Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

La Bonbonnière alweer afgeketst

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• La Bonbonnière alweer afgeketst

Niet alleen in de Limburger, ook andere media berichten erover.

La Bonbonnière in het hart van de binnenstad gelegen, daar trekt Landmark Maastricht zijn handen van terug. Onhaalbaar. Op hun eigen website staat de hele litanie te lezen waarom.

https://www.landmarkmaastricht.nl/ (een pdf als afdruk van hun verhaal kan ik helaas niet als bijlage sturen is namelijk te groot voor dit forum)

Maastricht heeft alles fout gedaan en werkte niet mee, ondanks de gigantische inzet van Landmark Maastricht, dat is wat men eigenlijk schrijft. Tussen die regels lezen is ook niet makkelijk vooral voor die personen welke niet weten hoe zo'n proces van initiatief plannen maken, bespreken en indienen met voldoende indieningsvereisten tot een bouwaanvraag en aanvraag volgens de omgevingswet gaat. Het lijkt als wil Landmark Maastricht zichzelf op de borst kloppen en de realiteiten niet onder ogen willen zien.

Natuurlijk zullen er best wel andere initiatieven bij deze en menig mensen of zakenmensen al in het hoofd opdoemen en dat er misschien wel haalbare plannen uit voortkomen.

Maar als ik lees op hun eigen website dat men in goed overleg met omwonenden het beste ervan wilde maken, moet ik toch wel even hard lachen. Ik woonde om de hoek. NIEMAND heeft met mij en wellicht diverse andere omwonende overlegd. (passé)

Het is zeer zeker een mooi plekje in Maastricht, zorg eerst eens dat de geur van het oude frituurvet uit alle aangrenzende horeca gelegenheden aangepakt wordt en dan maak er dan een mooie danszaal van voor elke leeftijd (Ouder en Jong) en met thema avonden. Salsa, Engelse wals, Stijldansen, Free style, Fandango, Calypso, CanCan. Met gastmusici en docenten.
    In Berlijn ligt de "Roter Salon" een podium voor het volk. Fantastisch mooi om er Salsa dansen te leren. Laat al die kleinere theaters en theater opleidingen er invulling aan geven. Cabaret en Satire zullen er prima opnames kunnen maken voor nationale televisie. Wat zeg ik internationale televisie. Wat we missen is overdag activiteiten voor een geregelde inkomsten. Daar vindt men ook wel wat op.
    Het is maar een voorbeeld van functies mengen die niet moeten concurreren met reeds bestaande voorzieningen en events. Heineken is ook maar een drankhandel die eigenaar is, ze zouden best eens naast alle kroegen en cafés die ze bezitten aan het onze Lieve Vrouwenplein eens wat aan niet drinken en cultuur, lifestyle en kunst kunnen spenderen. Maar misschien is dat ook onhaalbaar.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Bezig...
X