Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winterland Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • SJEF †
    replied
    Winterland mag voor mij best wel commercie zijn, maar noem het dan niet meer kerstmarkt.
    Voor de Maastrichtse bewoners is zo'n schaatsbaan in de winter natuurlijk "je-van-het", een welkome afwisseling van het skaten op wieltjes.
    Maar moet zo'n kunstijsbaan dan wel midden op het Vrijthof staan?
    Waarom niet een permanente skatebaan (waar de jeugd al jaren om vraagt) aanleggen, die in de winter tot kunstijsbaan wordt omgetoverd?
    Technisch allemaal mogelijk; men is toch bezig met de herstructurering van alle sportaccommodaties, neem dat dan ook mee in de planvorming.
    Dan een "huis met kerstman", een draaimolen, glijbaan en reuzenrad, aangevuld met goktoestanden rondom.
    Heeft dat iets met een kerstsfeer te maken en moet dat pers? op het Vrijthof staan?
    Waarom niet op Plein 1992; dat ligt er in de winter ook maar doods en kil bij.
    De toeristen blijven toch wel komen; ook in de winter en die zullen allemaal egens wel wat gaan eten drinken; dus daar hoeven die Vrijthof- en OL-Vrouwepleinondernemers zich niet druk om te maken.
    Maastricht afficheert zichzelf graag als een stad met een "Grande Allure" op gebied van kunst en cultuur.
    Maar dat bereik je niet met een Winterland van 6 weken op het Vrijthof.
    Daargelaten de overlast die het de omwonenden bezorgt.
    Conclusie: wel een schaatsbaan voor de mensen van Maastricht, en ook kermisachtige toestanden, maar niet meer op het Vrijthof.
    Er zijn elders plekken genoeg waar dat gehouden kan worden; profiteren die middenstanders in de direkte omgeving ook eens van de uitstraling die zo'n Winterland nu biedt.
    Alsof de Vrijthof- en OL-Vrouwepleinondernemers een soort van alleenrecht hebben op dat soort activiteiten; niet dus wat mij betreft.

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    Als winterland minder kermis/commercie zou zijn, dan zou de kritiek ook afnemen.

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    Ondernemers zijn kritiek op Winterland beu

    De ondernemers aan het Vrijthof in Maastricht zijn de aanhoudende kritiek op Winterland 'spuugzat'. In een brief vragen zij het stadsbestuur om met zijn vingers van Winterland af te blijven en de organisatie over te laten aan de stichting Winterland.

    bron : http://www.limburger.nl/article/2007...712290313/1007

    Leave a comment:


  • Danny E
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Toegeven het is altijd wat te doen op het Vrijthof, voor ieder wat wils, maar nu wil ik het even hebben over WinterWonderland.
    In grote lijnen moet ik je gelijk geven, maar toen ik deze week over het Vrijthof liep, kreeg ik er alweer meteen spijt van, een evenement dat voornamelijk om kerst en gezelligheid moet draaien vond ik het niet, kraampjes op een kerstmarkt waar haast niets te vinden is dat met kerst te maken heeft, gokkraampjes en de gezelligheid is ook ver te zoeken.
    Als ze het inderdaad willen halveren dat ze dan die kraampjes weg halen en de gezelligheid rondom de schaatsbaan laten bestaan lijkt mij dan de beste oplossing als een kerstmarkt toch niets meer met kerst te maken heeft.
    Dan nu over die elitaire vemet zoals je zegt, die moeten net minder, er moet meer gedaan worden waar iedere normale maastrichaar met een normale beurs zich kan vermaken zoals bijvoorbeeld de opzet in het begin was van het preuvenemint of iets simpels als een spellenmiddag voor kinderen in de zomer, en evenementen die niet een week of meer het hele Vrijthof met bijbehorende prachtige uitzicht verbergen voor de vele touristen (maar ook maastrichtenaren) die hier speciaal voor naar Maastricht komen en dan door een hoop hekken geen zicht hebben op het mooiste plein van Nederland

    Zo ik heb gesproken

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Toegeven het is altijd wat te doen op het Vrijthof, voor ieder wat wils, maar nu wil ik het even hebben over WinterWonderland.
    Winterland wordt het ieder jaar moeilijk gemaakt, door een paar omwonende, deze hebben een stichting opgericht, genaamd Vrijthof BinnensteBuiten.
    Hun doelstelling is enkel elitaire evenementen op de Vrijtof te laten plaatsvinden.
    Omwonende worden met mailtjes overdonderd, toegegeven niet ieder evenement is altijd geweldig,.....maar dit even in het midden gelaten.
    Deze stichting schrijft brieven naar de Gemeente met alle negatieve opmerkingen, die het woongenot aantasten, bij het plaatsvinden van evenementen.
    Bij ieder evenement, rollen de klachten bij de Gemeente binnen, dit is nog zacht uitgedrukt.
    WinterWonderland geboren uit een weddenschap is tot iets groots en een echt toeristen attractie geworden, waar de middenstanders een graantje van mee pikken.

    Ondanks de in grote getale aanwezigheid van de beveiliging, ontstond er wel eens ruzie, bekend is dat deze mensen speciaal hier Winterland voor uit kiezen.
    Het bestuur van Winterland, heeft iedere poging gedaan om hier een einde aan te maken, helaas niet met het gewenste resultaat.
    Men heeft besloten om geen bier meer te schenken, een beslissing die grote gevolgen kon hebben, immers Bavaria was de hoofdsponsor.

    Over wat er op Winterland staat, mag men het gerust niet eens zijn, maar is kerstmis ook niet een tikkeltje kermis?
    De schaatsbaan verkleinen zo stelde de gemeente voor, HET trekpleister van winterland?
    Kortom volgens de Gemeente moet winterland de helft kleiner worden.
    Dit zie ik als gevolg van de Stichting Vrijthof BinnensteBuiten,........en dan is er een persoon die op de Vrijthof een appartement heeft, maar er niet permanent woont.
    Deze oprichter van de stichting, heeft zijn offici?le domicilie adres in een dorpje 20 km van Maastricht.
    Gezegd van deze man moet worden, hij heeft zich goed vast gebeten en vecht tegen ieder evenement, wat hem niet aan staat.
    Bij deze Stichting is het begonnen, er tegen ben ik niet, het is goed dat over het Vrijthof gewaakt wordt, maar hoe ver ga je?
    Ik zou zeggen Winterland heeft voor iedereen wat, en mag van mij zo blijven.
    En als deze heer, in een bepaalde periode het moeilijk heeft met een evenement, ga dan naar het dorp terug voor een paar dagen, tot het voorbij is.

    Leave a comment:


  • Rubke
    started a topic Winterland Maastricht

    Winterland Maastricht

    Het is geen plezierige boodschap, maar ze moet verteld: een aantal evenementen moet weg van het Vrijthof. Welke is nog niet bepaald. Maar de drukte wordt aangepakt, herhaalde wethouder Jean Jacobs (PvdA, evenementenbeleid) woensdag.

    Maastricht
    Van onze verslaggever

    In mei ontstond grote beroering toen Jacobs een blauwdruk van een nieuwe evenementennota presenteerde. Met name de aankondiging van de ?denkrichting? elk Maastrichts plein jaarlijks aan maximaal vijftig ?evenementendagen? te binden, veroorzaakte commotie bij elke organisatie die iets organiseert op het Vrijthof. Maastrichts belangrijkste plein is bijna de helft van het jaar bezet. Winterland, jeu de boules, Preuvenemint, de 11de van de 11de, Rieu-concerten, carnaval, kermissen en diverse andere evenementen zorgen - inclusief opbouwen en afbreken - voor topdrukte. Het ene feest is nog niet afgelopen of de tenten voor het volgende worden alweer opgebouwd.
    Lees meer hierover in de krant van donderdag.



    bron : http://www.limburger.nl/article/2007...711210431/1056
Bezig...
X