hoog tijd
Het wordt hoog tijd dat er wat aan onderhoud plaats vind.
Die twee witte dozen (in de rendering die El loco plaatste) zullen wel in "no-time" vol met graffiti staan.
En zodra ze weg zijn zal de brugligger ook wel weer volledig onder gekalkt worden, door de creatievelingen.
Dat is iets wat mij echt de laatste 20 jaar opvalt in Maastricht, graffiti overal waar je in de oude kern rondloopt. De mooiste panden en zelf waardevolle entree deuren worden niet ontzien. Alsof het die creatieveling niets meer uitmaakt wat hij of zij beklad EN hoe, maar enkel nog de daad ertoe de "kick" levert.
Maar dat persoonlijk commentaar terzijde.
Er waren al eerder plannen in omloop om zo'n "bebouwde brug" conform ponte Vecchio en de Rialto voor de sint Servaas brug. (wonen TABK)
Ik ben er niet kapot van. Toen niet en nu ook niet.
Ik zie liever dat men de post bemand met iemand die een mandaat heeft in het brugwachtershuis en niet meer dan dat.
De economische randvoorwaarden tijdens de verbouwing Markt + aanlanding brughoofd hebben de Wilhelminabrug als voorbeeld al genoeg schade toebedeeld laat dat vooral niet ook met de sint Servaas Brug gebeuren.
mvg
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Servaasbrug
Sluiten
This topic is closed.
X
X
-
Groot onderhoud aan Servaasburg
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
Bron: http://www.limburger.nl/article/2010...01219787/1007#
Leave a comment:
-
Lijkt mij iets van Zicht op Maastricht, maar ik heb geen tijd om nu te zoeken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtLoco, heb je dit zelf gefisterneld?!
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeLeuk hè, met dat strand aan de Maas, het spreekt me erg aan. Of Stiphout 't leuk vindt is 'n tweede
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtOorspronkelijk is er wel degelijk een plan voor een overdekte versie geweest, olijfje, niet in de laatste plaats omdat men meende dat voetgangers en fietsers op de relatief smalle brug overboord geblazen zouden kunnen worden bij harde noorden- of zuidenwind. Of het dan gaat om dertig meter of om honderd doet niet zo veel ter zake.
Nouja, voor de fietser met wind is er geen verschil.
Maar het maakt wel degelijk uit in Clio`s 'veiligheidsargument', wat Ingrid verder uitwerkt. Als de hele brug overdekt zou worden is dat argument veel meer steekhoudend. Met een stuk van ruwweg dertig meter een stuk minder.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtMèh joonk, ben jij nou een burgemeester?
Als je dat stuk leest van Schaepkens van Riempst komen de argumenten die je noemt natuurlijk ook naar voren, maar dan in een ander jasje. De brug is te smal, niet goed voor de financiële toestand van de stad, schippers klagen en ga zo maar door. Die problemen hebben we nu niet meer; nu zijn argumenten van veiligheid het bezwaar. Ik laat daar niet direct mijn oren naar hangen. De constructie van nu is zo afgrijselijk dat ik er graag wat veiligheid voor inlever.
Het voorstel van Olijfje doet me veel meer deugd. Laat er eens wat clevere dames en heren op los; wie weet waar je komt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeMaar die twee kun je ook niet vergelijken vind ik. De Hoeg Brögk is me nogal 'n stuk pijlerloze overspanning, het planneke van de Servaas dat ons door El Loco wordt getoond is maar 'n stuk overdekt van ruwweg 30 meter.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk berichtHomofielen? Zijn die per definitie agressief?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtMèh joonk, ben jij nou een burgemeester? Je kunt je duidelijk niet verplaatsen in loslopende jonge kinderen, jonge en oude(re) vrouwen en/of mannen van alle leeftijden die - al dan niet te voet of op een tweewieler - in het overdekte gedeelte belaagd vrezen te worden door pedofielen, verkrachters, potloodventers, homofielen, overvallers, bedrijvers van zinloos geweld, het gebruik door onschuldige, maar ongemakkelijk makende daklozen etc. Zelfs permanent cameratoezicht verandert weinig aan de onlustgevoelens van alleengaande voetgangers en/of (brom)fietsers in een besloten openbare ruimte.
Ik zie de tafferelen met meppende handtasjes al voor me
Leave a comment:
-
Kijk nog eens naar de vier ontwerpen die uiteindelijk werden gekozen voor een eindversie voor de Hoeg Brök. Zo smal is die nou ook weer niet, maar een overdekte versie haalde het niet.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtHuh? Wat is daar dan onveilig aan? Een dakpan die op je kop valt?
Zaak van overweging is zijn tevens de consequenties van 24-uurs permanente helle verlichting en camerabewaking voor de gemeentelijke begroting, en de risico's van beschadiging en/of vernietiging van een fiks obstakel in de 'tochtsluis' van het Maasdal.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk berichtVergeet het maar, heren, veel te onveilig voor de gebruikers in het langzaam verkeer. Om dezelfde reden kwam bij de Hoeg Brök een overdekte versie niet in aanmerking.
Trouwens, El Loco, ik ben ook geen voorstander van historiserend bouwen. Maar dit roept gewoon om verandering! Het lijkt me moeilijk om de brug nog lelijker te krijgen; tenminste het ijzeren deel.
En waarom is eigenlijk niets gebeurd met die metalen balustrade aan de Maastrichter kant? Ik blijf het lelijk vinden.
Mans, maak je onsterfelijk!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtHelemaal mee eens, burgemeester. Kan toch niet zo moeilijk zijn om het bewegende ijzeren brugdeel te overkappen naar historisch voorbeeld?
Leave a comment:
-
Helemaal mee eens, burgemeester. Kan toch niet zo moeilijk zijn om het bewegende ijzeren brugdeel te overkappen naar historisch voorbeeld? Ben over het algemeen niet voor historiserend bouwen, maar hier mag best een uitzonderingetje gemaakt worden
Leave a comment:
Leave a comment: