Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Aan de Tongersestraat 6 is de voormalige Commandantshuis op een schitterende wijze gerestaureerd in opdracht van de universiteit. Een sneaki entree en de ontdekte onderstaande plaquette.
Ook Achter de Oude Minderbroeders 3 is een vm commandantswoning te vinden.
Met een gedenksteen.
1767 DIT GEBOUW VERNIEWT OP APPROBATIE VAN ZIJN EXCELLENTIE DEN HOOGGEBOREN HEER BARON VAN AYLVA GENERAEL VAN DE INFANTE(R)YE EN GOUVERNEUR DER STAD MAESTRIGT
Kiek ins nao bove !
http://www.maastrichtsegevelstenen.nl
En dan plekken ze er aan de achterkant een 'tomatenkas' tegen
Hallo, dat is wel erg ongenuanceerd qua kommentaar.
Bovendien is dat volledig in overeenstemming met de welstand en monumentencommissie van Maastricht ( de lastigste gasten überhaupt op je weg als je met het erfgoed in Maastricht plannen presenteert ).
Anders was dat niet haalbaar gebleken zoals nu uitgevoerd.
Het lijkt mij een spannend contrast tussen oud en nieuw met voldoende respect voor dat wat men als authentiek bestand behouden wil.
Maar iedereen mag er iets over vinden en een mening hebben.
mvg
iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afschrijving
m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst
Opmerking