Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuwe Biesen. Van adellijk klooster naar papierfabriek

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    er zaten er nog een paar tussen , in ik heb er 36 jaar gewerkt ik kom er nog op terug.

weet u nog het jaartal en aan welk machine. u gewerkt heeft..
    ik heb aan alle 6 de machines gewerkt ook als machine smeerder.
    Ja zeker. Zomer 1977 ik dacht drie van die gigantische rollen - ik meen bijna drie meter lang. De heftruck werd gebruikt om het papier dat in de bak terecht kwam en dat er eerst handmatig uitgehaald moest worden - terwijl de walsen gewoon doordraaiden - verder weg te schuiven. En het was er altijd bijzonder warm... Tis al lang geleden Ton, dus mijn herinneringen zijn vaag!

Opmerking

AURELIUS koopt papierfabriek SAPPI.

De CEO van SAPPI, Steve Binnie, heeft op donderdag 29 september 2022 bekend gemaakt dat de Maastrichtse papierfabriek, vroeger KNP Maastricht, verkocht is aan AURELIUS Investment Lux One S.à.r.l.
      Bij deze deal zijn ook de papierfabrieken in Stockstadt (D/Beieren) en Kirkniemi (Finland) betrokken.

Sappi Maastricht
      De directie Maastricht heeft het personeel ingelicht over de verkoop.
      Zij geeft aan dat het goed nieuws is dat er nu helderheid is over de toekomst. De fabriek is als operationele papierfabriek verkocht (going concern). De directie laat weten dat alle 450 medewerkers die direct verbonden zijn aan het papierproductieproces mee overgaan naar de nieuwe eigenaar.
      Voor de 150 medewerkers die verbonden zijn aan de zogenaamde ‘services’ afdelingen geldt dat een deel bij Sappi zal blijven (o.a. R&D) en dat voor een ander deel nog wordt bekeken of ze bij Sappi blijven of meegaan met de papierfabriek.
      Het is de bedoeling dat het deel van Sappi dat blijft bestaan ook op de huidige locatie in Maastricht blijft.

AURELIUS
      Volgens de directie van SAPPI heeft de nieuwe eigenaar Aurelius een bewezen staat van dienst als het gaat om het overnemen en sterker maken van dit soort bedrijven. Verder zien ze het feit dat er door de verkoop een bedrijf ontstaat met drie locaties (Maastricht, Stockstadt en Kirkniemi) als een positieve ontwikkeling.
      Er ontstaat volgens SAPPI op deze wijze een serieuze speler op de grafische markt. Dit biedt allerlei (schaal)voordelen ten opzichte van wanneer je als alleenstaand
      bedrijf verkocht wordt.

Het college van B&W in Maastricht heeft kennisgenomen van dit nieuws.
      Zoals de directie van Sappi Maastricht het aangeeft is het goed dat er nu duidelijkheid is voor de medewerkers.
      Afgaande op deze berichtgeving blijft de bedrijvigheid en de werkgelegenheid behouden voor de stad. Er is sprake van een zogenaamde ‘share deal’, hetgeen betekent dat alle rechten en plichten overgaan, zo ook de gemaakte afspraken en gesloten overeenkomsten tussen de gemeente en Sappi Maastricht.

(Bron: RaadsInformatieBrief (RIB ) van de gemeente Maastricht d.d. 30 september 2022 no.2022.15936)
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Het college van B&W in Maastricht heeft kennisgenomen van dit nieuws.
        Zoals de directie van Sappi Maastricht het aangeeft is het goed dat er nu duidelijkheid is voor de medewerkers.
        Afgaande op deze berichtgeving blijft de bedrijvigheid en de werkgelegenheid behouden voor de stad. Er is sprake van een zogenaamde ‘share deal’, hetgeen betekent dat alle rechten en plichten overgaan, zo ook de gemaakte afspraken en gesloten overeenkomsten tussen de gemeente en Sappi Maastricht.
        geplaats door Pier..

onderstaande mijn antwoord .

Ik ben erg benieuwd na die afspraken met name met de gemeente Maastricht.

Opmerking

Bezig...
        X