Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Financiële situatie MestreechOnline

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Anonieme scheldpartijen op Mestreech Online?

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Ik vraag me wel af wanneer er op ons forum voor het laatst "verscholen achter een pseudoniem" een stadsgenoot zonder argumenten is neergehaald.
    Dat vraag ik mij ook af, Pier! Er zijn zeker periodes geweest dat we door internettrollen werden lastig gevallen, maar daar is altijd controle op geweest en dergelijke postings werden (en worden) zo snel mogelijk verwijderd. Ook enkele ingeschreven leden maakten het de moderatoren moeilijk, omdat zij zich ondanks herhaalde aansporingen niet wilden houden aan de Forum-regels of fatsoensnormen. Ze werden daarom consequent uitgeschreven, geblokkeerd en waar nodig hun postings gewist. (En onze kundige moderatoren lieten zich niet het riet insturen door terugkomers met nieuwe IP-adressen!)

Mijnheer Van Iterson zegt van een onheuse (anonieme) behandeling op MO te kunnen meepraten: "Slikken en snel doorklikken." Ik denk dat hij zich vergist en MO verwart met Facebook, Twitter of een van de overige social media. Het trefwoord 'Van Iterson' levert op deze website tien treffers op, die allemaal - de laatste van gisteren (11 november 2021) uitgezonderd - dateren uit 2012. In een aantal postings van mijn hand op 28 juli 2012 - in verband met een commentaar van Van Iterson op de publicist Reiners - valt geen onvertogen woord en is alle argumentatie naar behoren historisch verantwoord. Alleen mijn laatste posting kan als enigszins onaardig worden aangemerkt:

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Het probleem met zo'n column is dat als je de feiten op een rijtje wilt zetten, als je zulke beweringen wilt weerleggen, dat aanmerkelijk meer tijd en energie vraagt dan de columnist besteedde aan het verbreiden van geloofwaardige onzin. En na een hele zaterdag vind ik het nu wel genoeg.
    Ik schrijf onder mijn volledige auteursnaam. Is dit dus een anonieme scheldpartij? Ik had het misschien iets anders kunnen formuleren, maar ja, het was een lange zaterdag geweest. Wat ik eigenlijk bedoelde was, dat een columnist geen tijd heeft voor diepgravend onderzoek, al helemaal niet als er voor een bepaalde stelling geen kant en klare publicatie onder handbereik ligt. En dat het dan jammer is er dat bij déze columnist, die zo prachtig schrijft, onjuistheden insluipen waar vrijwel eenieder overheen zal lezen.

MO is opgezet als een discussieforum, een fenomeen dat een beetje uit de tijd is geraakt. De website heeft altijd gewerkt met moderatoren, ook in de jaren dat er dagelijks tientallen berichten langs kwamen. Ik denk dat de scheldpartijen - al dan niet anoniem - met een lantaarntje te zoeken zouden zijn, daar hoeven we ons archief werkelijk niet voor door te vlooien. Maar als Van Iterson zich werkelijk beschadigd voelde door een posting op MO, waarom heeft hij er dan indertijd geen reactie op gegeven? Daarvoor hoeft men geen (gratis) lid te worden, ook een gast kan op het forum terecht, desnoods onder het pseudoniem 'Gast'.

Overigens moet het mij van het hart dat ik blij ben met de recente column van Van Iterson over het dreigende omvallen van Mestreech Online. Ik bezoek de site indien mogelijk dagelijks, ik zal hem geweldig gaan missen. Mijnerzijds zit er ook veel ongepubliceerd - dat wil zeggen: niet op papier verschenen - historisch onderzoek in tal van onderwerpen. Als er geen oplossing wordt gevonden, zal ik een eigen archief moeten gaan aanleggen en dat is met meer dan vierduizend postings in twaalf jaar een ontmoedigende zaak.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 15 november 2021, 08:47. Reden: redactie

Opmerking

Hoi Peter,

Bij het lezen van nieuwe MO-postings, viel mijn oog direct op jouw posting, waarbij je een column van DDL plaatste, geschreven door dhr. van Iterson.

Inderdaad een beetje gewaagd om dit artikel van DDL te plaatsen ivm eventuele rechten van DDL en/of Ad van Iterson.
      Ik hoop oprecht dat ze er geen bezwaar tegen hebben en ik denk/hoop dat het wel kan.
      De column geeft een goede beschrijving weer, nl. dat MO hét naslagwerk is voor wie iets over Maastricht wil weten (waarbij toegang tot het MO-forum laagdrempelig is) en het noodgedwongen moeten stoppen van dit forum, daar het nog aanwezige geld aan het opdrogen is.
      Ik hoop dat zowel dhr. van Iterson als Dagblad De Limburger geen bezwaar hebben tegen plaatsing van jouw posting, het dient een goede zaak en het zou heel mooi zijn als eenieder ook in de toekomst dit forum kan raadplegen / bevragen, waarbij de kracht van dit forum ligt bij de magnefieke behulpzaamheid en beantwoording van / door mede-forumleden, die zich de moeite nemen om volledige en goed beargumenteerde antwoorden te verstrekken en / of zeer bruikbare tips geven.

Enkel de tekstregel met de woorden 'maar een beetje toxisch' en 'daar wacht een schone taak' heb ik meermaals gelezen en zijn mijns inziens een ietwat te snelle getrokken conclusie, maar het is een column.
      Als men alle duizenden postings doorzoekt, dan zal men wellicht postings tegenkomen, dit zal ik niet ontkennen, maar binnen MO zijn de moderators altijd fair, zeer streng en oplettend hierop geweest, zowel in het verleden, als in het heden.

Al met al een zeer goede column, er is aandacht voor de nijpende situatie rondom MO.
      Als MO'er word ik hier heel blij van en wil ik mijn persoonlijke dank uitspreken richting dhr. v. Iterson en DDL om dit onder de aandacht te brengen, merci!

Het is ook sjiek om te lezen dat Erwin Lennarts van RTV Maastricht met MO in contact wil treden!

Tot slot, waarschijnlijk volgende week ontvangen alle leden van MestreechOnline een e-mail over de financiële situatie van MO in 2022 en volgende.
      Deze mail zal ook op ons forum gepubliceerd worden.
      In aanvulling op de vooraankondiging van Pier, er wordt de laatste hand gelegd aan deze e-mail en als bestuur MO hopen wij op een reactie van zoveel mogelijk MO-leden.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
      Dat neerhalen komt veel voor op fora, maar de bewering is te algemeen. Een heel enkel ietwat onvertogen woord daargelaten heb ik het hier de laatste tijd niet gezien. Maar als er behoefte aan is, kan ik wel een keer m'n best doen
      Mocht het forum blijven voortbestaan en nieuwe moderatoren wenselijk zijn, dan weten wij iig. bij wie we kunnen aankloppen

Logic will get you from A to Z,
      Imagination will get you everywhere !

Opmerking

Geweldig, die column!!!

Ook mijn perceptie van het zgn. ‘toxische’ van MO is anders, maar goed…. Fijn dat hij het opneemt voor ons forum!

Een goede observatie van Van Iterson, en iets wat ik me nooit echt gerealiseerd heb, is dat we inderdaad een groep mensen hier hebben zitten die op allerlei vragen over (de geschiedenis van) Maastricht een antwoord heeft, of in ieder geval hun best doen om een antwoord te vinden. Wellicht is het een idee om dit pontificaal in de topiclijst op de homepage te zetten? Ook ik ben hier ooit met een vraag begonnen. Waarom het niet voor een potentiële vragensteller wat uitnodigender maken? Het zou wellicht ook tot nieuwe leden kunnen leiden……
        Last edited by burgemeester; 14 november 2021, 23:00.

Opmerking

Bezoek van RTV Maastricht

Vanochtend, 23 november 2021, had het bestuur van de Stichting MestreechOnline bezoek van RTV Maastricht.
          Onze eigen burgemeester, Camiel, stond RTV Maastricht te woord.

Het interview ging mn. over de penibele actuele financiële situatie van MestreechOnline, de mogelijke oplossingen die we als bestuur zien en verder over al hetgeen wij op MestreechOnline doen en eventueel nog kunnen doen.
          Onze kracht ligt niet in de populariteit, maar in de finesse.
          Stel een vraag over een historisch Maastrichts feit of wetenswaardigheid, dan wel ben je op zoek naar een (historische) wetenswaardigheid en je kunt ervan uitgaan dat de leden van MestreechOnline gezamelijk op zoek gaan naar een antwoord.
          Dat kan soms even duren, want wij zijn niet zo snel als de gangbare sociale media, maar we zoeken wel in alle mogelijke richtingen.
          Daarnaast is er natuurlijk ook nog ontspanning en amusement op ons forum en zijn zoekplaatjes "Boe is dit?" vaak een aardige bezigheid.

Het interview op RTV Maastricht is vanavond al te zien bij RTV Maastricht, Ziggo kanaal 40, KPN/XS4ALL/TELFORT kanaal 1336

Click image for larger version  Name:	MO_RTV_Mst_Camiel.jpg Views:	0 Size:	463,2 KB ID:	104356

Hieronder de externe link naar het interview (u wordt doorgestuurd naar de website van RTV Maastricht)
          https://rtvmaastricht.nl/nieuws/arti...-te-verdwijnen
          Last edited by Sjefke; 24 november 2021, 07:26.

Opmerking

Chapeau
            iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afschrijving
            m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Goeie actie, Camiel! En goeie actie, Ad (van Iterson)!

Laten we hopen dat er meer aanloop komt. Dan komen die paar centen vanzelf wel.

Opmerking

Financieel plaatje van ons forum is weer iets rooskleuriger.

Beste lezers en leden van MestreechOnline,

Eind september 2021 (zie posting #1) hebben wij jullie meegedeeld dat het (financieel) vooruitzicht van ons forum ronduit slechts was.

(..) Om jullie enig inzicht te geven in de financiële situatie van onze stichting (lees: het forum MestreechOnline) het navolgende.
                Om ons forum operationeel te houden is ongeveer € 300,- per jaar nodig.

Momenteel kunnen wij nog tot maart 2022 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
                Daarna schrijven we rode cijfers en zijn we helaas gedwongen om offline te gaan.
                Inmiddels is er veel veranderd en kwam er ook hulp uit onverwachte hoek.
                Zo wijdde Ad van Iterson op 9 november 2021 zelfs zijn column in DDL aan de financiële situatie van ons forum en leidde dit ook tot aandacht op RTV Maastricht voor ons forum.
                Onze eigen MO-burgemeester stond op 23 november 2021 RTV Maastricht te woord in een nieuwsitem dat later die dag werd uitgezonden.

Als bestuur hebben wij vanaf 1 t/m 15 december 2021 met een enquete aan alle lezers/leden gevraagd of zij bereid zouden zijn om jaarlijks een kleine contributie te betalen.
                De daarop volgende toezeggingen waren overweldigend en hebben ons goed gedaan

Nu we als bestuur alles op een rijtje hebben gezet kunnen we concluderen dat we met de huidige toezeggingen (*) cq reeds ontvangen contributiegelden jaarlijks net iets te kort komen om alle jaarlijkse kosten te dekken, maar..... gelukkig ontvingen wij ook enkele ruimhartige (eenmalige) donaties.
                Dit alles bij elkaar maakt dat wij nu al zeker 2,5 jaar vooruit kunnen.

Namens het voltallige stichtingsbestuur wil ik iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt van harte bedanken!!

(*) We hebben 1 toezegging nog niet ontvangen, wellicht dat dit even aan de aandacht is ontsnapt.
                Wenst u alsnog een bevestiging of uw donatie/contributie is ontvangen, dan is dit mogelijk. Stuur even een mailberichtje.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Financieel plaatje van ons forum is weer iets rooskleuriger.

We hebben 1 toezegging nog niet ontvangen, wellicht dat dit even aan de aandacht is ontsnapt.
                  Wenst u alsnog een bevestiging of uw donatie/contributie is ontvangen, dan is dit mogelijk. Stuur even een mailberichtje.
                  Het adres staat in de linker kolom op de hoofdpagina, onder de inlogmogelijkheid. Maar wie altijd rechtsboven inlogt en meteen doorklikt naar de laatste berichten, ziet dat natuurlijk niet. Dat gold tenminste voor mij. Dus hierbij die gegevens:

Stichting MestreechOnline

Ebenistendreef 129
                  6216 PR Maastricht

KVK NR : 53810880
                  IBAN : NL73 ABNA 0615 0242 54
                  BIC : ABNANL2A

Opmerking

Daar het bericht dat Pier namens het voltallige stichtingsbestuur plaatste al vrij snel 'uit het zicht' verdween, heb ik deze tijdelijk als losse posting zichtbaar op de MO-hoofdpagina onder het kopje 'dankwoord' teruggeplaatst

Opmerking

Bezig...
                    X