in een all-in-one prijs?
                  Dit zijn de toegangsprijzen die gevraagd worden door het bureau Ticketmaster
                  Thomas More

Opmerking

RANGINDELING

RANG 1:
                    -vak A2
                    RANG 2:
                    -vakken A1 & A3
                    RANG 3:
                    -vak B2
                    RANG 4:
                    -vakken B1 & B3
                    RANG 5:
                    -vak C2
                    RANG 6:
                    -vakken C1 & C3
                    RANG 7:
                    -rolstoelplaatsen

Voor de verkoop van rolstoel-/
                    begeleiderplaatsen kunt u contact
                    opnemen met:
                    Uitbalie Maastricht (043-3505555)

Aantal Categorie

0 1 2 3 4 5 6 7 8 Best beschikbaar Rang 1 (Excl. Servicekosten) @ 70 Rang 2 (Excl. Servicekosten) @ 65 Rang 3 (Excl. Servicekosten) @ 60 Rang 4 (Excl. Servicekosten) @ 55 Rang 5 (Excl. Servicekosten) @ 50 Rang 6 (Excl. Servicekosten) @ 45 Rolstoelplaats (boeken via 043-3505555) @ 70

Uw rekening word niet belast.

Informatie
                    Rang 1 (Excl. Servicekosten)
                    € 70 Normaal

Rang 2 (Excl. Servicekosten)
                    € 65 Normaal

Rang 3 (Excl. Servicekosten)
                    € 60 Normaal

Rang 4 (Excl. Servicekosten)
                    € 55 Normaal

Rang 5 (Excl. Servicekosten)
                    € 50 Normaal

Rang 6 (Excl. Servicekosten)
                    € 45 Normaal

Rolstoelplaats (boeken via 043-3505555)
                    € 70 Normaal

Dit zijn de prijzen van André zijn eerste concert op Vrijdag 4 juli, bij de twee volgende uitvoeringen, zie ik geen verschil.
                    Dus wat er aan de hand is,.......uiterst vreemd?
                    Indien André lucht krijgt van de woekerprijzen zal hij niets onbenut laten, om dit ongedaan te maken.
                    De terrasjes inclusief diner en drankjes, komen nog niet eens boven de € 90 á100.
                    De bedoeling van de Vrijthofondernemers is, één prijs te handhaven, en dat is ze nog steeds gelukt.

Opmerking

Kijk, en daar is de kern van het probleem.
                      Commerciële ticketbureau's kopen in grote getalen de beschikbare kaartjes op (via stromannen/vrouwen) en veroorzaken daardoor een virtuele schaarste, die de prijs dan weer doet opdrijven.
                      Dat is ook de reden waarom je niet kunt annuleren bij die commerciële bureau's: dat geeft te veel rompslomp en men is bang met kaarten te blijven zitten.
                      En heel veel mensen weten dat gewoon niet; zeker niet als je via internet bestelt.
                      Geef Google maar eens de zoekopdracht toegangskaarten andre rieu maastricht en je staat versteld welke woekerprijzen je tegenkomt.
                      Maar het is legaal; bij het officiële verkoopkantoor heeft men niet méér dan het toegestane aantal kaarten per adres verkocht.
                      Thomas More

Opmerking

André Rieu

Ik herinner me nu een ingezonden brief in de Limburger van een paar weken geleden.
                        Een man (en zijn echtgenote) had van zijn kinderen een tweetal toegangsbewijzen cadeau gekregen.
                        Hij was in de veronderstelling dat hij en zijn vrouw naast elkaar zouden zitten; dat bleek uit de serienummers op de toegangskaarten.
                        Voor de zekerheid controleerde hij het nog eens.
                        Tot zijn stomme verbazing ontdekte hij dat:
                        1) de ene partner helemaal achteraan zou zitten, links van het middenpad en de andere partner een stuk naar voren, maar dan rechts van het middenpad.
                        Weliswaar in hetzelfde vak en ook de stoelnummers waren opeenvolgend.
                        Hij nam contact op met het ticketbureau, maar die waren niet van plan om via ruiling het echtpaar twee plaatsbewijzen aan te bieden waardoor ze wel naast elkaar konden zitten.
                        Eens gekocht, blijft gekocht, was de stellingname.
                        2) De kosten van de entreebiljetten (door de kinderen betaald) waren in totaal bijna drie keer zo duur als de officiële toegangsprijs.

Oordeel zelf en trek je conclusie maar.
                        Thomas More

Opmerking

André Rieu

André Rieu Week.

Andre Rieu geeft in het eerste weekeinde van juli [4 - 5 - 6 juli 2008] weer een reeks concerten op het Vrijthof in Maastricht.
                          Dat is inmiddels een traditie.
                          De zender L1 houdt de dagen daaraan voorafgaand (30 juni t/m 5 juli) de Andre Rieu Week op radio en tv.

TELEVISIE

Zondag 29 juni: Limbourgeois.
                          Jo Cortenraedt volgt de voorbereidingen van Limburge verenigingen en musici die meedoen aan de Vrijthof-concerten.
                          Om 17.45 uur, en daarna ieder uur.

Maandag 30 juni t/m donderdag 3 juli: The Making of the Vrijthof-concerten.
                          Een dagelijks rubriek van Oscar Keulen over de voorbereidingen van de komende concerten.
                          Om 17.50, 18.50, 19.50 en 20.50 uur.

Maandag 30 juni t/m vrijdag 4 juli: reportages en concert-opnames.
                          Dagelijks verslagen van eerdere concerten en reizen in o.a. Canada en Australie.
                          Op vrijdag: André Rieu beantwoordt vragen van kijkers.
                          Om 21.00, 22.00 en 23.00 uur.

Zondag 6 juli: Limbourgeois.
                          Met impressies van de vrijdag- en zaterdagavond op het Vrijthof.
                          Om 17.40 uur, en daarna ieder uur.

RADIO

Maandag 30 juni t/m vrijdag 4 juli: Jukebox.
                          Met de favoriete muziek van André Rieu en zijn orkestleden en medewerkers.
                          Van 9.00 tot 10.00 uur.

Donderdag 3 en vrijdag 4 juli: Het Balkon van Limburg, live vanaf Het Vrijthof.
                          Op donderdag fans met hun verhalen.
                          Op vrijdag is zoon Pierre te gast, als verantwoordelijke voor de opbouw.
                          Van 10.00 tot 12.00 uur.
                          Thomas More

Opmerking

André Rieu

Primeur in Mestreech.

90 jonge strijkers en strijksters van muziekschool KUMULUS spelen samen met steh-geiger André Rieu en zijn orkest.

Negentig violisten en cellisten in de leeftijd van zeven tot achttien jaar zijn al geruime tijd bezig met de voorbereidingen op een zeer speciaal optreden.
                            Zij leveren een bijdrage aan de grote show van André Rieu volgend weekend op het Vrijthof.
                            Onder leiding van muziekdocente Mia Beckers repeteerden ze al vele uren om straks samen met Rieu een Iers volkslied ten gehore te brengen. Ook voeren jonge strijkers van Kumulus het Vioolconcert van Antonio Vivaldi in a-klein uit.
                            De reden voor hun bijdrage is het 125-jarig bestaan van de muziekschool.

Ze zijn er helemaal klaar voor, de ruim negentig violisten en cellisten van muziekschool Kumulus die volgend weekend met André Rieu spelen.
                            Ze zijn tot in de puntjes voorbereid.
                            Honderden keren hebben ze geoefend.
                            Bij twee stukken zullen de Kumulus-leerlingen samenspelen met Rieu en zijn imposante orkest: een vioolconcert van Antonio Vivaldi en een Iers volkslied.
                            Het Kumulus jubileumjaar krijgt volgende week dus zijn hoogtepunt.
                            Sabine is nog maar tien jaar oud, maar volgende week zal ze voor het eerst van haar leven optreden voor duizenden enthousiaste toeschouwers.
                            Gespannen is ze 'niet echt'.
                            "Ik speel al viool vanaf mijn vijfde.
                            We hebben het echt goed geoefend."
                            Hoe de stukken heten, weet ze niet uit haar hoofd.
                            Het grootste deel van de negentig kids is nog erg jong.
                            Sabine's antwoord geeft aan hoe vooral - de jongere virtuozen - het optreden benaderen.
                            Vol enthousiasme, maar waarschijnlijk niet helemaal beseffend hoe groot Rieu en zijn entourage zijn.
                            Deze een na laatste repetitie loopt in alle opzichten als een geoliede machine.

De jongste muzikanten staan vooraan, hun viooltjes netjes in de arm.
                            De ouderen staan achteraan, tien van hen spelen solo in het concert van Vivaldi.
                            De jonge muzikanten worden met passie aangestuurd door Mia Becker, viooldocente bij Kumulus.
                            Zij ziet er al vanaf het begin op toe dat de kinderen de stukken perfect beheersen.
                            „Het is hard werken.
                            Maar we zijn er bijna.
                            Volgende week moeten zij het doen.
                            Ik zit dan ergens in het publiek, dan weet je dat je er niks meer aan kunt doen”, zegt ze met gepaste trots.
                            Ze denkt niet dat er nog iets mis kan gaan.
                            „Het enige vreemde is dat ze buiten spelen.
                            Als ze dan ook nog wat verder van elkaar staan, kan de muziek wat vervagen.
                            Maar om dat te voorkomen hebben we ook buiten bij de muziekschool gerepeteerd.”
                            Milan Horstink is zeventien en mag tijdens het optreden de solo spelen op zijn cello.
                            Hij heeft er zin in.
                            „Vorig jaar na de zomer wisten we al dat we dit mochten doen.
                            Ik vind het best spannend.
                            Maar ik denk dat het wel goed gaat.
                            We hebben veel geoefend.
                            André Rieu is ook een paar keer komen kijken.”
                            Tijdens die bezoekjes laat hij weten erg tevreden te zijn.
                            Maar uiteraard kan het altijd beter.
                            „Hij was altijd positief maar we kunnen nog wel wat verbeteren.
                            We kregen bijvoorbeeld te horen dat we wat krachtiger mochten spelen”, zegt Milan.
                            Simone (12) verheugt zich al heel lang op de concerten.
                            „Nu mogen we eindelijk.
                            We hebben het al zo vaak gerepeteerd.”
                            Dat kunnen de ouders beamen.
                            Tijdens de repetities kijken ze geconcentreerd en vol trots naar de verrichtingen van hun muzikale kroost.
                            De stukken zijn wel wat aangepast aan de jongere kinderen.
                            Dat moest ook wel, volgens Beckers.
                            „We hebben het zo aangepast dat de jongste violisten ook mee kunnen doen.
                            Rieu vond het erg belangrijk dat ze allemaal meespelen, de zevenjarige maar ook de pubers.”

© dagblad De Limburger 28-06-2008.
                            Last edited by Toller; 17 december 2014, 14:09.
                            Thomas More

Opmerking

André Rieu

Onderwerp : Verkeersmaatregelen tijdens concerten André Rieu.

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u ongetwijfeld vernomen hebt, zal André Rieu met zijn orkest op vrijdag 4, zaterdag 5 en zondag 6 juli opnieuw drie concerten geven op het Vrijthof.
                              Deze concerten, waarbij sprake is van tv-opnames, zullen enkele tienduizenden mensen naar het Vrijthof trekken.
                              Er zijn weer een aantal maatregelen getroffen om een ongestoord en vlot verloop van de concerten te garanderen en het ongemak voor u als omwonende zo gering mogelijk te houden.
                              De bewoners van het Vrijthof zijn inmiddels geïnformeerd over de pasjesregeling voor bewoners en bezoekers.
                              Voor u is het tevens van belang te weten met welke andere maatregelen u te maken krijgt.
                              In deze brief willen wij u daarover informeren.

- De verkeersafzettingen.
                              Op vrijdag, zaterdag en zondag worden de omliggende straten om 17.00 afgesloten voor alle verkeer (behalve
                              voetgangers).
                              Het Vrijthof zelf wordt van 17.30 uur tot 02.00 uur afgesloten voor verkeer.
                              In de tijd tussen 17.30 en 01.00 uur worden alleen mensen (voetgangers) met een plaatsbewijs of een pasje op het plein toegelaten.
                              Toegang tot het plein is dan alleen mogelijk voor mensen met een plaatsbewijs of een pasje.

- Waar staan de afzettingen?
                              1. Hondstraat op de hoek Witmakerstraat/Cortenstraat
                              2. Bredestraat op de hoek Heggenstraat
                              3. Keizer Karelplein, op de hoek Oude Tweebergenpoort- St. Servaasklooster
                              4. Statenstraat, voorbij de achteringang theater (parkeergarage en achteringang post blijft bereikbaar)
                              5. Helmstraat, op de hoek Grote Gracht
                              6. Leliestraat, Dominikanerkerkstraat
                              Bij deze afzettingen staan verkeersregelaars om één en ander in goede banen te leiden.
                              De route Witmakersstraat, Kapoenstraat, richting St.Jacobstraat, Papenstraat, Bouillonstraat of richting Lenculenstraat blijft open voor bestemmingsverkeer.

- Parkeren.
                              1. De Vrijthofgarage blijft na 21.00 uur enkel bereikbaar voor abonnementhouders via Kommel, Oude Tweebergenpoort, St. Servaasklooster en Vagevuur.
                              Wegrijden kan in de richting van Henric van Veldekeplein-Bouillonstraat.
                              2. Wanneer u een privé parkeerplaats hebt binnen het gebied van de afzettingen kunt u met een doorlaatpas ten allen tijde uw parking
                              bereiken.
                              De doorlaatpas kunt u aanvragen via email:
                              rik.voogt@,maastricht.nl of door te bellen met Math van de Broek 043 350 40 40.
                              Deze wordt dan bij u thuis bezorgd.
                              3. Vergunninghouders voor Vrijthof-west krijgen een alternatieve parkeerplek aangeboden.
                              4. Mensen met een parkeerplek op de Kannunikkencour of Papenstraat/St.Jacobstraat kunnen die bereiken via de route Pieterstraat, M.Heidenstraat, Witmakerstraat, Kapoenstraat, Papenstraat.
                              5. Mensen met een parkeerplek in de Hondstraat, Bredestraat, Minckelerstraat of Achter de Comedie kunnen met een doorlaatpas hun
                              garage bereiken via de verkeersafzetting Hondstraat.
                              Uitrijden kan via de normale route Bredestraat, Papenstraat en verder.
                              Let wel goed op de concertgangers, die mogelijk op straat lopen.
                              6. De parkeerplaatsen Statenstraat, Grote Gracht en Capucijnenstraat zijn tijdens de concerten met een doorlaatpas bereikbaar via de
                              verkeersafzetting Kommel/Oude Tweebergenpoort.
                              7. De parkeervoorziening aan de Helmstraat is met een doorlaatpas bereikbaar.
                              De aanbevolen rijroute loopt via de Herbenusstraat, Maagdendries Bogaardenstraat/Batterijstraat en Grote Gracht.

- Taxi’s. De standplaats op het Vrijthof wordt niet gebruikt op de tijdstippen dat het Vrijthof gesloten is voor alle verkeer.
                              De standplaats voor taxi’s is op dat moment de Markt.
                              Na afloop van het concert worden taxi’s rond 02.00 uur enkel weer toegelaten tot de theaterzijde van het Vrijthof.

- De stadsbus.
                              De haltes Vrijthof en Tongersestraat vervallen van donderdag 3 juli 21.30 uur tot maandagavond 7 juli 18.00 uur.
                              De bus rijdt dan via de Markt over de singels.

- Straten vrijhouden: de Calvariestraat, Kommel, Statenstraat, Helmstraat en Bredestraat worden tussen 17.00 uur en 02.00 uur vrijgehouden als noodroutes voor de hulpdiensten en politie.
                              Geparkeerde auto’s worden dus verwijderd.
                              Opbouw en afbraak.
                              De opbouw start 29 juni 2008.
                              Het weghalen van alle technische en andere voorzieningen zal naar verwachting 2 dagen in beslag nemen.
                              - Informatie: voor meer informatie kunt u terecht op de speciale André Rieupagina bij www.maastricht.nl (vanaf 27 juni).
                              Ook kunt u met speciale vragen terecht bij Math van de Broek: 043–3504040 danwel Rik Voogt 043-3505168.
                              Wij hopen dat de overlast voor u tot een minimum beperkt blijft en dat u vooral kunt meegenieten van de geweldige ambiance die deze dagen ongetwijfeld opnieuw rondom het Vrijthof zal heersen.

Met vriendelijke groeten,
                              Het gemeentelijk communicatieteam Concerten Andre Rieu 2008
                              Rik Voogt
                              Math van de Broek
                              Thomas More

Opmerking

André Rieu

Om enig idee te krijgen hoeveel bezoeker er per avond (kunnen) komen:
                                Er zijn in totaal 9 bezoekersvakken ingedeeld, waar de volgende aantallen bezoekers kunnen plaatsnemen.

De vakken A1, B1 en C1 bevinden zich aan de 'horeca-zijde' met de vele terrassen; de oostelijke kant van het Vrijthof.
                                De vakken A3, B3 en C3 bevinden zich tegen de achterzijde van de Sint-Servaas aan; de westelijke kant van het vrijthof.

A1: 796
                                A2: 1080
                                A3: 702

B1: 1188
                                B2: 1200
                                B3: 1139

C1: 915
                                C2: 1232
                                C3: 721

In totaal kunnen er per avond dus maximaal 8.973 bezoekers plaats nemen.
                                Dat is exclusief de terras-arrangementen!
                                Thomas More

Opmerking

Bezig...
                                X