Ook al opdonders gekregen van de statische elektrische tijd? Goed tegen de reuma
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Nieuwe Biesen. Van adellijk klooster naar papierfabriek
Sluiten
X
-
Wijlen mijn schoonvader heeft er nog gewerkt als elektricien. Ik kende alle portiers. De meesten waren familieleden. Dat had vele voordelen. Gratis Tregawater (vies!), koffie, zouttabletten en massa's vitaminen C. Met Sinterklaas kregen de kinderen ingedeeld naar leeftijdscategorie mooie cadeaus.
Opmerking
-
Tja, ik weet het ook niet.
Ik meen te lezen "25 m" en er onder "N.A.P.".
Het klinkt misschien simpel, maar wordt hier misschien de hoogte van de stand van het water aangegeven?
Dan zou het wel een redelijk recente steen moeten zijn.
Ik denk dat we contact moeten leggen met de archivaris.....Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht. Ik kon de inscriptie niet goed lezen. Misschien kan iemand dit beter zien.
De "urnen" ook vastgelegd?Fallor ergo sum
Opmerking
-
"Wie dit leest, is gek'', dat staat er dus niet.
Wat ik eruit kan opmaken, de rechterfoto, is dat een waterstand aangegeven wordt, ik kan vaag de letters NAP onderscheiden.
Maar ik vermoed dat je daar zelf ook al op bent gekomen.
Toch dramatisch dat ze die affuitenkamer zo hebben gedegradeerd tot schrootopslag.
In Canada hebben ze van dit soort gebouwen juist een toeristische attractie gemaakt.I am not a complete idiot. Some parts are missing
Opmerking
-
Waterstand Maas
Volgens mij moeten wij hier lezen een waterstand van de Maas van: 46,25 m + NAP
Daarbij is het 'normaal' dat er ook een datum bij staat.
Er staat iets voor 'N.A.P.' maar dat kan ik (nog) niet ontcijferen.Mestreechter Geis mage beleve
en dat door te kinne geve.
God, wat is dat sjiek ! © Wigo
Opmerking
-
Gedenksteen affuitenloods
Ik heb de foto even vergroot in Irfanview. Er staat '46.23 m. boven NAP' en Wigo heeft gelijk: men zou ook een datum verwachten, maar die staat er niet bij.
Wat die affuitenloods betreft: die is eerder op MO aan de orde geweest, mede omdat hij omgebouwd is geweest tot kleine woningen. Ik kan de foto echter niet meer vinden.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 3 juni 2013, 09:24.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtWat die affuitenloods betreft: die is eerder op MO aan de orde geweest, mede omdat hij omgebouwd is geweest tot kleine woningen. Ik kan de foto echter niet meer vinden.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk berichtDe "urnen" ook vastgelegd?
Opmerking
Opmerking