Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

RijstemètmètB.?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • RijstemètmètB.?

    Weten jullie nog die opnames van een lokale zender: een auto rijdt door Maastricht en iedereen kan meekijken?
    Ik wil deze wijze van kijken naar, een nieuwe impuls geven. Ik moet nog wat experimenteren.
    Een eerste proef. De camera-instelling is zo gekozen dat mensen en kentekens niet zo goed in beeld komen. Is dat noodzakelijk? Wat denken jullie?

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 10:48.

  • #2
    IK dacht dat ik niet kon rijden.....

    Opmerking


    • #3
      Da's een oud programma van TV Maastricht, opgenomen toendertijd door Jean Paul Toonen!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #4
        Och, dat dashboardje is zo opgelost. Moeilijker is het felle zonlicht in de lens, stoplichten, verkeersdrempels, files etc. Plus, als je rustig rijdt, lokt dat blijkbaar een hoop frustatie op bij je achterliggers. Maar die liggen dan ook duidelijk achter in hun opvoeding.

        Opmerking


        • #5
          Ja, jullie zien dit dagelijks, maar ik vind dit heel leuk om te bekijken! Dank, Breur.

          Opmerking


          • #6
            'n Soort rijdende Bing/Streetview dus!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #7
              Ik zal uiteraard mijn best doen olijfje; vergeet niet dat ik vanalles tegelijk moet doen met de handen aan het stuur. Zeg maar een soort ZZP-productie. Heeft mij trouwens nog op een idee gebracht. Ik stop niet voor een stoplicht maar op een bijzonder plekje en dat wordt meteen een "stop boe?"

              Opmerking


              • #8
                Lijkt me leuk!
                Wacht ik met spanning af?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Zul je wel voorzichtig zijn ?!
                  Dit lijkt me even verboden en nog gevaarlijker dan bellen achter het stuur
                  Alles is geautomatiseerd en draadloos (bluetooth). Mijn handen blijven gewoon aan het stuur. Lijkt mij wel leuk, een live aanhouding/arrestatie .

                  Opmerking


                  • #10
                    Ha, ha, net iets voor jou!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Het houd je wel van de straat!
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • #12
                        mooi initiatief

                        Leuk, maar ik sluit me helemaal aan bij Olijfje. Het enige wat je kunt doen om het langzamer op te nemen is heel vroeg op pad, maar dan moet je wel het weer mee hebben. Misschien dat de camera te laag staat.
                        Maar in ieder geval een leuk idee om het Maastricht van nu te bewaren voor later.
                        MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          ...Een eerste proef. De camera-instelling is zo gekozen dat mensen en kentekens niet zo goed in beeld komen. Is dat noodzakelijk? Wat denken jullie?
                          Ik zie liever meer straat. Ik ben niet geïnteresseerd in nummerborden.
                          Camerastandpunt iets hoger volgende keer en misschien op een vast punt aan het dashbord of stoel. Dan ook alleen op een lichtbewolkte dag, zodat er geen zonreflecties meer op de ruit komen.
                          Is een leuk gegeven. Als ik nog eens uitvind hoe je een filmpje op YouTube zet en dan ook nog eens in een forumbericht weet te plaatsen, ga ik het ook eens proberen. Leuk voor El Loco, gèrrem.
                          Last edited by Theo Bakker; 20 maart 2011, 11:39.

                          Opmerking


                          • #14
                            Rit 2.

                            Rit 2 met een andere camerapositie. Wel meer ruitewisser. Volgende rit: 3 is dat "probleem" grotendeels opgelost.


                            Last edited by Breur; 17 december 2014, 10:50.

                            Opmerking


                            • #15
                              Rit 3.

                              Tot nu toe het beste compromis.

                              Wel wat geduld opbrengen bij het rode stoplicht. De muziek vermaakt jullie wel op dat punt.


                              Last edited by Breur; 17 december 2014, 10:50.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X