Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winterland Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • burgemeester
    replied
    Gewoon de St. Servaes afbreken. Is er meer ruimte voor Winterland en kan Haas de post bezorgen.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Huh..?? In mijn buurt merk je niks van Winterland, voor 't bezorgen van post hoef je toch niet de hele dag kriskras over 't Vrijthof te lopen ?!
    Het gaat ook niet om het Vrijthof zelf, dus het plein waar de kraampjes, de ijsbaan en het Reuzenrad staan, maar rondom is er ook van alles te doen, dat erg hinderlijk is. Het Vrijthof als bezorggebied moet nu in 2 gesplits worden. Ik kon vorige week al niet van nummer 23 naar 26 (over het plataeu bij de kerken naar het SPC), en kreeg aan de andere kant te horen dat ik niet naar nummer 26 kon. Ik had nogal veel post voor dat adres, en geen zin om het mee terug te nemen.

    Het is gewoon knap hinderlijk, en fatsoenlijk te woord staan, daar hebben sommigen nog nooit van gehoord.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    ik zal er geen traan om laten. Ben er twee keer geweest, en beide keren vond ik het alleen maar wat kouwe drukte. Bovendien levert het voor mij en mijn collegaΒ΄s ruim een maand behoorlijk wat overlast op met bezorgen, net in de drukste tijd van het jaar.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ze zullen er wel een hekwerk om MOETEN plaatsen, willen ze entree mogen heffen.

    Zonder hekwerk geldt het Vrijthof als openbare weg, en dan mag wettelijk niet eens entree worden geheven.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Winterland Maastricht

    Hekwerk Winterland mag niet zomaar.

    Organisatie weigert vereiste vergunning aan te vragen.

    De organisatie van Winterland mag niet zomaar een hekwerk rondom het Vrijthof plaatsen om op die manier entree te kunnen heffen.
    Dat heeft woordvoerder Lei Meisen van de gemeente Maastricht gisteren laten weten.
    Als de organisatie hekken wil plaatsen, dient ze daarvoor eerst een extra vergunning aan te vragen.
    Meisen omschrijft het plaatsen van een hekwerk om entree te kunnen heffen als 'een nieuwe situatie die nog niet beoordeeld is door gemeente en veiligheidsdiensten'.
    Daarnaast wijst hij erop dat in de raadsnota 'evenementen en sturen op reputatie' - die vanavond (17-11-2009) in de gemeenteraad wordt behandeld - uitdrukkelijk staat beschreven dat het plaatsen van hekken om andere redenen dan veiligheid en openbare orde niet mogelijk is.
    "De schoonheid van het plein en de lijnen naar de historische, karakteristieke bebouwing moeten immers zoveel mogelijk zichtbaar blijven."
    Meisen stelt dat om die reden onlangs aan festival Bruis, gehouden op de Markt, een vergunning voor het plaatsen van hekken werd geweigerd.
    Voorzitter Ger Tielemans van het Winterlandbestuur piekert er niet over om een extra vergunning voor het hekwerk aan te vragen.
    "Die hekken komen er.
    Het had het stadsbestuur gesierd als het met ons contact had opgenomen over deze situatie.
    We vragen al jaren om gesprekken, zijn ook echt niet uit op de confrontatie, maar klaarblijkelijk spreken wij Chinees of Japans.
    Maar nogmaals, neem nou maar van mij aan dat die hekken er gewoon komen."
    Lei Meisen wil niet ingaan op de vraag welke actie de gemeente onderneemt op het moment dat de hekken zonder de vereiste vergunning worden geplaatst.
    Het Winterlandbestuur gaat dit jaar voor het eerst entree heffen.
    Die komt neer op één euro per volwassene.



    Gisteren werd besloten dat 'de kinderen niet de dupe van het stadsbestuur mogen worden': zij mogen gratis naar binnen.
    Volgens Tielemans heeft de organisatie geen andere keus dan entree te heffen doordat ze onlangs te horen kreeg dat ze moet zorgdragen voor acht verkeersregelaars.
    "Dat kost al gauw 45.000 euro.
    Tel daarbij op dat we 75.000 euro precario per jaar betalen en dat we zes beveiligers moeten hebben die 60.000 euro kosten en het mag duidelijk zijn waarom we dit doen."
    Volgens Lei Meisen zijn de in de vergunning gestelde voorwaarden niet anders dan de afspraken die voor de vorige editie golden.

    Β© Ivo Kok
    De Limburger
    17-11-2009


    Last edited by Toller; 18 december 2014, 11:22.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Winterland

    Winterland gaat entree heffen

    Bezoekers moeten betalen om kosten te dekken

    Bezoekers van de komende editie van Winterland in Maastricht moeten hoogstwaarschijnlijk entree gaan betalen.
    Volgens Ger Tielemans, voorzitter van het Winterlandbestuur, is het '95 procent zeker' dat het evenement, dat start op 28 november, niet langer gratis is.
    Tielemans moet het voorstel nog bespreken met een aantal collegabestuurders.
    De beslissing valt deze week.
    De entreeprijs entreeprijs wordt dan 1 euro voor volwassenen en 0,50 eurocent voor kinderen.
    Om entree te kunnen heffen wil de Winterlandorganisatie hekken om het evenement op het Vrijthof plaatsen.
    De maatregelen zijn volgens Tielemans nodig om alle kosten te kunnen betalen.
    "Op onze nieuwe vergunning die donderdag 12-11-2009 binnen kwam, staat dat wij plots zorg moeten dragen voor acht verkeersregelaars.
    We hebben offerte aangevraagd en dat kost al gauw zo’n 45.000 euro.
    Tel daarbij op dat we 75.000 euro precario per jaar betalen betalen en dat we zes beveiligers moeten hebben die 60.000 euro kosten en het mag duidelijk zijn waarom we dit doen."
    Angst dat standhouders op het kerstevenement wegblijven door de maatregel, heeft Tielemans niet.
    "Het stadsbestuur is er namelijk schuld aan."
    Het Winterlandbestuur ligt al maanden in de clinch met het college van B en W.
    Dat zou opzettelijk de geheimhoudingsplicht hebben geschonden rond een precarioschuld van Winterland.
    De gemeente was gisteren (zondag 15-11-2009) niet bereikbaar voor een reactie.

    Β© Stefan Gybels
    De Limburger
    16-11-2009


    ================================
    Persoonlijke reaktie.

    Geen wonder dat er gisteren niet iemand van de gemeente bereikbaar was: het was zondag.
    Ooit een gemeentehuis in Nederland meegemaakt dat ook op zondag open is?
    Niet dus; en laten we het s.v.p. ook zo houden.

    Dan iets over de opzettelijke schending van de geheimhoudingsplicht rondom een precarioschuld.
    Inmiddels heeft het Winterlandbestuur bij monde van voorzitter Tielemans regelmatig via de pers laten weten dat er inderdaad een precarioschuld bestaat.
    Dat deze schuld onderwerp van gesprek is in een van de voorbije collegevergaderingen in het afgelopen jaar 2009 is de normaalste zaak.
    En de collegebesluiten zijn nu eenmaal openbaar en worden wekelijks gepubliceerd op de webpagina van de gemeente Maastricht.
    Het zou pas vreemd zijn, wanneer deze besluiten niet openbaar zouden zijn.
    Niet de zaak gaan omkeren, mijnheer Tielemans.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Ik ben er voor 99,9% zeker van dat Sjef die foto niet heeft gemaakt, is 't niet, Sjef ??!!
    Ik heb de foto laten maken, want ik heb hoogtevrees.
    De foto is gemaakt door de echtgenoot van mijn nichtje;en inderdaad, vanuit het reuzenrad.
    Hij heeft een professionele, digitale SLR camera met diverse objectieven; van extreem groothoek tot super tele.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Wat mij intrigeert is: van welke positie uit heeft SJEF die kerkenfoto genomen? Vanuit het hoge rad?

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Als er iemand het programma kent, en misschien heeft gevolgd: vanavond op RTL5, 20.25.
    Check even de juiste tijd, want ik hoorde ook iets van 19.10, maar dat klopt volgens mij niet.
    Volgens de gidsgegevens:

    Finale Expeditie Robinson

    20:25 - 21:30; zondag 30-11-2008.
    Finale Expeditie Robinson
    Survivalprogramma.
    Vandaag zal eindelijk bekend worden wie zich winnaar mag noemen.
    Hoewel de lege plek naast Evi Hanssen natuurlijk niet ingevuld kan worden, zal de finale wel verlopen zoals oorspronkelijk met Ernst-Paul is bepaald.
    Bovendien wordt stilgestaan bij zijn overlijden middels een terugblik op tien jaar Ernst-Paul Hasselbach in Expeditie Robinson.
    Bij aanvang van de finale zijn er nog drie kandidaten over.
    Zij krijgen van Evi de uitslag van de laatste eilandraad te horen, ten overstaan van een zeer bijzonder publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium Expeditie Robinson.
    Zij vormen tevens de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van Expeditie Robinson 2008 mag noemen.
    Presentatie: Evi Hanssen.
    Op verzoek van de familie van wijlen Ernst-Paul Hasselbach, worden alle afleveringen van Expeditie Robinson uitgezonden.

    Of raadpleeg even de webpagina van RTL5

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ik was gisteren op weg naar de finale-opname van Expeditie Robinson. Onderweg kwam ik met de bus langs het parkeerterrein aan de Cabergerweg. Daar stond me inderdaad een regiment aan bussen. Als je dat maal 50 vermenigvuldigt, kun je zien, hoeveel mensen er alleen al van buitenaf naar Winterland gekomen zijn.

    Onderweg nog een onverwachte ontmoeting met Elvis gehad, terwijl ik stond kou te kleumen bij het wachten op de flink vertraagde treinen richting Maastricht. De opname was trouwens in Maastricht, in de Bonbonniere.

    Als er iemand het programma kent, en misschien heeft gevolgd: vanavond op RTL5, 20.25. Check even de juiste tijd, want ik hoorde ook iets van 19.10, maar dat klopt volgens mij niet.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Winterland

    Sinds wanneer heerst er een "ga-hos op het vrijthof"?

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    hee, mijn berichten komen weer eens niet op de juiste plek terecht.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    ------------

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Er zijn mensen vanuit de Bonbonniere naar het Vrijthof gegaan. Jammergenoeg kon ik niet mee. Ik had welens willen zien hoe toevallige voorbijgangers op die deelnemers hadden gereageerd, als ze ze herkend hadden.


    Zo afzonderlijk herkent niemand ze, maar in een groepje toch echt wel.

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Winterland

    "Winterland 2007/2008 sluit met een licht verlies".
    "De omzet was hoger dan de vorige editie".
    "De ondernemers en exploitanten waren dik tevreden".
    "De onkosten vielen lager uit, omdat 'het Huis van de Kerstman' volledig is gesponsord en kan worden hergebruikt".
    "Winterland moet weer 6 weken i.p.v. 5 weken duren".
    Dat laat voorzitter Ger Tielemans van Winterland door een journalist optekenen omstreeks 8 januari 2008.

    Vandaag [20 november 2008] laat voorzitter Tielemans in de krant publiceren: De alcoholvrije editie van 2008 die landelijk veel aandacht trok, leverde de organiserende stichting 40 procent omzetverlies op.
    Hoe kan dat nou?
    In januari 2008 was de omzet hoger dan de editie 2006/2007 en in november 2008 is er opeens een omzetverlies van 40 procent in de editie 2007/2008!!

    Welke creatieve boekhouder is hier aan het rekenen geweest?

    Leave a comment:

Bezig...
X