Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

René Pans sluit de deuren na 134 jaar

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • René Pans sluit de deuren na 134 jaar

    René Pans sluit de deuren na 134 jaar. Meer...

  • #2
    Meubelzaak Pans

    Doodjammer dat de mogelijkheden kennelijk zijn uitgeput. 134 jaar = zes (?) generaties meubelzaak in Maastricht. Daar zit een hele bedrijfshistorie achter, tegelijk een stuk maatschappelijke, sociale en culturele geschiedenis van de stad. Hopelijk wordt het archief bewaard en bijvoorbeeld geplaatst bij het Sociaal-Historisch Centrum (Pieterstraat 7).
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 6 juni 2014, 16:32.

    Opmerking


    • #3
      Het mooie aan deze discussie is dat mijn voorgangers ieder een ander referentiekader hebben m.b.t. sluiten Pans.
      Vooropgesteld dat wij het verhaal van één kant lezen, maar wie Pans in de Media gevolgd heeft weet dat er al járenlang een frictie is tussen de gemeente en de ondernemer Als "oud ondernemer" weet ik dat er zware eisen gesteld worden aan een bedrijf / kantoor / winkelruimte.

      Jammer weer een familiebedrijf weg uit Maastricht en 7 mensen die werkeloos worden.
      Waar echt de schuld ligt zal altijd een vraagteken blijven.
      Eén ding weet ik wel de heer Pans Senior had begin jaren 1990 zich uitgesproken voor een meubelboulevard, helaas geen meubelboeren volgde.
      Het doel is dus niet bereikt
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Ik zal er geen traan om laten.

        Mijn ouders hebben er 1 keer meubels gekocht, die bij levering beschadigd bleken te zijn. De modellen in de winkel waren dat zeker niet. Het heeft bijna een jaar heen en weer bellen en schrijven gekost om alles opgelost te krijgen, maar een echte oplossing is er nooit gekomen, ook geen schadevergoeding.

        Resultaat: we zijn voortaan naar een andere meubelleverancier gegaan, Pans heeft gelegenheid genoeg gehad om de zaak op te lossen, maar liet dat na.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
          Ik zal er geen traan om laten.

          Mijn ouders hebben er 1 keer meubels gekocht, die bij levering beschadigd bleken te zijn. De modellen in de winkel waren dat zeker niet. Het heeft bijna een jaar heen en weer bellen en schrijven gekost om alles opgelost te krijgen, maar een echte oplossing is er nooit gekomen, ook geen schadevergoeding.

          Resultaat: we zijn voortaan naar een andere meubelleverancier gegaan, Pans heeft gelegenheid genoeg gehad om de zaak op te lossen, maar liet dat na.
          Een individuele ervaring Haas. De klanten die wel tevreden zijn melden zich niet. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de manier waarop een goede intentie de das werd omgedraaid.

          Opmerking


          • #6
            Dat klopt op zich wel. Alleen: wanneer je een negatieve ervaring hebt, en ze lossen die niet naar behoren op, dan is het wat mij (ons) betreft ''einde verhaal'''.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Dat klopt op zich wel. Alleen: wanneer je een negatieve ervaring hebt, en ze lossen die niet naar behoren op, dan is het wat mij (ons) betreft ''einde verhaal'''.
              Vervelend dat ze het niet opgelost hebben Haas, maar ja, dan hebben ze één klant minder (en natuurlijk de negatieve mondelinge reclame) maar in dit kader is het van de zotte hoe de gemeente om is gegaan met dit bedrijf.

              Wel de Gamma, Leenbakker en de loodsen van de Tempeleers verplaatsen maar Pans moet blijven zitten. Had dan ook Pans verplaatst dat was dat hele stuk grond daar leeg geweest en makkelijker her in te richten na de ombouw van de Noorderbrug. Ik snap de logica niet waarom Pans alleen moest blijven zitten daar?

              Opmerking


              • #8
                Ik heb in mijn verleden vaker te maken gehad met ondernemers die hun deuren moesten sluiten en m.i. iets te gemakkelijk de schuld daarvan bij de gemeente probeerden te leggen. Ik denk dat ook het verhaal van Pans meerdere kanten kent.
                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                Max Dendermonde

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
                  Wel de Gamma, Leenbakker en de loodsen van de Tempeleers verplaatsen maar Pans moet blijven zitten. Had dan ook Pans verplaatst dat was dat hele stuk grond daar leeg geweest en makkelijker her in te richten na de ombouw van de Noorderbrug. Ik snap de logica niet waarom Pans alleen moest blijven zitten daar?
                  Ik vermoed dat Pans niet zozeer 'daar alleen moest blijven zitten', maar dat men het niet eens kon worden over een uitkoopsom/afkoopsom en een andere locatie. Andere bedrijven die inmiddels door al dan niet jarenlang slepend overleg in handen van de gemeente zijn gekomen, liggen pal tegenover Pans en maken dus deel uit van (de grenzen van) het nieuwe traject.

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X