Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boerum / Waarom ?

Sluiten
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
    Had er ook nog een mooie foto van de maquette van het Maastrichtse stadhuis bij geplaatst.
    Kan dat nog terug geplaatst worden hier naar toe?
    die heeft nu z'n eigen topic.. zie stadhuis..

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
    ik zal dan "boerum" eens doen, dan kunnen jullie zeggen of het beter is geworden of niet

    zo, het is klaar.. nu jullie mening
    Een hele verbetering wat mij betreft.
    Ook het item geschiedenis heeft nu zijn eigen plekje.
    Het is nu meer overzichtelijk geworden.
    Helaas mis ik wel een paar dingen.
    Ik ben toen begonnen met de vraag boerum / waarom heeft het stadhuis 2 trappen?
    Had er ook nog een mooie foto van de maquette van het Maastrichtse stadhuis bij geplaatst.
    Kan dat nog terug geplaatst worden hier naar toe?

    Bedankt voor de genomen / te nemen moeite Rubke !!
    Last edited by SJEF †; 1 september 2007, 14:13.

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    ik zal dan "boerum" eens doen, dan kunnen jullie zeggen of het beter is geworden of niet

    zo, het is klaar.. nu jullie mening
    Last edited by Rubke; 1 september 2007, 11:09.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
    zullen we een apparte "thread" maken voor boerum / waarom ?
    dan kun elke vraag in z'n eigen topic beantwoord worden
    alles loopt nu een beetje door elkaar heen.. misschien ook voor andere topics doen ?
    Als het niet teveel moeite is Rubke, mag je van mij alles gaan reorganiseren.
    Maar tot nu toe is het ook wel duidelijk.
    Ik laat het aan jou en je vrije tijd over .

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    zullen we een apparte "thread" maken voor boerum / waarom ?
    dan kun elke vraag in z'n eigen topic beantwoord worden
    alles loopt nu een beetje door elkaar heen.. misschien ook voor andere topics doen ?

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    kunnen straks een mestreechs trivia spel maken

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Voor alle duidelijkheid het volgende.
    Iedereen staat het vrij om een boerum / waarom vraag te stellen.
    Je hoeft heus niet te wachten op het antwoord van een eerder gestelde vraag, of te wachten of een gegeven antwoord historisch wel juist verklaard is.
    Maar verwijs bij het beantwoorden wel voor de duidelijkheid, op welke boerum / waarom u een antwoord geeft.
    Ook geschiedkundigen kunnen wel eens fout zijn in het interpreteren of verklaren van iets.
    Ik ben vooral ge?nteresseerd wat u via ouders - grootouders verteld is geworden omtrent bepaalde gegevens, aangaande Maastricht.
    En of u gegevens (te vinden via internet) zonder meer als waarheid aanvaardt.
    Sagen en legenden via overdracht van generatie op generatie spelen ook een belangrijke rol mee; en dat wordt in wetenschappelijke verklaringen vaak over het hoofd gezien.
    Vandaar dit nieuwe onderwerp.

    Zelf heb ik nog wel een lijstje van boerum / waarom vragen.

    Boerum / waarom heet het plein bij de St. Janskerk en St. Servaaskerk eigenlijk Vrijthof?

    Boerum / waarom is er een engel in het gemeentewapen van Maastricht?

    Boerum / waarom is er een vijfpuntige ster in het gemeentewapen, en was er vroeger een zespuntige ster in de vlag van Maastricht?

    Boerum / waarom heet het gebouw op de kruising van de Muntstraat, de Grote Staat, de Kleine Staat en de Jodenstraat eigenlijk Dinghuis?


    Etcetera; enzovoorts.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    started a topic Boerum / Waarom ?

    Boerum / Waarom ?

    In deze nieuwe rubriek met de titel Boerum / Waarom ? worden vragen gesteld die heel gewoon schijnen te zijn, maar die bij nader inzien weer niet zo gewoon blijken te zijn.
    De vragen hebben direkt betrekking op Maastricht en kunnen gaan over gebouwen, straatnamen, namen van wijken of buurten en alles eigenlijk waar u zich verwonderd bij afvroeg: Boerum / waarom ?

    Veel plezier ermee .
Bezig...
X