Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste frituur in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Haas
    replied
    Die is in elk geval beter dat die troep van Reitz. Ook ik ben bepaald geen fan van dat spul.

    Als ik op vrijdag friet wil eten op de markt,hoef ik nog geen 20 meter verder te lopen om WEL een smakelijke hap te kunnen krijgen.


    Dat mensen nog steeds in de rij staan voor Reitz, komt alleen maar omdat iedereen het geproefd wil hebben. Ik ben er 2 keer geweest, de tweede keer in de hoop dat de eerste keer een vergissing van de frietenbakker was. Dat was het dus niet.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Ik dacht dat jij Tuutsje van Teuntje geweldig vond!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Friture Reitz eindigt onderaan in de AD-fritestest

    Opvallend is dat de wellicht bekendste friture van Maastricht, REITZ, op de Markt in Maastricht door niemand wordt genoemd als kandidaat voor "Beste frituur in Maastricht".

    Dat friture REITZ niet genoemd wordt verbaast mij persoonlijk niets. Ik heb mij jarenlang een schreeuwende in de woestijn gevoeld wanneer ik desgevraagd vertelde dat ik de frites van REITZ "niet speciaal" vond.
    Dat "niet speciaal" was een cryptische omschrijving voor hetgeen ik eigenlijk wilde zeggen. Ik wilde, maar durfde tegenover een overmacht van kennelijke liefhebbers, namelijk nooit te zeggen dat ik ze gewoonweg niet lekker vond.
    Zelfs door te melden dat ik ze "niet speciaal" vond maakte ik al geen vrienden......

    Nu zie ik, analoog aan de bijbelse "40 jaar woestijn", een oase.

    Wat blijkt.
    Dagblad De Limburger meldt vandaag in de rubriek "allebonneur" dat het AD-smaakpanel 85 fritures in Nederland heeft onderzocht en dat REITZ is geeindigd op de 77ste plaats!!!

    Een citaat uit het juryrapport:

    ‘Beroemde friture. Puntzak frites wordt met onnavolgbare beweging
    geheel gedempt met laag mayonaise. Vette vingers onvermijdelijk. Frites zelf is slap en smakeloos’.

    Overigens, de uitslag van het AD is nog geheim.
    De uitslag mag pas op 12 mei 2012 bekend worden gemaakt.
    Ik heb nog een kleine week om mijn oase te bereiken....

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Smaken verschillen.

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Heel simpel; er is geen beste frituur in Maastricht.
    Toch wel, Meatball aon de Eburonenweg en Beij Ton aan de Frankenstraat, altied gooj friet en lekker zoervleis, lekker flinkedelle, miestal drök tijdens etenstied.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
    Daarom heet het topic ook "beste frituur van Maastricht"
    Heel simpel; er is geen beste frituur in Maastricht.

    Leave a comment:


  • Robboxxx
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Allemaal leuk en aardig maar...eh... de beste pattakes komen nog altijd uit Belsj en wel uit Riemst, even de grens over.

    In Maastricht is het bij alle fritures behelpen. Helaas.
    Daarom heet het topic ook "beste frituur van Maastricht"

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Allemaal leuk en aardig maar...eh... de beste pattakes komen nog altijd uit Belsj en wel uit Riemst, even de grens over.

    In Maastricht is het bij alle fritures behelpen. Helaas.

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Echt verse aardappels geschild / gelijk groot gesneden / gewaterd / gedroogd en als patat op juiste temperatuur gefrituurd, dat zie je direct.
    Tenminste ik zie het, aan de toonbank wachtende.

    Van een expert die ik ken en bijna 3x per week een frietje haalt is de beste frituur net buiten Maastricht
    Smeermaas bij Lucienne

    zeer binnenkort ga ik dat eens persoonlijk onderzoeken
    als het niet waar is zal ik het ook melden.

    mvg
    De friete daor zien inderdaad neet verkierd, mèr um noe gans daor naor tow te reije is miech vaanoet WVV gèt te wied.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Echt verse aardappels geschild / gelijk groot gesneden / gewaterd / gedroogd en als patat op juiste temperatuur gefrituurd, dat zie je direct.
    Tenminste ik zie het, aan de toonbank wachtende.

    Van een expert die ik ken en bijna 3x per week een frietje haalt is de beste frituur net buiten Maastricht
    Smeermaas bij Lucienne

    zeer binnenkort ga ik dat eens persoonlijk onderzoeken
    als het niet waar is zal ik het ook melden.

    mvg

    Leave a comment:


  • Robboxxx
    Gast antwoordde
    Ik ben de afgelopen weken noodgedwongen een paar keer naar de frituur moeten uitwijken. Die aan de Pieterstraat. Ze heeft al heel wat eigenaren en namen gehad en heeft momenteel de naam "frituur de Jeker".

    Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de kwaliteit. Prima frieten.

    Leave a comment:


  • Frits Fluweel
    replied
    bij de noormannensingel is ook een frituur, gerund door chinese mensen
    Heerlijke frieten, het zuurvlees is ook erg lekker en de frikadel speciaal!
    iets langer gebakken dan de gemiddelde frieten. (vind ik lekkerder)

    naast de frituur is ook een cafe, dat helaas door drugshandel daarbinnen is gesloten.
    De drugsoverlast in de buurt is sindsdien ook flink afgenomen naar mijn mening, maar dat hoort niet thuis in dit topic.

    Leave a comment:


  • Mestreech84
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    De leukste fritures, dat waren die ''loket-fritures''.

    Er lag volgens mij echter nog een andere, iets dichter bij de school, in de Koning Clovisstraat, voor zover ik weet.
    Klopt, die ligt er nog steeds.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    De leukste fritures, dat waren die ''loket-fritures''.


    Ogenschijnlijk een gewoon woonhuis, maar als je ervoor stond, zag je pas dat het een friture was.

    Volgens mij was dat de friture die hierboven beschreven staat, hoek Frankenstraat/Koning Clovisstraat/Czaar Peterstraat. Hij lag ''fysiek gezien'' in de Frankenstraat.


    En ja, ik kan me hun friet herinneren. We gingen weleens wandelen in de buurt waar we later zouden gaan wonen, en waar we al jaren stonden ingeschreven voor een woning. Tja, dan wil je weleens de A2 (toen nog E9) oversteken, even verderop lan mijn opleiding.


    Die friture heeft er wel van geprofiteerd. Er lag volgens mij echter nog een andere, iets dichter bij de school, in de Koning Clovisstraat, voor zover ik weet.

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Pieke,
    Ja Saar hub iech good gekind, wat mij opviel was dat Lee lang hier was en niet zo geweldig Nederlands sprak, maar Saar sprak binnen een jaar Maastrichts.
    En accentloos evenals haar zus heel vriendelijk maar Saar was veel vrijer in doen en laten.
    Weet je 1 x per maand kom ik daar langs en steeds denk ik hoe zou het met Lee zijn, nu weet ik dat ze terug naar huis is.
    Lee had een zoontje uit Thailand en een zoontje van een Maastrichtse man, Pieke bedankt voor de info

    Leave a comment:

Bezig...
X