Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Expositie schilderijen Noor Tielens

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Expositie schilderijen Noor Tielens

    Expositie van de Maastrichtse kunstenares Noor Tielens in boekhandel selexyz dominicanen te Maastricht. De expositie duurt tot en met 16 juni.




    Noor Tielens: “Schilderen is voor mij een avontuur waarvan het eind niet bekend is. Elk schilderij is een bouwsel, gestuurd door vooral kleuren en het materiaal. Het gaat over dingen die mij raken en die mij bezighouden. Ze zijn bepaald door belevenissen, herinneringen of gevoelige uitbarstingen.” Misschien is dat de reden dat er een grote variatie zit in de stijl van Tielens, die zich toch voornamelijk laat omschrijven als ‘abstract, met al dan niet duidelijke sporen van vormen of figuratieve elementen’.
    Zij laat zich inspireren door abstracte, expressieve kunstenaars maar gaat toch duidelijk haar eigen weg.

    Noor Tielens werkt met olie- en acrylverf op doek, maar ook houtskool of gespoten verf worden toegepast. De kleuren zijn vaak energiek en krachtig.

    “Woorden kunnen nooit vertellen wat je schildert. Laat het geschilderde maar zijn verhaal doen. Dat zegt meer dan woorden. Dat vind ik net het mooie van beelden: ze spreken voor zichzelf. Ze mogen illusies wekken, tot de fantasie spreken. Een gedicht lees je, en begrijp je wel of niet. En als je het uit moet leggen verliest het zijn kracht. Dus voor mij geen titels, geen uitleg over de reden waarom. Dat is meestal iets van mijzelf.”

    Noor Tielens woont en werkt in haar geboortestad Maastricht.
Bezig...
X