Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Oudjaar 2023

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oudjaar 2023

    Na de corona-jaarwisselingen van 2021 en 2022 hadden wij vandaag weer een gewone jaarwisseling!
    Laat ik beginnen om iedereen een gelukkig en gezond 2023 te wensen

    In navolging van enkele Nederlandse gemeenten waren er ook in Maastricht plannen voor een vuurwerkvrije jaarwisseling, of op z'n minst vuurwerkvrije zones.
    De (politieke) lobby strandde echter.
    Een motie om een vuurwerkvrije jaarwisseling werd te elfder uren ingetrokken na overleg met het college van B&W.

    Van mij mag er een vuurwerkverbod - op termijn - komen.
    Persoonlijk heb ik er niets mee.
    Maar toch...... vanochtend las ik in de krant, Dagblad De Limburger (DDL) heeft nu ook een (digitale) zondagseditie , dat in Rotterdam en Haarlem, 2 steden met een vuurwerkverbod, er niet minder vuurwerk is afgeschoten dan voorgaande jaren.
    De politie en handhaving stonden erbij en keken erna.
    Terecht overigens! Ik acht het onmogelijk om als wetshandhaver op te treden tegen, bijvoorbeeld een groot aantal gezinnen in een straat, die (legaal) vuurwerk afschieten in een gemeente met een vuurwerkverbod.
    Uiteraard geeft een vuurwerkverbod wel een goede basis om op te treden tegen excessen!

    Maar los van de (onmogelijkheid van de) handhaving....... Toen ik om 24.00 uur even naar buiten ging en al het overdonderende vuurwerk zag, vroeg ik mij wel af hoe het zou zijn als het nu muisstil op straat zou zijn!?!
    Ik denk dat als we nu met z'n allen de discipline zouden hebben om alleen vuurwerk af te schieten tussen 24.00 uur en 00.30 uur, ik wellicht helemaal niet voor een vuurwerkverbod zou zijn.
    Maar ja..... ook in 2023 heb ik onvervulbare dromen.
    Als bij de komende jaarwisseling er niet meer geschoten wordt in de Oekrane, dan zou dat al een enorme stap vooruit zijn
    Last edited by Pier; 6 februari 2024, 12:18.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Gelukkig nieuwjaar

    Opmerking

    Bezig...
    X