Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • KevinS
    replied
    Bedankt Rubke, ik ga kijken of ik ergens een camera uit kan halen en als het mooi weer is ga ik eens mijn best doen om wat foto's te maken vanuit de exacte locatie.

    Deze foto's hebben niet direct betrekking tot Maastricht zelf maar zijn misschien toch leuk om te zien:

    Mi Sud bij Fort Eben-Emael, op de foto is het effect van een 50kg Hohlladung te zien.


    Ingang van Fort Eben-Emael.

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
    Rubke, mocht ik de perfecte foto hebben mag ik jouw hulp dan inschakelen om het op dergelijke manier te bewerken zoals je in je laatste post hebt gedaan? Ondanks dat het totaalplaatje nog niet helemaal klopt heeft het wel iets bijzonders.
    Maar al te graag zelfs..
    Ik kom er zelf niet aan toe om plaatjes te schieten, en daarbij heb ik zelf ook geen geweldig toestel hiervoor.

    Ik heb ondertussen ook een mooi script gevonden waarmee je toen en nu foto's over elkaar kunt leggen en door middel van een slider hiertussen kunt "vegen".

    Leave a comment:


  • KevinS
    replied
    Rubke, mocht ik de perfecte foto hebben mag ik jouw hulp dan inschakelen om het op dergelijke manier te bewerken zoals je in je laatste post hebt gedaan? Ondanks dat het totaalplaatje nog niet helemaal klopt heeft het wel iets bijzonders.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
    ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek

    vond trouwens nog deze handleiding
    https://www.fourmilab.ch/images/lign...now/craft.html
    lenzen die vertekenen

    leuk dat het brein dat iets minder kritisch doet (gelukkig maar)
    die zogenaamde "dependent reationships" of ook wel referentiepunten in beeldinformatie zijn meestal bepalend bij de herkenning en herinnering

    zou het brein dat wel heel kritisch doen dan, zo studies daaromtrend, zou men zich nooit echt thuis voelen

    zijn er echter referentiepunten in de herinnering opgeslagen dan werkt het brein "flitsend snel"
    boe is dit
    prima cognitieve oefening dus.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Inderdaad!

    Leave a comment:


  • Yannick
    replied
    Makkelijkste manier, lijkt mij, is de foto afdrukken en meenemen naar de Oeverwal en zo proberen de juiste locatie te vinden.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
    ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek
    Breur was zelfs niet in de buurt

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    ik heb geprobeerd om die foto van breur te alignen maar er klopt vanalles niet kwa perspectief. dus breur stond niet op de goed plek




    vond trouwens nog deze handleiding
    https://www.fourmilab.ch/images/lign...now/craft.html
    Last edited by Rubke; 1 mei 2014, 22:35.

    Leave a comment:


  • KevinS
    replied
    Rubke, misschien moeten we maar eens een poging wagen in het topic van Markie! Het is een aardig werkje om foto's vanuit exact dezelfde locaties te nemen...

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
    Breur, paint was alleen om de lijntjes te trekken waardoor de positie makkelijker te bepalen is. Verder doe ik niks met paint.
    Duidelijk Kevin!

    Leave a comment:


  • Markie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
    Doodzonde dat men die twee torentjes op de brug niet herbouwd heeft... en voor 'toen-nu' foto's is er een apart topic op MO geloof ik.
    Gevonden; tpoic 'toen en nu' op MO.
    http://forum.mestreechonline.nl/showthread.php?t=3498

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KevinS Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die goed zijn in het maken van toen - nu foto's? Ik zou graag heel graag een hedendaagse foto willen die vanuit precies dezelfde plek is gemaakt als de foto met de officier die over de Maas uitkijkt. Dit eveneens met de foto van het station. Ik heb momenteel geen geschikte camera hiervoor tot mijn beschikking dus mocht iemand zich geroepen voelen om eens een poging te wagen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik wil de foto's bewerken op de wijze die hier ook te zien is:
    http://www.dailymail.co.uk/news/arti...et-scenes.html
    ik was hier ook over aan het denken, zoiets zou ook een leuke toevoeging kunnen worden voor mestreechonline. Toen en nu website inclusief google maps.

    http://www.nrc.nl/nieuws/2010/11/22/...u-in-een-foto/

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    KevinS, een prachtige foto

    Leave a comment:


  • Markie
    replied
    Doodzonde dat men die twee torentjes op de brug niet herbouwd heeft... en voor 'toen-nu' foto's is er een apart topic op MO geloof ik.

    Leave a comment:


  • KevinS
    replied
    Breur, paint was alleen om de lijntjes te trekken waardoor de positie makkelijker te bepalen is. Verder doe ik niks met paint.

    Leave a comment:

Bezig...
X