Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sjiek en Sjoen "Samen doen"?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Sjiek en Sjoen "Samen doen"?

    Ik vind het goed dat de gemeente hier alles in orde wilt hebben, wat betreft honde poep, afval enz.
    Maar waar ik me dus erg aan stoor is, dat onze zuiderburen hier ook hun afval komen deponeren, bij de Milieu Perons in Maastricht terwijl de Perons dan al gewoon vol zijn en zij gooien er maar alles gewoon bij zodat wij zelf naar een ander Peron kunnen rijden om ons afval kwijt te raken.
    Dit vindt ik nu eens iets om je over te ergeren.
    En als wij dan straks eens naar Belgi? willen dat we een wegenvignet moeten bekostigen van 60,00 euro per jaar.
    Misschien kan de gemeente Maastricht daar eens iets aan gaan doen.

    En wat betreft de honden poep, misschien moet er ook eens op katten bezitters gelet gaan worden, en dat de katten bezitters in Maastricht katten belasting moeten betalen, want het komt genoeg voor dat er vuilniszakken 's ochtends open gescheurd op straat liggen.

    SJIEK EN SJOEN, SAMEN DOEN (=SAMEN DOEN OOK BEDOELD VOOR DE MENSEN WAT NIET IN MAASTRICHT WONEN???):confused:

  • #2
    Kattenbelasting?

    Dit geldt alleen voor kattenbezitters die katten buiten laten lopen! Ik heb al 10 jaar katten, maar zij bevolken uitsluitend mijn eigen balkon!
    www.verzoeknummers.com
    Het Carillon van het Stadhuis klinkt als een gedicht!

    Opmerking


    • #3
      heb al gezien tot er blikken van verf en verf kwasten werden ingegooid,,,,,en dan lege accus ernaast,,,,,,tis om te huilen hoor camera's ophangen dat moeten ze doen!
      Last edited by tessa; 11 juli 2007, 22:06. Reden: iets vergeten

      Opmerking


      • #4
        Sjiek en Sjoen, "Samen Doen?"

        Sjiek en Sjoen?
        of
        Alles is Groen (van het onkruid)?

        Maastricht is jaarlijks naar schatting 29 miljoen euro kwijt aan beheer en onderhoud van de openbare ruimte.
        In 2003 kwam daar nog eens 3,3 miljoen bovenop om de basiseis 'schoon, heel en veilig' te kunnen waarmaken, een bedrag dat vrijwel helemaal verdampte door bovengemiddelde prijsstijgingen
        Vorig jaar (2009) werd bekend dat minstens 7,4 miljoen extra nodig is voor achterstallig wegonderhoud.
        Door geldgebrek zijn projecten verschoven.
        Onkruidbestrijding is niet eenvoudig.
        Trottoirs die niet worden onderhouden vormen een probleem.
        Bewoners worden geacht voor hun deur de stoep schoon te houden.
        Daar valt het verwijderen van onkruid ook onder.

        Lees meer over de 'verrommeling' van de openbare ruimten in Maastricht door dit PDF bestand te openen danwel te downloaden, en waarom de slogan "sjiek en sjoen" beter kan worden afgeschaft.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Het is iid een zooitje bij de milieuperrons. Mij valt op dat de troep is toegenomen sinds het plastic en kunststof ook in de container mag. Wat ik niet goed begrijp is dat veel gemeente rondom Maastricht afvalzakken voor het plastic hebben die je aan de straat mag zetten. Dat zou een hoop schelen. Wat ik ook zie is wat Tessa benoemd ( verfblikken en accu's ), hele bankstellen enz. Dat wijst erop dat mensen te lui zijn om af en toe eens naar het stort te rijden. En dan nog maar niet te spreken over parkeer terreinen waar asbakken geleegd worden of de vuilniszakken die langs de snelweg gedumpt worden. Als we er allemaal bewuster mee om zouden gaan, maar dan ook iedereen, dan zou Maastricht er een stuk leuker uitzien
          Last edited by Dorus; 21 augustus 2010, 13:35.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Misschien ligt 't dus aan de mensen in bepaalde buurten.
            Hohoo

            Ik woon in zo'n 'bepaalde buurt' maar niet alle mensen in bepaalde buurten zijn hetzelfde he. Dus het ligt aan bepaalde mensen en misschien komen die bepaalde mensen in de ene buurt iets meer voor dan andere.

            Precies wat Tessa zegt, het doet soms gewoon pijn wat je allemaal ziet liggen. En niet eens alleen bij milieuperrons maar door de hele buurt heen en zelfs en misschien wel vooral in het buitengebied.

            Ik hoorde een gemeentewerker laatst zeggen dat de mensen geen geld hebben en daarom hun afval niet op de voorgeschreven manier afvoeren. Nou ik weet niet.
            Het vuil ligt gewoon overal, en dan zou ik er bijna blij mee zijn als het massaler wordt gedumpt bij milieuperrons dan in het groen.
            [bijna he. ik vind het eigenlijk allemaal niet normaal]

            [waar ik me wild aan erger zijn alle uitlaatgassen in de stad, het fietsen wordt zooo ontmoedigd maar goed, dat is een ander verhaal ...]
            _ _ _


            Behoud het hondenlosloopgebied op de Pietersberg op de huidige locatie !

            Opmerking


            • #7
              Even nog dit: het is me bij de gemeente eerder gezegd, dat men overweegt om de kwijtschelding gemeentelijke belastingen fors terug te draaien, of zelfs helemaal af te schaffen.


              En dat hebben we te ''danken'' aan de mensen die zichzelf zo slim vinden, door hun afval die daar dus niet voor bedoeld zijn.

              Doordat mensen zo slim zijn (nou ja...), komen er minder inkomsten dan begroot in de kas van de gemeente.

              Ik sprak weleens met zo iemand, en die zei: ''ja, maar ik bespaar NOG meer, ik krijg ook kwijtschelding van de gemeentebelastingen''.

              Helaas voor die meneer, maar door zijn eigen toedoen is dat voordeel binnenkort wellicht verleden tijd.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                milieuperron

                misschien kunnen we een 'Trashdrive' (zie MacDrive) aanleggen zodat de mensen niet meer hun auto uit hoeven als ze het afval willen inleveren, overal zit een kern van waarheid in, de mensen gaan ze hoe langer hoe meer aan allerlei zaken ergeren. Voor Ă©Ă©n zijn het de auto's, voor de ander zijn het katten, als we zo door gaan hebben we strakjes allemaal een (te) 'kort lontje'.

                Ik erger me bijvoorbeeld aan het achterstalling onderhoud in de buurten van Maastricht, Heer bijv waar ik woon begint op een achterstandswijk te lijken, echter ik hoop, nu dat het onkruid is opgerukt naar het centrum men daar toch actie gaat ondernemen?
                We lezen dat door bezuinigingen en de hoge kosten het onderhoud wordt gehalveerd, wat doen die 'beste mensen' van de plantsoendienst nu dan, zitten ze thuis of doen ze iets anders of !! Laat ze anders controleren bij milieuperrons / hondenlosloopplaatsen en weet ik wat al niet, maar dat zal wel weer niet kunnen/mogen.
                MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Ik zag afgelopen woensdag dat er op de trappen van de Ruiterij naar Plein 1992 (naast Coffeelovers) vanuit de traptreden 40cm hoge sprieten omhoog groeiden die al bloemknoppen begonnen te krijgen de stad is aan 't verloederen.
                  Is de gemeenteraad nog op vakantie ??
                  Ik zit met nog een hoop troep achtergebleven van de afgelopen storm. Niemand neemt dat mee. De veegdienst zegt dat moeten mannen met een auto en schop komen doen. Mannen met auto en schop zeggen wij komen alleen voor de prullenbakken. Andere mannen met auto en schop vinden de hoop afval niet (gewenningsverschijnselen?). Klantenmeldpunt (klachtenmeldpunt was een betere naam geweest) gebeld. Komen het ophalen. Wat denken jullie ? Nee dus. De hoop is alsnog aan het composteren. :(

                  Opmerking


                  • #10
                    Stuur het naar Zuid-Afrika.


                    Kaap de Goede Hoop is een uitstekende plek ervoor.



                    Ik vind het idee om de milieuperrons te bemannen eigenlijk helemaal niet zo gek. Maar als je dat niet 24 uur per dag kunt doen, komen de kwaadwillenden natuurlijk niet tijdens de openingstijden. Sluit je de boel af, dan vind je 's morgens de troep bij de ingang liggen.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      Ik vind het idee om de milieuperrons te bemannen eigenlijk helemaal niet zo gek. Maar als je dat niet 24 uur per dag kunt doen, komen de kwaadwillenden natuurlijk niet tijdens de openingstijden. Sluit je de boel af, dan vind je 's morgens de troep bij de ingang liggen.
                      En die 'wachters' worden dan betaald van de opbrengst van de restzakken? Er is sinds de invoering het 'de vervuiler betaaldconcept' niets veel veranderd, behalve het verschuiven van het probleem. Als ze alles weer terugdraaien zoals het vroegâh was> dus gratis zakken en geen milieuperrons ligt de druk weer bij de vuilophalers. Met dit soort ludieke acties houden de Maastrichtse ambtenaren zich dus lekker bezig.
                      Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                      Opmerking


                      • #12
                        Geweldige foto. In Amsterdam noemen ze dat fietsklonten. Daar staan meer van dit soort bergen fietsen dan er mensen wonen....
                        Don't PRESS me....

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X