Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

André Rieu

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
    ...heet zoiets niet een goede voorbereiding plannen ..
    waarmij men anticipeert op diverse scenario's......
    't WK is toch ook niet van gisteren....
    Uiteraard is het WK voetballen niet van gisteren.
    En is het bepalen van Nederland in de finalewedstrijd van het WK voetballen niet een één grote gok-wedstrijd waar geen enkel scenario tegenop gewassen is?
    Het is een fenomeen waar je niet op kunt anticiperen, want de diverse scenario's laten dat uit pragmatische redenen gewoon niet toe.
    De gemeente en de organisatie van André Rieu hebben gedaan wat binnen hun organisatorisch vermogen lag, met de inachtneming van twee woorden:
    Veiligheid en Beheersbaarheid van het publiek.
    Het ene begrip hangt nauw samen met het andere begrip.
    En indien de gemeente Maastricht van mening is dat men het begrip Veiligheid niet voldoende kan waarborgen, dan gaan de grote TV- schermen gewoon op zwart.
    Hetzelfde geldt ook voor het andere begrip: Beheersbaarheid.
    Ook de gemeente Maastricht heeft lessen getrokken uit het verleden; met name de 11de van de 11de.

================================

Het zou heel erg mooi zijn als tijdens de finale van het WK voetballen a.s. zondag het 'Maastrichtse couplet' van het Wilhelmus wordt gezongen.
    Maastricht is namelijk de enige stad die in het Wilhelmus wordt genoemd en wel in het elfde couplet.
    Het zou eervol zijn als tijdens de finale van het WK voetballen dit gezongen zou worden als voorbereiding op een tweestrijd tussen twee voetbal-elftallen.

ALS EEN PRINS OP GHESETEN
    MET MIJNER HEYRES CRACHT
    VAN DEN TYRAN VERMETEN
    HEB IK DEN SLACH VERWACHT
    DIE, BY MAESTRICHT BEGRAVEN
    BEVREESDE MIJN GHEWELT
    MIJN RUYTERS SACH MEN DRAVEN
    SEER MOEDICH DOOR DAT VELD.

Vertaling:
    Als een prins te paard heb ik Willem van Oranje, met mijn legermacht de veldslag afgewacht met de vermetele tiran, Alva, die, bij Maastricht ingegraven, bang was voor mijn kracht; mijn ruiters zag men draven zeer moedig door het veld.

En we weten allemaal uit de geschiedenislessen dat de Hertog van Alva de Spaanse generaal en gouverneur van de Nederlanden aan het begin van de Tachtigjarige Oorlog was.
    Kan het symbolischer?
    Elfde couplet?
    De beschrijving in dat elfde couplet van de overwinning van Willem van Oranje op de Spaanse tiran Alva, welgeteld in Maastricht?
    En dat als massale voor- en koorzang tijdens de voorbereiding van twee grootse voetbal-elftallen?
    Met als uiteindelijke winnaar Willem van Oranje (= het Nederlands voetbalelftal)?

Meer info over Alva: http://historiek.net/index.php/Algem...1507-1582.html .

In ieder geval wens ik jullie veel kijkplezier a.s. zondag 11 juli 2010 en laat het een sportieve tweestrijd zijn.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

Opmerking

Beveiligers??? Mijn god, het wordt langzaam een klucht!

Ik vraag me sowieso af of een handjevol agenten niet genoeg is. Het is geen Hoek van Holland hier.

Opmerking

ALS EEN PRINS OP GHESETEN
        MET MIJNER HEYRES CRACHT
        VAN DEN TYRAN VERMETEN
        HEB IK DEN SLACH VERWACHT
        DIE, BY MAESTRICHT BEGRAVEN
        BEVREESDE MIJN GHEWELT
        MIJN RUYTERS SACH MEN DRAVEN
        SEER MOEDICH
        DOOR DAT VELD.
        Enne Sjef ?

de paarden struikelden over hun poten
        bij het zien van de Spanjolen in het veld
        zij liggen nu begraven
        in een greppel in het veld ...
        De leefs mer eine kier .

Opmerking

André Rieu

Alcoholvrij en omheind Vrijthof.

Twee grote schermen op Vrijthof voor wedstrijd Middagconcert.
          Rieu naar MECC vanwege hitte.

De WK-finale is op een alcoholvrij omheind Vrijthof op twee grote schermen te zien.
          André Rieu wijkt zondagmiddag toch uit naar het MECC vanwege de hitte.
          Was de voorspelde hitte donderdag voor de Rieu-organisatie nog geen beletsel, gisteren werd anders besloten op advies van gemeente en hulpverleners (geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen).
          Kerstin Cornelis, woordvoerster van Rieu: "Het is te riskant om mensen op het heetst van de dag drie uur lang in de volle zon op het Vrijthof te laten zitten."
          In het MECC is het Vrijthof als decor nagebouwd.
          Mensen met een terrasjesarrangement op het Vrijthof, kunnen daar gewoon terecht voor de lunch.
          Het optreden is live via een straalverbinding te zien op de beeldschermen bij de terrassen aan het Vrijthof.
          Tijdens de WK-finale zondag wordt op het omheinde Vrijthof geen alcohol toegestaan uit veiligheidsoverwegingen.
          Bij de vier toegangspoorten wordt gefouilleerd en gecontroleerd op alcholbezit en dronkenschap.
          Binnen de hekken zijn verkooppunten voor water en frisdrank, zegt de woordvoerder van burgemeester Jan Mans, Joep Delsing.
          De wedstrijd zal te zien zijn op de twee grote schermen die het podium van André Rieu flankeren.
          Daarbij is er ruimte voor 10.000 à 11.000 mensen.
          Gistermiddag (vrijdag 9 juli 2010) was nog even onzeker of het ging lukken om te voldoen aan de voorwaarde van de gemeente Maastricht dat zo’n 55 tot 60 beveiligers nodig zijn op het Vrijthof.
          's Avonds bleek het te zijn gelukt genoeg van deze mensen bij elkaar te halen.
          Ondernemers van het Vrijthof hebben daarbij daarbij geholpen en ook André Rieu is bereid beveiligers te leveren.
          De ondernemers vinden het spijtig dat Rieu moet uitwijken naar het MECC, maar staan volledig achter die beslissing, zegt Berry Kuzelj, voorzitter van de Vriethofoondernummers.
          Natuurlijk is de sfeer minder nu het plein leeg blijft, maar zicht op het podium was er toch niet.
          "Er lagen draaiboeken voor noodweer, nu is het aanpassen aan de hitte.
          Dat is overmacht."

Bron: gazet De Limburger
          10 juli 2010
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

Opmerking

Mensen met een arrangement hebben niet betaald voor een etentje voor het tv-scherm op zondagmiddag. Dat hoor ik van alle kanten.
            De leefs mer eine kier .

Opmerking

Mensen die een arrangement hebben geboekt bij de horeca aan de oostelijke kant van het Vrijthof, hebben sowieso geen zicht op het podium, en zijn altijd al aangewezen geweest om naar een beeldscherm te kijken.
              Het podium staat aan de zuidzijde, met zicht naar het noorden (theater aan het Vrijthof).
              Thomas More

Opmerking

Nou, SJEF, dan ken je de situatie ter plekke toch niet helemaal. Vanaf bijv. Monopole heb je aardig zicht. En daarbij gaat het natuurlijk om de sfeer... Nu kijk je naar een leeg Vrijthof. Deze oplossing is natuurlijk treurig voor de mensen die zo`n arrangement hebben.

Opmerking

Het is de gemeente gelukt om voldoende veiligheidsmedewerkers te vinden om de finale WK voetbal op de twee grote zijschermen van André Rieu uit te zenden. Rieu heeft deze schermen hiertoe aangeboden aan de gemeente.

Lees verder: http://www.maastrichtaktueel.nl/vrijtof-zondagavond-eenmalige-voetbaltempel/

Jieehaaaaa!

Hulde aan Rieu & de gemeente!

Opmerking

Dus Parel moet nu zondag eerst brunchen op het Vrijthof en dan lopend (warm, warm) naar het Mecc, om daar bínnen (warm, benauwd) op een nagebouwd Vrijthof naar het concert te gaan? Hmm.. ik geloof ook niet dat ik daar zin in zou hebben. Maar welke malloot heeft dit concert dan ook gepland op de finaledag, niet bepaald een optimist!
                    Don't PRESS me....

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                      Dus Parel moet nu zondag eerst brunchen op het Vrijthof en dan lopend (warm, warm) naar het Mecc, om daar bínnen (warm, benauwd) op een nagebouwd Vrijthof naar het concert te gaan? Hmm.. ik geloof ook niet dat ik daar zin in zou hebben. Maar welke malloot heeft dit concert dan ook gepland op de finaledag, niet bepaald een optimist!
                      Nee, niet ieder restaurant heeft een brunch, waar wij zouden gaan werd het afgesproken diner geserveerd.
                      Maar wij gaan niet, door een sterfgeval in de familie, iemand interesse in twee kaarten?
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

• He, wat akelig voor jullie.
                        Ik hoop dat het vrijdag a.s. gewoon normaal lekker weer is!
                        Don't PRESS me....

Opmerking

• Voor de André Rieu fans.

De Vrijthofconcerten 2010 worden vanavond 21 augustus 2010 vanaf 20:15 uur uitgezonden via het ZDF.

http://www.zdf.de/ .
                          Thomas More

Opmerking

• André Rieu geveld door een infectie

AMSTERDAM - André Rieu is geveld door een virale infectie op zijn evenwichtsorgaan.

De vioolvirtuoos heeft daarom zijn concert van zaterdagavond (28 aug. 2010, Pier) af moeten gelasten. "Hij moet het nu gewoon een paar dagen rust hebben”, zegt Andrés woordvoerder.
                            "Het is niks dramatisch. Zijn concert volgende week in de Amsterdam ArenA gaat gewoon door.” Zijn optreden in het Thialf stadion in Heerenveen van zaterdagavond wordt verplaats naar april volgend jaar
                            (De Telegraaf, 26 aug. 2010, 18.14 uur)
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

• André Rieu

Alsof er niets gebeurd is

Hij reeg de optredens 32 jaar lang aan elkaar, maar de afgelopen twee maanden stond hij noodgedwongen aan de kant.
                              Hersteld van een virusinfectie maakte André Rieu donderdag 18-11-2010 zijn rentree, in Antwerpen.
                              Ook vandaag (19-11-2010) en morgen (20-11-2010) treedt hij met zijn orkest op in België, maar dan in Brussel.
                              Daarna vertrekt hij naar Mexico.
                              Goed nieuws voor de fans én voor de boekhouder.

Rieu strijkt medio volgend jaar (2011) weer neer op het Maastrichtse Vrijthof.
                              Op 15, 16 en 17 juli staan zomerconcerten ingepland.
                              Eerdere plannen een kerstconcert te geven in het MECC werden afgeblazen.

Focus op muziek, niet meer lintjes knippen.
                              Zijn ziekte heeft Rieu aan het denken gezet over de manier waarop hij zijn tijd invult, zei hij onlangs tegen RTL Boulevard.
                              "Ik ga het zeker rustiger aandoen, maar niet qua concerten of muziek maken.
                              Ik ga op volle kracht verder, maar onzinnige dingen die eigenlijk niet hoeven, doe ik niet meer.
                              Zoals gebouwen openen of lezingen geven.
                              Dat doe ik wel als ik 90 ben."

Lees het uitgebreide krantenartikel (PDF bestand) en klik hier.
                              Thomas More

Opmerking

• Geboortehuis André Rieu

Vandaag stond heel artikel in Dagblad De Limburger over het "geboortehuis" van André Rieu.

Nu hebben we dit al eens besproken in deze thread, namelijk HIER, met dank aan Clio en Sjef.

Volgens mij is toen al genoegzaam aangetoond dat André Rieu NIET geboren is in de Begijnenstraat, maar aan de Plenkershoven no. 11 op Sint Pieter.

Zou toch handig zijn als ze bij De Limburger wat vaker onze expertise zouden raadplegen
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Bezig...
                                X