Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

1940 - Korps Politietroepen in Maastricht - Waar waren ze gelegerd?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Het gebouw op de achtergrond is het gebouw wat we zoeken. Dit is de openluchtopening van de nieuwe stadsacademie door burgemeester Baeten in 1971 op de binnenplaats waar 'pa Maurits' circa 30 jaar eerder stond. De nieuwe stadsacademie was een creatie van ir. Dingemans, zo lees ik (Jaarboek, 1971).

    Met excuses voor de blauwe schijn.
    Bestanden bijvoegen
    Last edited by burgemeester; 11 maart 2011, 18:12.

    Opmerking


    • #17
      Ook alweer opgelost. 1971 dus.

      Opmerking


      • #18
        Een nabrander...
        @ Pier en alle anderen die mij hebben geholpen de plaats te vinden waar in mei 1940 het Korps Politietroepen, Groep Maastricht, was gelegerd:

        Ik heb de namen gevonden van ALLE leden v.h. Korps ten tijde van de ontbinding op 15 juli 1940 (de foto is van 12 juli 1940) . Het is ook voor jullie Maastrichtenaren van belang omdat, zoals Pier al vermeldde, 17 van de 33 op 20 augustus 1940 zijn aangenomen bij de Gemeentepolitie van Maastricht. (Mijn vader refereerde trouwens naar v.d. Peppel, niet naar v.d. Pepel).

        Zittend v. l. n. r.: Dresens, v.d. Peppel, Feijnenberg, v.d. Broek, v. Rijsdijk, Cox, v. Gestel, Pauw.

        Tweede rij: v. Hal, Lindeboom, v.d. Vorst, Kuit, Huisman, Hofman, Postma, Overweel, Teeuwen, Heitering.

        Derde rij: Kobben, Kessels, Lovink, Mulder, Naardin, v.d. Schaar, de Jong, Boekhoorn, Hebbink, Landstra, Nieuwenhuijzen, Veldwijk.

        Vierde rij: Giessen, v.d. Burgt, Heijtlager.
        Bestanden bijvoegen

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door maurits44 Bekijk bericht
          Een nabrander...
          (..)
          Ik heb de namen gevonden van ALLE leden v.h. Korps ten tijde van de ontbinding op 15 juli 1940 (de foto is van 12 juli 1940) . Het is ook voor jullie Maastrichtenaren van belang omdat, zoals Pier al vermeldde, 17 van de 33 op 20 augustus 1940 zijn aangenomen bij de Gemeentepolitie van Maastricht. (Mijn vader refereerde trouwens naar v.d. Peppel, niet naar v.d. Pepel).
          (..)
          Een hartstikke leuke nabrander maurits44.

          Je vader heeft overigens helemaal gelijk. Het is inderdaad Van de Peppel en niet van de Pepel. Mijn fout!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking

          Bezig...
          X