Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De stadsbus.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hollender
    replied
    Breur, wat een mooie foto. Dus de bus ging onder de boog door. Overigens wat bevond zich achter die poort?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Ah dat ding. Heb ik slechte herinneringen aan Haas. Had een keer hulp nodig bij een vechtpartij en de dienstdoende wachter wilde mij niet binnenlaten (had geen mobieltje bij mij) om de politie te bellen voor assistentie c.q. signalement. Vond het niet eerlijk dat vijf gasten een jongen in elkaar sloegen en bemoeide mij ermee. De gasten zijn allemaal opgepakt.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Niemand een foto van dat gekke gebouwtje dat de voorloper is van de huidige overkapping? Er is heel kort nog een ander gebouwtje geweest, overigens. Maar ergens moet er van de stationsomgeving aan die zijde toch fotomateriaal zijn? Het werd soms de doeveslaag, maar ook wel het aquarium genoemd.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    En het merkwaardige gebouwtje uit de jaren 70?
    Geen idee Haas. Ik ken alleen de Entre-Deux.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    En het merkwaardige gebouwtje uit de jaren 70?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Bushalte Begijnenstraat.

    Bushalte Begijnenstraat. Ik denk lijn 1. Het oude hekwerk van de St. Servaasbrug is nog niet geplaatst.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Breur, este daan toch bezig bis, hupste daan aoch een fotooke vaan den doeveslaag?
    Estebleef:

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Breur, este daan toch bezig bis, hupste daan aoch een fotooke vaan den doeveslaag?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Lijn 47

    Leave a comment:


  • rbastiaens
    replied
    O ja, was ik nog vergeten. De Kromhout stadsbus. Van 0 tot 50 km/h in anderhalve dag !!

    Leave a comment:


  • rbastiaens
    replied
    stadsbus

    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Dit type?

    Kan me nog herinneren dat ik als heel klein jongetje vaker met de stadsbus door Maastricht toerde. Toen een Fordje met een redelijk jankende motor die zich achterin bevond. Ook kan ik me nog herinneren dat een bordje in de bus hing waarop stond: "Het is verboden te spuwen op de grond." Heeft iemand toevallig nog een foto van die bus?

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Deze foto is genomen in 1961 tussen 15.00 en 16.00 uur, ik dacht 3 juni, maar dat weet ik niet zeker en de straat laat zich raden

    juist zo heb ik dat alles in herinnering
    -ook het verbodsbord dat op de foto te zien is, er was zelfs tegen-verkeer tot aan T-splitsing de munt

    eerste foto uit de start van dit topic moet men echt los zien van de titel stadsbus
    Last edited by Antonius; 22 januari 2014, 16:56.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Er was ook nog zoiets als de IAD, de grensoverschrijdende lijnen van de Internationale autobusdienst. LTM, EBAD en IAD fuseerden later tot VSL, opgevolgd door Hermes, dat vervolgens werd opgevolgd door Veolia.

    Overigens ging de Stadsbus aanvankelijk niet door de tunnel, maar via de overweg. Ik kan me haltes herinneren nabij het pand waar ooit de Gruyter zat, en pal voor de kortgeleden gesloten tijdschriftenwinkel van Purnot. Daarna ging de bus via de Heerderweg en het Oranjeplein verder naar onder meer Heer, Oostermaas en Amby.

    De dienstregeling van de bus liep meerdere keren per dag in het honderd, vanwege de oversteek van de overweg.

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    @Hollender. Die groene bussen waar jij het over had zijn waarschijnlijk de EBAD-bussen geweest. Die waren namelijk wel groen en stonden opgesteld op de Spoorweglaan, want daar was het busstation voor de bussen die verdere bestemmingen hadden.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Afkomstig uit een gered archief

    Alweer zo'n prachtige foto. Met dat karakteristieke standbeeld. Het roept herinneringen wakker. De bus kon inderdaad langs het standbeeld rechtdoor richting NS, of voor het standbeeld rechtsaf richting de tunnel.

    Leave a comment:

Bezig...
X