Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gerd Leers contra Geert Wilders

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gerd Leers contra Geert Wilders

    Gerd Leers, burgemeester van Maastricht, heeft woensdagavond 19-09-2007 de media en de politiek hypocriet gedrag verweten als het gaat om manier waarop ze met Geert Wilders omgaan.
    Leers uitte zijn kritiek die woensdagavond in Netwerk.
    Leers ziet dat de media en de politiek Wilders enerzijds voor gek verklaren en tegelijkertijd serieus ingaan op hetgeen hij betoogt.
    De burgemeester pleit niet voor het negeren van Wilders.
    Hij wil dat de PVV'er met humor en relativering wordt bestreden.
    Leers heeft zijn betoog vastgelegd in een pamflet.


    Het pamflet: aanklacht Gerd Leers tegen Geert Wilders.

    woensdag 19 september 2007.

    Wilders krijgt in de media een hypocriete behandeling.
    Enerzijds wordt hij voor gek versleten, anderzijds krijgt hij bloedserieuze aandacht.
    Het bontst maakte De Volkskrant het op 8 augustus j.l.
    In het hoofdredactioneel commentaar wordt Wilders toerekeningsvatbaarheid in twijfel getrokken, maar hij krijgt wel de voorpagina ?n de opiniepagina om zijn standpunten uiteen te zetten. Dat doe je niet met ontoerekeningsvatbaren.
    Die neem je tegen zichzelf (en de samenleving tegen hen) in bescherming.

    Bovendien heeft de Volkskrant ongelijk.
    Wilders is niet gek, integendeel, hij is heel slim.
    Kijk maar naar zijn peilingen. Zelfs de VVD-aanhang steunt hem in meerderheid.
    Zijn idee?n zijn hoogstens "knettergek", om zijn eigen woorden te gebruiken.
    In ieder geval buiten iedere proportie en realiteitszin.

    Als Wilders de Koran wil verbieden, zegt hij feitelijk: ik wil de Islam verbieden.
    Want een moslim kan niet zonder zijn boek, evenmin als een christen zonder bijbel. De islam verbieden is een idioot standpunt, om het simpele feit dat je een godsdienst niet kunt verbieden.
    Behalve in dictaturen.

    Net zo absurd is zijn hysterische aanval op een minister die stelt dat de moslims (1 miljoen nu, groeiend in aantal) over 100 jaar hun sporen zullen nalaten in onze cultuur.
    Die minister doet niets anders dan een feitelijke constatering.
    Een motie van wantrouwen indienen (of overwegen, zoals de VVD deed) is net zo "knettergek" als een minister wegsturen die beweert dat over 100 jaar Kerstmis op 25 december valt.

    Maar de media doen alsof het een serieus voorstel is, brengen een avond en nacht lang dit meest bizarre debat dat ik ooit heb gezien (het WRR-rapport, waar het over ging, kwam pas na een uur ter sprake), en bellen 's ochtends nog eens met droge ogen de minister om te vragen of ze bij haar standpunt blijft.
    En daarmee draaien ze het publiek een rad voor ogen, want een groot deel zal denken dat als het serieuze NOS-journaal er een serieus item over maakt, het Wilders-standpunt ook echt een serieus standpunt is waar je serieus over kunt debatteren.

    Natuurlijk: de politiek is er zelf schuld aan dat ze dit krankzinnige spel meespeelt.
    Journalist en volksvertegenwoordiger houden elkaar nog altijd in een wurggreep, bang voor het Fortuynistische verwijt dat ze "niet naar de samenleving luisteren."
    Om zichzelf vervolgens daarvan te isoleren.

    Daarom moet Wilders ook niet genegeerd worden.
    Maar zeker ook niet al te serieus genomen.
    Een inhoudelijk debat voeren, op het niveau van Wilders' letterlijke teksten, heeft geen enkele zin.
    Want dan moet je gaan debatteren over een motie van wantrouwen tegen de Minister van Milieu vanwege de slechte zomer van 2007, of zijn voorspelling dat de temperatuur de komende honderd jaar stijgt.
    Wilders debatteert zelf ook niet.
    Hij spuit.
    Hij scheldt.
    In ??n richting, met z?n oren dicht.
    De trend op Internet, waar discussiefora worden bevolkt door ordinaire vuilspuiers, vindt zijn vleesgeworden voorman Wilders terug in de Kamer.
    En de media doen er alles aan om ons te doen geloven dat dit gedrag normaal is.

    Terugschelden heeft geen zin.
    Absurde, buitenproportionele idee?n moeten vooral ook af en toe met humor en relativering worden begroet.
    Maak eens een rubriek met de Wildste Wilders Waanzin van de Week.
    Of een Gekke Geert Gazet.
    Doe dat met mate, want het mag niet afleiden van de plicht van de media om tot op het bot te fileren en analyseren waar het gedrag van Wilders uiteindelijk toe leidt: haat zaaien, angst oogsten.

    Maar laat je hoe dan ook niet gijzelen door een man die iedereen in de maling neemt: pers, politiek; en via hen het publiek.

    Gerd Leers, Maastricht 11 september 2007
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Goed gezegd. Waar ik het alleen niet mee eens ben is de kritiek op de media, die zo'n avond- en nachtelijk debat uitzendt. Dan draait de NOS volgens leers het publiek een rad voor ogen door er serieus op in te gaan.
    Dat debat wordt toch door politici gehouden, het vindt toch plaats, dat kun je dan als parlementair verslaggever toch niet negeren? Dat is net zoiets als op 25 december doen alsof het g??n kerstmis is. Als iemand moet ingrijpen bij zo'n onzinnig debat, dan zijn dat de politici zelf en niet de NOS.
    Hooguit zou je kunnen zeggen, dat de NOS er wat meer kanttekeningen bij plaatst. Nu heb ik het van de NOS niet gezien, maar in de Volkskrant heb ik wel degelijk een kritisch verhaal gelezen over dat debat.

    Overigens wel grappig dat hij heeft opgemerkt dat discussiefora worden bevolkt door vuilspuiers die in Wilders hun vleesgeworden voorman vinden. Hopelijk bedoelt ie niet ons forumpje daarmee .
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
      Maar laat je hoe dan ook niet gijzelen door een man die iedereen in de maling neemt: pers, politiek; en via hen het publiek.

      Gerd Leers, Maastricht 11 september 2007
      Als ik dit nu lees denk ik: Gerdje, Gerdje toch....
      Last edited by burgemeester; 9 oktober 2010, 20:39.

      Opmerking


      • #4
        'Pers, politiek en publiek': wel mooi beginrijm.

        Opmerking


        • #5
          Gerd Leers wordt dus door RTL genoemd als de nieuwe minister voor Immigratie en Integratie....

          Deze thread "Gerd Leers contra Geert Wilders" is op 20 sept. 2007 geopend door SJEF.
          Wie durft nu nog te beweren dat onze SJEF geen vooruitziende blik had ???

          Nou, wacht even..... ..... eigenlijk ik wel.
          Ik zou mij bijzonder zwaar moeten vergissen, maar ik geloof niet dat Gerd Leers minister wordt.
          Maar we zullen het zien.
          Voor alle zekerheid zet ik nu maar geen fles wijn in....
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Ik zou mij bijzonder zwaar moeten vergissen, maar ik geloof niet dat Gerd Leers minister wordt.
            Maar we zullen het zien.
            Voor alle zekerheid zet ik nu maar geen fles wijn in....
            Gerd Leers is een slimme keuze op die positie. Ik zou inderdaad maar geen fles wijn inzetten, dat zou de tweede worden!

            Opmerking


            • #7
              Gerd Leers wordt minister voor Immigratie en Asiel

              Voormalig burgemeester van Maastricht, Gerd Leers (CDA), is de beoogde minister voor Immigratie en Asiel. Maandag gaat hij voor een gesprek langs bij formateur Mark Rutte.
              Bron: http://www.nu.nl/politiek/2352616/ge...-en-asiel.html

              Totaal verbaasd ben ik, riep Gerd niet altijd een ministerschap nooit te aanvaarden en niet de politiek in te willen maar het bedrijfsleven.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Dat heb ík hem nooit horen roepen... ik weet zeker dat die ambitie er wel degelijk ligt. En ik durf er wél een fles wijn op te zetten!
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                  Dat heb ík hem nooit horen roepen... ik weet zeker dat die ambitie er wel degelijk ligt. En ik durf er wél een fles wijn op te zetten!
                  Op de regionale beelden van L1 en TV Maastricht heb ik het het vaker horen zeggen.
                  Je hebt mijn adres, bedankt lieverd
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Op NOS wordt het nu ook gemeld, dus uzze Gerd zal wel minister gaan worden van immi- & emigratie. Opmerkelijk. Leers heeft zich in het verleden zeer kritisch uitgelaten over Wilders, en zeker over diens politiek aangaande vreemdenlingenbeleid. Vanuit die optiek vind ik de keuze voor Leers een goede: de CDA achterban kan gerust zijn. Op deze positie wordt een kanon ingezet dat Wilders niet 1-2-3 weg kan blazen.

                    Wat mij echter verbaast is de overweging van Leers zelf. Het dilemma waar Leers voor stond is volgens mij het volgende: word ik minister in een gedoogkabinet om de boel nog een beetje netjes te houden of neem ik uit principe niet deel aan dit kabinet?

                    Dat hij dan kiest voor optie 1 kan ik wel begrijpen. Het is een eer om minister te worden ('velen worden geroepen....'), maar ik vind het persoonlijk toch slap. Het geschetste dilemma is een klassiek geval van 'de burgemeester in oorlogstijd'. En mijn persoonlijke overtuiging is dat trouw blijven aan je principes op langere termijn mooier (ethischer) is. Het valt te bezien hoe lang Leers het volhoudt op deze stek.

                    Gerd Leers: oud-burgemeester in oorlogstijd.
                    Last edited by burgemeester; 10 oktober 2010, 13:45.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoe hij het ook gaat invullen: een ondankbare taak die noch over rechts, noch over links iets positiefs kan opleveren. Ik wens Gerd sterkte met zijn portefeuille.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik sluit je helemaal bij je aan en ben benieuwd!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #13
                          Deze afbeelding mag niet ontbreken: Leers op audientie bij Rutte.

                          Rutte laat nu ook al non-verbaal zien dat hij een staatsman is: iedere bezoeker heeft hij met twee handen de hand geschud. Een bekende manier om te laten zien wie de machtige is. Evolutionair bepaald overigens. We zijn net apen. Nee, we zijn apen.
                          Bestanden bijvoegen

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik zal binnenkort eens een wat uitgebreider verslag plaatsen omtrent het wedervaren van de Heilige Sint Gerardus Leers.

                            Olijfje, dank voor het plaatsen!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Op pagina 4 staan een aantal goede bekenden
                              Bekenden !?!

                              Ik ken alleen onze burgemeester......
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X