Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De stadsbus.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Toller
    replied
    Hoe zo

    De ventweg is nog steeds hetzelfde

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Afkomstig uit een gered archief

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Het kan altijd nog gekker. Met de stadsbus door de Grote Staat. Daar kan ik me nu helemaal niets van herinneren! Wel weer een heel mooie foto. Waar haal je ze vandaan.

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Deze foto is genomen in 1961 tussen 15.00 en 16.00 uur, ik dacht 3 juni, maar dat weet ik niet zeker en de straat laat zich raden

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    1957

    Van de homepage van Robby Dresens:

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Haas ik lees dat je het in een ouder draadje - Stadsfiguren Maastricht - zelf al aangeeft. Het is/was de 'Willy' met inderdaad een verstandelijk handicap.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Breur op het filmpje zag je in een flits de ingang van de garage aan de Capucijnenstraat.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Hij kwam al eerder ter sprake, maar Willy staat er nog altijd. Hij stond er al toen ik in Maastricht kwam wonen, in 1975. Nu ik je bericht nog eens lees, vraag ik me af of we het over dezelfde hebben.

    Tegenwoordig mag hij af en toe een rit meemaken. Er wordt weleens gezegd dat hij eigendom is van Veolia.
    Haas als het dezelfde is, dan heeft hij de pensioengerechtigde leeftijd al lang bereikt.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    75 jarig bestaan van Stadsbus Maastricht 1994

    Autobus-show ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan van Stadsbus Maastricht, het Maastrichtse Openbaar Vervoer Bedrijf

    Last edited by Breur; 18 augustus 2015, 10:51.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Hij kwam al eerder ter sprake, maar Willy staat er nog altijd. Hij stond er al toen ik in Maastricht kwam wonen, in 1975. Nu ik je bericht nog eens lees, vraag ik me af of we het over dezelfde hebben.

    Tegenwoordig mag hij af en toe een rit meemaken. Er wordt weleens gezegd dat hij eigendom is van Veolia.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht

    Verdere herinneringen: lappenmuts, die altijd in de lijn 2 zat, ze was niet onbemiddeld, maar schraapte elke munt op die ze kon veiligstellen.
    Haas een beetje rare herinnering maar Allez. Bij het station stond bijna elke dag een man die ze niet helemaal op een rijtje had. Was helemaal verknocht met der stadsbus, kende ook alle diensten en tijden, maar had ook een onhebbelijk trekje. Hij sprak je aan en had het dan steeds weer over pielekes. Ik verzin dit niet. Zeg maar de mannelijke tegenhanger van Aajd Netteke.

    Wat de kleur groen betreft, misschien maak ik het allemaal groener dan het was

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Ik woonde dichtbij de garage aan de Capucijnenstraat. Als het de laatste rit was, werd ik bijna voor de deur afgezet. . Ook mocht ik (illegaal) op de bok naast de chauffeur zitten. Waarschijnlijk kletste ik toen ook al zo graag.
    Breur sommige dingen hebben we gemeen. Die 32 is naar Amsterdam gegaan, en lees net dat die door stichting 'Museum Streek en Stadsautobussen Amsterdam' werd overgenomen, en vanwege noodzaak tot inkrimping in 2011 in het bezit van 'de Stichting Veteraan Autobussen' is gekomen. Opmerkelijk dat er nog zo'n geschiedenis aan vast zit.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Exact die bussen ja. De beste exemplaren gingen na een kilometer of 500.000 op de teller naar Thijssen. In groene uitvoering kan ik me die echter niet herinneren.

    Ik vond het altijd handig dat ze de lijnnummers in kleur aangaven. Lijn 1 en 11 rood, 2 en 12 blauw, lijn 3 mosgroen, lijn 4 rose, lijn 5 weet ik niet meer, lijn 6 geel, 7 was paars, 8 oranje, en 9 lichtgroen. Iemand nog een idee welke kleur bij de lijn 5 hoorde? Ik dacht bruin......

    Verdere herinneringen: lappenmuts, die altijd in de lijn 2 zat, ze was niet onbemiddeld, maar schraapte elke munt op die ze kon veiligstellen.
    Last edited by Haas; 21 januari 2014, 19:00.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Ik woonde dichtbij de garage aan de Capucijnenstraat. Als het de laatste rit was, werd ik bijna voor de deur afgezet. . Ook mocht ik (illegaal) op de bok naast de chauffeur zitten. Waarschijnlijk kletste ik toen ook al zo graag.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    En als de snelheidsmeter 70 aangaf dan was dat al heel erg hard!

    Leave a comment:

Bezig...
X