Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto's voormalig Boschstraatkwartier

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Clio
    replied
    Kan er een ander (eigen) draadje worden geopend voor de laatste foto's? 'Oude foto's voormalig Boschstraatkwartier' dekt deze lading niet meer. Dat zet me voortdurend op het verkeerde been. 'Oude foto's' lijkt me genoeg, 'foto's uit de jaren '80' zelfs beter. Dertig jaar is natuurlijk best oud, maar bij oude foto's denk ik toch eerder aan honderd jaar of meer.

    Heel mooie foto's overigens, monsieur Moenen.
    Last edited by Clio; 6 augustus 2012, 10:25. Reden: aanpassing tekst

    Leave a comment:


  • Jo1953
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Jo welkom bij MO. Ik schrok even bij het zien van deze visser. Maar ik had toen een andere hengel . Fijn dat weer foto's openbaar worden van het kleine postindustriƫle Maastricht van toen.
    Het is jammer dat er bijna niet meer gevist wordt in de Maas, dat zorgde voor een leuke sfeer en een ontmoetingspunt om wat te kletsen...
    Bijgaande foto is van augustus 1980, de plek heette het 'Welke' volgens mij. Dit groepje was vaker langs de Maas te vinden.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Jo welkom bij MO. Ik schrok even bij het zien van deze visser. Maar ik had toen een andere hengel . Fijn dat weer foto's openbaar worden van het kleine postindustriƫle Maastricht van toen.

    Leave a comment:


  • Jo1953
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Jazeker. En de complete Wiebengahallen. Hele bijzondere foto's, Jo. Bedankt voor het plaatsen (en welkom hier!).
    Jammer dat praktisch alles op zo'n rigoreuze manier is weggehaald, men had best iets meer kunnen laten staan/renoveren, 't was toch een historisch complex. Mijn oma is daar als 11 jarige(!) begonnen met werken.
    Tot de volgende foto....

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Mooie foto! Zie ik daar onze watertoren weer...
    Jazeker. En de complete Wiebengahallen. Hele bijzondere foto's, Jo. Bedankt voor het plaatsen (en welkom hier!).

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Mooie foto! Zie ik daar onze watertoren weer...

    http://forum.mestreechonline.nl/showthread.php?t=1762

    Leave a comment:


  • Jo1953
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    begrijpelijk Jo1953,

    Echter onlangs kreeg mijn vriendin van haar vader 9250 Originele zwart-wit film negatieven.
    Gewoon familie kiekjes en zo.
    Die hebben we laten digitaliseren, beiden werken en beide hebben weinig tijd om zelf te digitaliseren.

    kostprijs voor 9250 frames 175 euro
    4 maal minder dan een eigen scanner
    1 maal gedaan voor iedereen (in de familie) een welkome aanvulling

    Best goedkoop..zal 't eens overdenken.
    Voor vandaag nog eentje, een sfeerfoto genomen in februari 1980 bij Maas en Jeker, een tafereel dat je helaas niet meer zult tegenkomen...

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    begrijpelijk Jo1953,

    Echter onlangs kreeg mijn vriendin van haar vader 9250 Originele zwart-wit film negatieven.
    Gewoon familie kiekjes en zo.
    Die hebben we laten digitaliseren, beiden werken en beide hebben weinig tijd om zelf te digitaliseren.

    kostprijs voor 9250 frames 175 euro
    4 maal minder dan een eigen scanner
    1 maal gedaan voor iedereen (in de familie) een welkome aanvulling

    Leave a comment:


  • Jo1953
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Jo,
    respect
    heb je meer foto's die het verleden documenteren?
    plaats ze of geef ze aan het desbetreffende foto archief
    Tja...de negatieven heb ik allemaal, ik zou ze digitaal moeten afdrukken...maar ja, de tijd ontbreekt..
    Bij deze nog een foto, maar ik weet niet meer waar ik die gemaakt heb, lijkt in de buurt van Bosscherveld bij de aanleg van de Noorderbrug. Ben benieuwd of iemand deze kan situeren.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Jo,
    respect
    heb je meer foto's die het verleden documenteren?
    plaats ze of geef ze aan het desbetreffende foto archief

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Het had niet veel gescheeld of de hele 'wand' was verdwenen. Jammer van de nieuwbouw en de ver-horeca-nisering. Met name het laatste doet het karakter van het haventje teniet. Mooie foto.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Sjieke foto Jo, mijn complimenten
    Ben zeer benieuwd of je hier nog meer van deze pareltjes laat zien.

    Leave a comment:


  • Jo1953
    replied
    Niet zo hele oude foto van Bassin..

    Zo'n 35/30 jaar heb ik nogal wat foto's gemaakt in en rondom Maastricht, bij het opruimen vond ik een aantal afgedrukte exemplaren, onder andere deze van het Bassin gemaakt rond 1980. Toen zag het daar iets anders uit...

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    ook bedankt... ik kende het niet op een aantal foto's na, heel jammer dat het 'weg' is, een enorme diversiteit aan bebouwing
    Last edited by ; 24 juli 2012, 00:04.

    Leave a comment:


  • Robboxxx
    Gast antwoordde
    Bedankt voor deze link. erg mooie foto's

    Leave a comment:

Bezig...
X