werkzaamheden begonnen
Hallo,
ik zag afgelopen zaterdag dat de werkzaamheden recent geleden begonnen zijn en de hefbrug omhoog staat.
Het is nu wel een klimpartij vanjewelste om er overheen te geraken, ook voor mij.
Voor echt oude mensen niet aan te raden met hun kortademigheid en wankel ter been zijnd.
Die gewraakte witte zeilen, zoals in de impressie weergegeven als witte balken, moet zeker nog komen.
Hopelijk gaan die werkzaamheden voorspoedig en komt men de planning na.
Is iemand van jullie die "Zeitraffer Bilder" maakt, zeg maar van hetzelfde standpunt uit foto's / beelden over meerdere weken opdat men de werkzaamheden en voortgang ook documenteerd?
mvg
Antonius
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Servaasbrug
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtIk kende de site al, Antonius. Ziet er mooi uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?
niet ik neen
en ach ik ontdekte en wilde delen
(misschien moest er eens een foto-link archief komen? opdat er niets dubbel geplaatst wordt / sorry)
ciao
Leave a comment:
-
Ik kende de site al, Antonius. Ziet er goed uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtkijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.
kwam natuurlijk weer een leuke website tegen met wat aardig fotografisch materiaal hetgeen ik jullie graag ook wil laten zien / misschien staan er zelfs nieuwe foto's voor de een of de ander op.
http://my.opera.com/Tibaert/albums/show.dml?id=2231221
mvg
Leave a comment:
-
historische kranten online
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtWat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?Last edited by Ingrid M.H.Evers; 18 december 2010, 15:20.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtWat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht etc etc
ze hebben het breder gemaakt
ze hebben aan weerszijde wegen (helaas eenbaans)
ze hebben vanaf Ternaaien alles zijdelings (links) om Maastricht heen geleid
wat zou slimmer zijn en die combineren met een A2plus?
maar er komt toch echt heel HEEL weinig scheepsverkeer onder de Servaasbrug door?
mvg
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtBijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtdie kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
Leave a comment:
-
aha, nu wel beste Ingrid M.H. Evers.
waarom is er eigenlijk nog verkeer met die schepen (rijnaken) op de Maas?
die kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
dan zou er ook wat meer vrijheid zijn in een toekomstige brug aanpassing
of wil Rijkswaterstaat dat weer niet?
mvg
Leave a comment:
-
Had ik al op dit boek gewezen?
RĂ©gis de la Haye, De Maas over, (Maastrichts Vierkant, 4), Maastricht 1984.
Leave a comment:
-
http://kranten.kb.nl/view/pdf/id/ddd...3Ap009%3Aa0229
Bijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)
datum 22 augustus 1933 werd wel in eerder geplaatste berichten door jullie wel vermeld, maar hier kun je ook het artikel lezen.
mvg
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtJa, prachtig, he Breur. Die overhangende huisjes aan de wal ook....
Leave a comment:
-
Ja, prachtig, he Breur. Die overhangende huisjes aan de wal ook....
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtNou, Antonius heeft wel gelijk; ik kan me herinneren dat er ooit zo'n idee is geweest, maar da's te lang geleden voor jou, burgemeester
@olijfje:
Gewoon de tunnel laten vollopen en de boten erdoorheen!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtBebouwing (in de zin van winkeltjes) heeft er zover ik weet nooit opgestaan
@olijfje:
Gewoon de tunnel laten vollopen en de boten erdoorheen!
Leave a comment:
Leave a comment: