Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Servaasbrug

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Ik kende de site al, Antonius. Ziet er mooi uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?
    Scaf = Antonius?
    niet ik neen
    en ach ik ontdekte en wilde delen
    (misschien moest er eens een foto-link archief komen? opdat er niets dubbel geplaatst wordt / sorry)
    ciao

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Ik kende de site al, Antonius. Ziet er goed uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.

    kwam natuurlijk weer een leuke website tegen met wat aardig fotografisch materiaal hetgeen ik jullie graag ook wil laten zien / misschien staan er zelfs nieuwe foto's voor de een of de ander op.
    http://my.opera.com/Tibaert/albums/show.dml?id=2231221

    mvg

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    historische kranten online

    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
    Jawel, als de site niet overbelast is!

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
    Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht etc etc
    kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.

    ze hebben het breder gemaakt
    ze hebben aan weerszijde wegen (helaas eenbaans)
    ze hebben vanaf Ternaaien alles zijdelings (links) om Maastricht heen geleid

    wat zou slimmer zijn en die combineren met een A2plus?

    maar er komt toch echt heel HEEL weinig scheepsverkeer onder de Servaasbrug door?
    mvg

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Bijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)
    Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    die kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
    Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht via het Albertkanaal in Antwerpen terecht komt. Je kunt dan wel via de Zuid-Willemsvaart richting Den Bosch/Rotterdam, maar dat kanaal is in mijn atlas een heel dun lijntje, dus wellicht is de capaciteit te klein voor sommige binnenschepen. Bovendien zit er ter hoogte van Weert een vreemde winkelhaak in de Zuid-Willemsvaart, waardoor het waarschijnlijk iets om is t.o.v. de route door Maastricht en het Julianakanaal.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    aha, nu wel beste Ingrid M.H. Evers.

    waarom is er eigenlijk nog verkeer met die schepen (rijnaken) op de Maas?
    die kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
    dan zou er ook wat meer vrijheid zijn in een toekomstige brug aanpassing

    of wil Rijkswaterstaat dat weer niet?
    mvg

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Had ik al op dit boek gewezen?

    RĂ©gis de la Haye, De Maas over, (Maastrichts Vierkant, 4), Maastricht 1984.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    http://kranten.kb.nl/view/pdf/id/ddd...3Ap009%3Aa0229

    Bijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)
    datum 22 augustus 1933 werd wel in eerder geplaatste berichten door jullie wel vermeld, maar hier kun je ook het artikel lezen.
    mvg

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Ja, prachtig, he Breur. Die overhangende huisjes aan de wal ook....
    Wat mij beteft mag dat wel terug gevormd worden, echter wel in een modern jasje.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Ja, prachtig, he Breur. Die overhangende huisjes aan de wal ook....

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Even terug in de tijd:
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Nou, Antonius heeft wel gelijk; ik kan me herinneren dat er ooit zo'n idee is geweest, maar da's te lang geleden voor jou, burgemeester

    @olijfje:
    Gewoon de tunnel laten vollopen en de boten erdoorheen!
    Mag ik de kraan opendraaien ? En olijfje opent de nieuwe vaarweg met een kano? Helemaal alleen met zwemvest aan. Ik weet nog dat jaren geleden een zekere olijfje op een ander forum met een voorstel kwam om rondvaarten te organiseren in de overdekte Jekertakken in de binnenstad. Welk antwoord ik toen gegeven heb, weet ik niet meer

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Bebouwing (in de zin van winkeltjes) heeft er zover ik weet nooit opgestaan
    Nou, Antonius heeft wel gelijk; ik kan me herinneren dat er ooit zo'n idee is geweest, maar da's te lang geleden voor jou, burgemeester

    @olijfje:
    Gewoon de tunnel laten vollopen en de boten erdoorheen!

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Er waren al eerder plannen in omloop om zo'n "bebouwde brug" conform ponte Vecchio en de Rialto voor de sint Servaas brug.
    Dat is voor de Servaasbrug natuurlijk een slecht idee. Bebouwing (in de zin van winkeltjes) heeft er zover ik weet nooit opgestaan, en een Ponte Vecchio moet je er dus niet van maken. Je zou echter wel aan een kwalitatieve upgrade kunnen denken. Zo lijkt het me interessant om te kijken of de stenen boogconstrucie die voor dit ijzeren monster de servaasbrug sierde hersteld kan worden. Is dat niet mogelijk dan stel ik de 'houten kapconstructie' voor zoals in de rendering van Loco.

    Het houden zoals het is, is naar mijn smaak ook niks. Tenzij er natuurlijk liefhebbers zijn van middeleeuwse bruggen (of in ieder geval het voorkomen daarvan) met in het verlengde lelijke ijzeren hefboomconstructies uit de 19de/20ste eeuw.

    Of we moeten er gewoon een 'Pont D`Avignon' van maken....!

    Leave a comment:

Bezig...
X