Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Woningbouw in Bosscherveld en Boschpoort
Sluiten
X
-
Op de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 mei 2014, 23:23.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtOp de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtOp de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?
Niet alleen wat betreft het aantal woonblokken, maar ook wat betreft de situering van de woonblokken.
Op de printscreen zijn 22 woonblokken te zien en op de tekening (het plan) zijn 21 woonblokken te zien.
Waarschijnlijk is men van het plan afgeweken wat betreft situering en het aantal woningen per woonblok.
Hier en daar een woning per woonblok minder resulteerde in een woonblok meer, waarbij het totaal aantal woningen (120) toch hetzelfde bleef.Mestreechter Geis mage beleve
en dat door te kinne geve.
God, wat is dat sjiek ! © Wigo
Opmerking
Opmerking