Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vragenlijst afstudeeronderzoek woonwensen in Nederland

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Meerdere vragen komen neer op hoe verdraagzaam men is en komt neer op wat durft men aan om te delen met anderen.

    Of dat altijd middels een ja of neen aankruisen voor een woonruimte moet zijn of dat het een idee van het principe kan zijn, dat men graag iets deelt is veel te vaag om een woonvorm in concept vast te leggen.
    Een woonvorm is zo flexibel als de samenstelling van de woongenoten.

    Alszodanig afhankelijk van de eigen ervaringen, welke ook als blijvende imprint / indruk zullen zijn opgeslagen in de herinneringen die bewust of onderbewust ons samenleven sturen.

    Zo zullen oudere Jongeren uit grote gezinnen makkelijker het principe van delen accepteren, ook na individuele ontplooiing, dan een kind dat geen broers en zussen heeft.
    Ofschoon het zo maar kan zijn, dat indien het kind tijdens het opgroeien altijd in een commune geleefd heeft, het de individuele ontplooiing mist en afhankelijk is van samenleven met anderen.

    Een Woonmodel opstellen voor wat er Nu en Straks verwacht wordt is vele malen eenvoudiger.
    Dat is een kwestie van budget en dus Markt en Aanbod.

    Leave a comment:


  • amberdevrede
    replied
    Hartstikke bedankt voor het invullen en het positief commentaar!

    Persoonlijk denk ik dat collectief wonen valt of staat op basis van subtiele aspecten.
    Hierdoor is zo'n 'algemene' enquete dan ook behoorlijk lastig om op te stellen, omdat men de vragen op een iets andere manier kan interpreteren.
    Verder onderzoek en interviews gaan mij daar hopelijk meer inzicht in geven, maar dit zorgt zeker voor een goed begin.

    Nogmaals: bedankt! En schroom niet om de vragenlijst met vrienden/familie/kennissen te delen: meer data is nog altijd gewenst.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Tja, de ene student is natuurlijk de andere niet. Op Randwyck zit een grote woongemeenschap die bij nieuwe kandidaten streng selecteert aan de poort. Of er ook echt studenten onder zitten, weet ik niet. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan wat hier bedoeld wordt. Een clubhuis van of kroeg voor studenten pal naast je slaapkamer, lijkt mij ook geen optie.

    Tegenwoordig worden in Nederland hier en daar beperkt studenten in deels leegstaande bejaardenhuizen gevestigd en dat schijnt goed te werken. Misschien zit het probleem van (te) luidruchtige en nonchalante studenten juist in die monocultuur en helpt een bewonersmix dat bijstellen?

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Op advies van Clio heb mij erin gegooid.......

    Kan mij overigens niet voorstellen dat ik zelfs maar in de verste verte ooit nog zou overwegen om collectief te gaan wonen met studenten.
    Niet dat ik op dit moment last heb van studenten, maar ik zie in mijn buurt wel steeds meer studenten.
    Dat maakt het allemaal wat rommeliger in de buurt, hetgeen trouwens ook wel weer, tot op bepaalde hoogte, zijn charme heeft.
    Van mensen die er echter direct naast wonen hoor ik geluiden waarvan je niet echt vrolijk wordt.
    De eerlijkheid gebied te zeggen dat schuin tegenover mij Duitse studenten wonen waar ik helemaal geen last van heb!!
    Maar collectief wonen met studenten is natuurlijk andere koek!

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    De vragenlijst ingevuld. Ze heeft de verdienste dat de meeste vragen to the point zijn en men zich niet ergert aan de gebruikelijke stommiteiten. MO-ers aller leeftijden: gooi uch erin!

    Leave a comment:


  • Vragenlijst afstudeeronderzoek woonwensen in Nederland

    Hallo!
 


    Mijn naam is Amber, kom oorspronkelijk uit Maastricht en ik studeer momenteel architectuur aan de Technische Universiteit in Delft.
    Voor mijn afstudeerproject doe ik onder andere onderzoek naar de woonwensen van mensen in Nederland.
    Hiervoor heb ik een vragenlijst opgesteld en ik zou het erg op prijs stellen als u deze wilt invullen.

    Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 5 minuten van uw tijd in beslag nemen en gebeurt geheel anoniem.

    De vragenlijst kunt u via deze link invullen: http://goo.gl/forms/VRkfxySlMY

    Alvast bedankt!
Bezig...
X