Oorspronkelijk geplaatst door El Loco
Bekijk bericht
Staande in de manege is niets, maar dan ook werkelijk niets meer te zien wat herinnert aan het verleden, of het moeten de enkele spanten zijn die je soms net nog onder het verlaagde plafond ziet.
In het gebouw zelf zijn diverse kamertjes gemaakt en voelt het alsof je in prefab-kantoorcontainers staat. Zo ruikt het ook en zo zien de kantoortjes er ook uit.
Aan de achterzijde, d.w.z. de zijde aan het Herdenkingsplein, is een soort van Tweedehands winkel gevestigd.
Daar zie je de spanten iets beter, maar ook hier herinnert totaal niets aan de manege- cq schouwburgfunctie.
Ik begrijp dat men de manege wilde openstellen tijdens de Open Monumentendag, maar ik kan het niet als een succes betitelen...
Het geboortehuis van Stuers was ook niet echt "open". Je mocht naar binnen en vanuit de hal mocht je alleen de voor- en achterkamer aan de linkerzijde binnen. Daar was feitelijk helemaal niets te zien.
Daar stond wel de maquette.
De maquette vond ik wel leuk, maar die had natuurlijk overal kunnen staan.
Het bordje "Glasmuseum" is mij helemaal niet opgevallen. Dus ik heb het er niet vanaf geschroefd....
Ik heb van de wandeling door het Kommelkwartier op zich wel ontzettend genoten, maar de opengestelde gebouwen waren totaal niet de moeite waard.
Ik kan iedereen aanbevelen om (nog eens) door de Jekerstraat te lopen en dan mn. de rechterzijde van de straat, vanuit de Calvariestraat richting Brusselsestraat, nog eens goed te bekijken.
Het is echt de moeite waard
Leave a comment: