Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

commerciële vraag

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • commerciële vraag

    Ik heb geen idee in welk topic dit te plaatsen.

    Ik had gisteren een feestje en liet daar aan iemand wat uit mijn "kunstcollectie" zien. Daar zaten enkele werken van Jellinger en Theodor Schaepkens bij die al jaren in een doos lagen en ik eigenlijk vergeten was. Hij had interesse in deze werken. Ik heb hem gezegd dat er over moest nadenken maar ben nu tot de conclusie gekomen dat ik ze niet meer hoef want waarschijnlijk verdwijnen ze wéér in een doos om er jaren niet meer uit te komen.

    Aangezien ze niet echt thuishoren in mijn kleine collectie wil ik ze graag aan hem overdoen. Ik wil hem niet het vel over de oren halen maar wil mezelf natuurlijk ook niet te kort doen. Ik wil dus en eerlijke, maar vriendelijke prijs bepalen.

    Ik kan natuurlijk naar een taxateur gaan maar dan zijn dadelijk de taxatie kosten hoger dan de opbrengst. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

  • #2
    Mailen naar 'Tussen kunst en kitsch"?

    Opmerking


    • #3
      Dit antwoord had ik overigens al verwacht. het gaat hier om "locale" kunstenaars en deze worden in de regel door "landelijke taxateurs" niet/onder gewaardeerd

      Opmerking


      • #4
        Waarom ga je niet naar Dickhout? Vrijblijvend? Tenslotte zijn het Limburgse c.q. Maastrichtse kunstenaars! Of naar het Museum aan het Vrijthof? Ook Dickhout trouwens
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
          (..)

          Daar zaten enkele werken van Jellinger en Theodor Schaepkens bij die al jaren in een doos lagen en ik eigenlijk vergeten was.
          (..)
          Ik kan natuurlijk naar een taxateur gaan maar dan zijn dadelijk de taxatie kosten hoger dan de opbrengst. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
          Ik heb werkelijk geen idee, maar ik beschik (hopelijk) wel over een portie goed boerenverstand.

          Met mijn boerenverstand zou ik eerst eens informeren wat gemiddeld een werk van Jellinger en Th. Schaepkens zoal opbrengt.

          Vervolgens zou ik 2-3 handelaren de werken laten zien en kijken wat zij zouden willen bieden en/of welke op- of aanmerkingen ze op de werken hebben.
          Bijvoorbeeld of het heel bijzonder of een uniek werk is, dan wel dat het een vroeg of laat werk is.

          Je moet dan toch al een globale indicatie hebben, denk ik zo
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Bij Jelinger is het ook van belang of het originele drukken zijn van de schilder, of dat het latere prints betreft die door zijn weduwe op de markt zijn gebracht.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb hier wel ervaring in. Ik kan er ook niets aan doen. Het is een moeilijke tijd om werken van Limburgse en Nederlandse Limburgers te verkopen. Kijk op veiling catalogussen (er zijn er vele online) om een actueel prijsgevoel te krijgen.
              Mijn ervaringen met inkoopbureaus/antiquariaten/verzamelaars zijn niet goed. Ze gaan heel ver onder de marktprijs zitten of zijn zelfs helemaal niet geïnteresseerd. Zou je werken inbrengen bij een veilingbureau raad ik je aan om een minimumprijs te bepalen.

              Opmerking


              • #8
                Komt nog bij: bij Tussen Kunst en Kitsch kom je slechts binnen na betaling van een entreeprijs. Dan heb je al kosten gemaakt voor je iets weet. En via email moet je het helemaal niet proberen.

                Hun systeem is: entreebewijs reserveren voor een van de opname-dagen, en een behoorlijke portie geduld meebrengen.
                Last edited by Haas; 16 juli 2012, 10:39.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                  Ik heb geen idee in welk topic dit te plaatsen.

                  Ik had gisteren een feestje en liet daar aan iemand wat uit mijn "kunstcollectie" zien. Daar zaten enkele werken van Jellinger en Theodor Schaepkens bij die al jaren in een doos lagen en ik eigenlijk vergeten was. Hij had interesse in deze werken. Ik heb hem gezegd dat er over moest nadenken maar ben nu tot de conclusie gekomen dat ik ze niet meer hoef want waarschijnlijk verdwijnen ze wéér in een doos om er jaren niet meer uit te komen.

                  Aangezien ze niet echt thuishoren in mijn kleine collectie wil ik ze graag aan hem overdoen. Ik wil hem niet het vel over de oren halen maar wil mezelf natuurlijk ook niet te kort doen. Ik wil dus en eerlijke, maar vriendelijke prijs bepalen.

                  Ik kan natuurlijk naar een taxateur gaan maar dan zijn dadelijk de taxatie kosten hoger dan de opbrengst. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
                  Is dit misschien een goede vraag voor de expert onder ons
                  en wel voor Painterartist daar hij kunstenaar/schilder is ?

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik weet dat handelaren e.d. alles voor niets willen hebben maar even voor de duidelijkheid: ik heb al een koper. Ik weet alleen niet welke prijs ik moet vragen.

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X