Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw 'Frans' straatfeest in Maastricht: Rue de la Fête

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nieuw 'Frans' straatfeest in Maastricht: Rue de la Fête

    Maastricht, de meest Franse stad van Nederland, krijgt er weer een Frans straatfeest bij. Na Le Jour de Muguet (op 1 mei op de Kommel) en Quatorze Juillet à Maestricht (11 tot en met 14 juli in het Jekerkwartier) zijn het dit keer de ondernemers van de Heggenstraat die het ‘met de Franse slag’ gaan doen. Op zaterdag 31 mei vindt in de Heggenstraat, een charmant straatje in de Maastrichtse binnenstad, voor de eerste keer 'La Rue de la Fête' plaats. bron
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Oh, dat is vervelend nieuws. Ik heb die dag een themawandeling in het centrum, wordt het weer extra druk op de route.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Oh, dat is vervelend nieuws. Ik heb die dag een themawandeling in het centrum, wordt het weer extra druk op de route.
      Anderzijds worden we hier steeds 'Europe(e)ser'. Dat is wel weer toe te juichen met het vooruitzicht van de Europese verkiezingen. Of niet? Meer terug naar de eigen(heimer)heid?

      Het maakt waarschijnlijk niets uit. Tenslotte heeft Maastricht anderhalve eeuw geflirt met het predicaat 'Bourgondische stad'. En ergens in de stadsgeschiedenis staat volgens mij dat de stad hoofdstad was van het Frankische middenrijk Lotharingen. Dat liep van Friesland tot Genua, lekker Europees. We zijn dus gewoon terug bij af, maar wisten het niet.
      Last edited by Clio; 22 mei 2014, 08:38.

      Opmerking

      Bezig...
      X