Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Limburgse topvrouwen

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    En de winnaar is... Chahinda Ghossein-Doha uit Riemst! Wow!
    Inderdaad: WOW. Mijn stem heeft ze!

Leave a comment:

• Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    En de winnaar is...

Chahinda Ghossein-Doha uit Riemst!

Ik moet zeggen, als ik haar levensverhaal lees in De Limburger, een zeer bijzondere vrouw. (..)
    Ongetwijfeld een goede winnares, al had ik stiekem gehoopt dat 'ons' MO-lid het zou worden.

Leave a comment:

• El Loco
    replied
    En de winnaar is...

Chahinda Ghossein-Doha uit Riemst!

Ik moet zeggen, als ik haar levensverhaal lees in De Limburger, een zeer bijzondere vrouw. Geboren in 1985 in Libanon, in 1990 met haar familie naar Nederland gevlucht vanwege de burgeroorlog, opgegroeid in Roermond, uitgelachen op school toen ze vertelde dat ze dokter wilde worden, studeerde geneeskunde aan de UM, gepromoveerd gynaecoloog en cardioloog-in-opleiding aan het MUMC+. Schreef een boek over zwangerschapscomplicaties (verloor zelf een kind in de couveuse) en richtte de stichting Queen of Hearts op, die zich bezighoudt met het creëren van bewustzijn rondom de impact van zwangerschapscomplicaties en het steunen van wetenschappelijke studies hierover.

Niet minder interessant: haar persoonlijke verhaal over het dragen van een hoofddoek. Op haar dertigste besloot ze, na achttien jaar, geen hoofddoek meer te dragen, ondanks het feit dat ze gelovig is. Voornamelijk vanwege de maatschappelijke druk uit haar omgeving. Ze voelde zich niet welkom en veilig meer; een ober op het Vrijthof weigerde haar zelfs te bedienen en haar kinderen leden eronder. Haar motivatie om de hoofddoek op te bergen: "Uiteindelijk heb ik een stap naar het midden gezet in de hoop dat iedereen die stap kan zetten en we elkaar in het midden kunnen treffen." Wow!

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220909_95471564

Leave a comment:

• Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Zou je denken?
    ach wat heb je der aan ?
    Ik ken heel veel vrouwelijke college die keihard aan de basis en in de top functioneren maar die doen dat niet om in de Forbes lijsten terecht te komen.
    Die hebben gewoon lol in hun werk, reilen en zeilen en houden er geen trofee kast paraat voor "the Beauty Contest".
    Vraag mij altijd af wie er in de commissie zit en hoe ze er in terecht gekomen zijn. En waarom anderen niet in die commissie zitten.
    Nog subjectiever zijn natuurlijk die minimale randvoorwaarden waarop de selectie gebaseerd is.

Leave a comment:

• El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Overmorgen, 22 september 2022, wordt bekend gemaakt wie de Limburgse topvrouw 2022 wordt.
    Ik zal wel iets niet snappen, maar ik zie elk jaar dat lijstje en ik vraag me dan af hoe zoiets tot stand komt. Volgens de website moet je voorgedragen worden en dat houdt waarschijnlijk in dat je moet lobbyen om voorgedragen te worden en om stemmen te verzamelen. Hoe is het anders mogelijk dat vrijwel onbekende personen als Esther Paulus-Maalsté (storemanager van De Bijenkorf), Lizbeth van den Boogaart (directeur van Fresh Park Venlo), Conny Vluggen (managing director van Koma KTI) en Cristianne Rijcken (oprichtster en CSO van Cristal Therapeutics) deze titel konden winnen? Waar zijn de echte kanjers, zoals burgemeester Annemarie Penn-Te Strake en voorzitter van het CvB van de UM Rianne Letschert, om me maar even tot het Maastrichtse te beperken? Of zijn die al eens genomineerd - en niet verkozen? Of hebben ze al teveel andere prijzen gewonnen? Letschert was in 2019 al Topvrouw van het jaar (van het hele land dus). Of stroomt er soms teveel Brabants bloed door hun aderen?

Leave a comment:

• Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    ...en eigenlijk is het een bonbon wedstrijd...
    Zou je denken?
    Last edited by Pier; 20 september 2022, 15:23. Reden: Quote herstelt

Leave a comment:

• Antonius
    replied
    en dan heb je daarna landelijk, Europees en de Wereld Miss Topvrouw.
    men doet zich heel veel moeite en eigenlijk is het een bonbon wedstrijd

Leave a comment:

• Pier
    started a topic Limburgse topvrouwen

Limburgse topvrouwen

Overmorgen, 22 september 2022, wordt bekend gemaakt wie de Limburgse topvrouw 2022 wordt.

Het Maastrichtse aandeel in deze is ook dit jaar weer aanzienlijk.
    Maastricht leverde in 2021 al de topvrouw Esther Paulus-Maalsté, storemanager van De Bijenkorf in Maastricht

De eretitel Topvrouw Limburg wordt jaarlijks toegekend. De topvrouw uit het Limburgse bedrijfsleven of organisatie is een persoonlijkheid die vrouwelijk ondernemerschap en vrouwelijk leiderschap stimuleert en ontwikkelt. Die een inspirerend en stimulerend voorbeeld is voor anderen.

Een topvrouw is een vrouw die vertrouwen uitstraalt en geeft en heeft met een gevestigde reputatie.
    Ze zet zich met passie in om het goede te doen voor mens en maatschappij.

Traditioneel worden onder vrouwelijke eigenschappen onder meer multitasking, het onderhouden van relaties, intuïtief aanvoelen, sociale en maatschappelijke betrokkenheid, teamwork en heldere communicatie verstaan.

Naast deze vrouwelijke eigenschappen is het nodig om ook eigenschappen in te zetten als lef, ambitie en rationaliteit om succes te hebben. De ‘Topvrouw Limburg’ onderscheidt zich doordat zij het vermogen heeft al deze eigenschappen te combineren waardoor een inspirerende mix ontstaat die zorgt voor synergie die doeltreffend is in de zakenwereld.

Dit jaar zijn de genomineerden:

1)
    Chahinda Ghossein-Doha die als cardioloog i.o. verbonden is aan het Maastricht Universitair Medisch Centrum (MUMC+) en tevens werkzaam is als hoofdonderzoeker op het gebied van vrouw-specifieke gezondheid.

2)
    Marivonne van Kralingen. Zij is als partner verbonden aan advocatenkantoor Voor de Zaak in Venlo.
    Voor haar functie vervult ze meerdere rollen. Zo vervult ze niet alleen de rol van advocaat arbeidsrecht en mediator maar is Marivonne tevens intervisiegespreksleider, trainer en productontwikkelaar.

3)
    Esmiralda Thieme uit Maastricht.
    Esmiralda is als Directeur Risk & Internal Audit verbonden aan AZL, onderdeel van NN Group. Daarmee is ze integraal verantwoordelijk voor het bepalen van het risicoprofiel en het in control zijn van de organisatie.
    Samen met haar organisatie staat ze aan de vooravond van een majeure transitie van pensioenregelingen en in casu de implementatie van het nieuwe PensioenAkkoord.

Mijn persoonlijke favoriet is natuurlijk het MestreechOnline-lid Esmiralda Thieme.

Esmiralda was, voor zover mijn herinnering mij niet in de steek laat, het eerste raadslid, toen nog van de partij TON, in Maastricht die zelf een posting plaatste op MestreechOnline.
    Ze tikte toen Sjef op zijn vingers.
    Ze werd al op 27 september 2009 lid van MestreechOnline

Bij Esmiralda kun je altijd terecht met vragen en/of opmerkingen die ze (meestal) nog diezelfde dag beantwoord.

(zie ook: https://topvrouwenlimburg.nl/)
    Last edited by Pier; 20 september 2022, 10:49.
Bezig...
X