Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MInfo over het duo Thé á Deux

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • MInfo over het duo Thé á Deux

    Info over het duo Thé �* Deux



    Het repertoire van het duo is franstalig en omvat liedjes van o.a. Edith Piaf, Gilbert Becaud, Françoise Hardy, Julien Clerc, Vicky Leandros, Salvatore Adamo en Tino Rossi. De chansons worden gezongen door “chanteuse” Thea Oomen, die muzikaal wordt begeleid door “accordéoniste” Louis van den Bongaert.
    Thea kreeg de liefde voor het franstalige lied thuis al met de paplepel ingegoten. En zingen doet ze al vele, vele jaren. Zo heeft ze gezongen bij het koor "Maos en Neker", bij het Nederlands-Vlaams Operakoor, bij Femmes Vocales, bij het popkoor Chapeau, en bij de gelegen¬heids¬produkties "Jesus Christ Superstar" en de "Christmas Parade". Stemscholing kreeg ze van Cécile Schouten en Anita van Heeswijk.
    Ook Louis van den Bongaert heeft zijn muzikale bagage al van huis uit meegekregen. Thuis was er een klein "monekake" op zolder dat in eerste instantie alleen maar tijdens de kermisdagen mocht worden bespeeld. Maar toen Louis muzikaal bleek te zijn mocht hij vaker op het diatonische eenrijertje oefenen. En werd, zonder ook maar één muziekles, een van de bekendste “monekaspäölders” van Maastricht.
    Bij een concert van Benny Neijman zaliger in mei 2003 raakten Thea Oomen en Louis van den Bongaert met elkaar in contact. Na het Preuvenemint van dat jaar werd bezien of de muzikale kwaliteiten van beiden konden worden gebundeld. Dat bleek het geval en in mei 2004 vond het première-optreden plaats van het duo “Thé �* Deux”. De voornaam van de zangeres weerklinkt in de naam van het duo (“tea for two” op z’n frans; naar een liedje van Dalida en Dave uit 1979).
    Onze optredens op de Markt zijn bij gelegenheid van de Euregionale kunstmarkt voor amateur-kunstenaar


    (deze markt is dit jaar uitgebreid met een antiek-, curiosa- en vlooienmarkt).

    Doorgaans worden deze markten gehouden in de zomermaanden op de eerste zondag van de maand (koopzondag).

    In de maand juni 2008 was de markt pas op de tweede zondag van de maand, naar ik denk vanwege de CD-presentatie van Huub Adriaens op zondag 1 juni (wellicht eerder aangevraagd ?).

    De komende data voor 2008 zijn: 6 juli, 3 augustus, 14 september en 5 oktober.

    In september is het ook niet de eerste zondag (naar ik denk vanwege “flikkendag” op 7 september),

    maar valt het samen met het Parcours.

    Overigens staat het nog niet vast dat wij op elk van deze zondagen op de Markt optreden;

    wij zijn wel, om het zo maar eens te zeggen, het “huisorkest” van genoemde kunstmarkt.



    De kunst-, antiek-, curiosa- en vlooienmarkt begint om een uur of 11, 12 en duurt tot 17 uur;

    Als wij optreden, is ons optreden van 12 tot 17 uur.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog
Bezig...
X