Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste frituur in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46

    Opmerking


    • #47
      als ze nog allemaal bestaan en open zijn, mag het een update hebben van u als consument
      en
      om concurrentie vervalsing uit te sluiten : ik frituur mijn eigen patat frites met desbetreffende zuurvlees (die is de beste)

      nieuwer zijn
      tuutsje vaan teunsje in de Wycker Brugstraat
      en
      friet elite in Achter Het Vleeshuis

      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #48
        U zult wel andere zaken aan uw hoofd hebben, maar ik kwam het tegen in de Limburger
        Succesfrituur Tuutsje van Teunsje in Wyck failliet
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #49
          Wat een heerlijke oude topic wordt hier door Antonius uit het vergetelheid gehaald

          De laatste tijd ben ik erg gecharmeerd van de friet van friture Blauwdorrep aan de Proosdijweg.
          Daar zijn sinds een jaar of 2 nieuwe eigenaren.
          Wel een aparte manier van bestellen. Je moet je melden bij de kassa en je bestelling doorgeven.

          Maar niet geheel onbelangrijk anno 2020 is dat ze hele goede corona-maatregelen hebben genomen.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #50
            Overigens, ik las gisteren in De Limburger dat Erwin Consten (76) van friture REITZ op 7 november 2020 is overleden.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #51
              Wat leuk, ik zie dat hier recent nog post zijn geweest, Mestreechonline leef nog
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                Wat leuk, ik zie dat hier recent nog post zijn geweest, Mestreechonline leef nog
                Hoi Parel,

                MO is alive en kicking

                Post er maar gerust op los


                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  Overigens, ik las gisteren in De Limburger dat Erwin Consten (76) van friture REITZ op 7 november 2020 is overleden.
                  Dat is jammer, maar hij was toch zeker al jaren niet meer de patroon bij Reitz op de markt?
                  Ik was er eens op een iets rustiger moment afgelopen jaar en het kon mij niet bekoren, nog friet nog zoervleisch.
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #54
                    Er zijn veel frituren opgehouden de laatste 3 jaar sinds ik hier een commentaar schreef 2020.
                    Vooral afgelopen twee jaar toen de energieprijzen de frituurPAN uit rezen en de friet aardappel + olie zo duur was konden enkelen geen positieve omzet meer draaien.

                    Ook buiten Maastricht speelt dat drama van die sluitingen en faillissementen.

                    Maar ik vroeg me toch nog even af wat er van die "belofte van de politiek" terecht is gekomen inzake eenmaal per maand een friet BON?
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #55
                      Mijn vader bezat in mijn geboortestad in de jaren 1950 een strategisch gelegen stukje grond bij het stationsplein, waarop iemand een frietkraam uitbaatte. Hij betaalde de huur voor een deel in de vorm van bonnen. Reuze handig voor onze ouders, want met zo'n bonnetje kregen wij kleuters een puntzakje friet van tien cent en voor wie wilde, mayonaise toe. Maar ik geneer me nu nog, omdat wij kleintjes steeds voorkropen én voorkruipend bediend werden. Niet iedereen die drie rijen dik stond te wachten en de bus moest halen, waardeerde dat. Betalen met een bon heeft ook zijn nadelen, maar op zondag was het wel handig: gewoon als acht- of tienjarige zonder geld even met een grote pan naar Martien, iets verderop in de straat.
                      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 24 juli 2023, 13:46.

                      Opmerking


                      • #56
                        De twee grootste ketels uit het huishouden met een handdoek erin die we naar Mai in de Wyckergrachtstraat droegen { m'n broer en ik } was net genoeg voor 7 personen als ze dan vol zaten met frietjes.

                        Die Mai spuugde altijd in het Ossewit vet om te zien of het wel heet genoeg was, dat hebben we thuis niet verteld aan de andere familieleden. Maar Mai kon goed met zout overweg.
                        We moesten daarna wel behoorlijk voort maken opdat de frieten niet koud werden met de handdoek om de ketel heen gewikkeld waar de overige twee grote ketels vol mosselen net gaar waren toen we terugkeerden.

                        En daarna nog een koffiekopje mosselwater, zalig.
                        De mooiste zondagavond in september.

                        ik ben verguisd

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X