Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Kranten: jaargang 1955 wordt opgeroepen voor de vaccinatie, nog even te gaan dus.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    om de Koningsdag nog even leuk gestalte te geven => klik

    een youtube filmpje van de vorige vorstin

    of deze nog leuker Klik
    Last edited by Antonius; 27 april 2021, 13:09. Reden: twee filmpjes

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Aan het Viegenpark (weerszijde van de Cantecleerstraat) hebben ze die bloemenweides ook voor gedeelten aangelegd. Zomers is dat heel mooi bont. Moeten ze aan de Via Regia ook doen en die andere groenvoorzieningen waar ze geld kwijt zijn aan grasmaaien en bladblazen.

    En opvallend daar is ook dat ze die flatjes tussen Craiantstraat en Widelanken Noord zijn aan het slopen, welke eerst jarenlang in halfverotte toestand huisvesting bood aan minderbedeelden.
    bestemmingsplan Widelanken => https://www.planviewer.nl/imro/files...nzuid-vg01.pdf

    Maar dat plan Zuid aan de Nobellaan en het Viegenpark daar is toch wel heel veel geluidoverlast sinds de Noorderbrug afrit?

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Misschien heb je wel gelijk en had ik daar geen oog voor toen ik er laatst langs wandelde keek ik alleen naar de bloemenweide strook speciaal voor de bijen aangelegd.
    Dat is in dit geval het beste wat je kunt doen. Beter dan je groen en geel ergeren aan van alles en nog wat

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Misschien heb je wel gelijk en had ik daar geen oog voor toen ik er laatst langs wandelde keek ik alleen naar de bloemenweide strook speciaal voor de bijen aangelegd.
    Magnifiek en het gonsde en zoemde volop met vroege bijen om 7 uur 's ochtends.
    Dat grind aan die villa zal wel helemaal doodgespoten worden met "round-up" gift opdat er maar geen onkruidje het waagt. Niet zo goed voor die bijen aan de overzijde van de weg.
    Integratie van context en historische monumentjes is niet voor iedereen weggelegd bij een bouwproject. Ze hadden wellicht wel Zumpthor moeten vragen die overigens best grappig is en zeer religieus.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Openingsceremonie Heiligdomsvaart 2018

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Maar daar stond eerst ook een wit geverfde woning a la Bieslanderweg uitstraling
    Zou best kunnen dat ze het bestaande huis opgepimpt hebben.

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Die nieuwe minimalist heeft me paar jaar geleden ook een beetje verbaasd dat zoiets kan
    Als het nog een Tadao Ando of een Peter Zumthor was. Dit is de budgetvariant van het minimalisme. Zo van: we hebben geen miljoenen, maar best een paar ton te besteden. De tuin eromheen is pijnlijk lelijk, zo'n eindeloze grindvlakte met hier en daar iets wat op een plant lijkt in een cortenstalen bak, wat van die plukken duingras, waar je je vingers aan openhaalt (past ook heel goed bij de omgeving) en, ja hoor, ook de agave met z'n venijnige punten ontbreekt niet. Alles volgens het boekje Minimalisme voor Beginners.

    Anyway, ieder zijn smaak. Maar wat pijn doet is de verachting voor de eeuwenoude Sint-Servaasbron. Hun oprijlaan - ook weer met dat grind - loopt om de bron heen, omringt het aan drie kanten. Een deel van de beukenhaag is vervangen door een vrij hoge betonnen rand. Ik was daar om de bron te fotograferen, dus ik heb geprobeerd het buurperceel buiten beeld te houden, wat zo goed als onmogelijk is. Zo zonde van dat mooie plekje.

    Click image for larger version  Name:	640px-Maastricht%2C_Sint-Servaasbron%2C_2021_%282%29.jpg Views:	0 Size:	158,0 KB ID:	103273
    Afbeelding: https://commons.wikimedia.org/wiki/F...,_2021_(2).jpg

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    ik liep via de Bieslanderweg terug naar Maastricht centrum, dus die minimalist op de Cannerweg (tegenover de apostelhoeve) heb ik dan niet gezien nu...of er al aan gewend geraakt in het verleden.
    ik zou het een brutalist willen noemen
    Maar daar stond eerst ook een wit geverfde woning a la Bieslanderweg uitstraling, kwamen we vaker langs op weg naar de friet en biefstuk eetgelegenheid over de grens. (zie je ook op wikipedia)
    Die nieuwe minimalist heeft me paar jaar geleden ook een beetje verbaasd dat zoiets kan, TOP eindelijk weer eens wat van iemand met voldoende centen.
    Last edited by Antonius; 21 april 2021, 12:23.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Ik wandelde zondag langs Gerlachus aan de Bieslanderweg en zag toch wel bedroevende zaken qua constructieve veiligheid. Het eerste Balkon dat naar beneden kwam in Maastricht is wel al wat jaren terug maar hier vallen er gelijk 4 omlaag.
    Ik fietste er vorige week donderdag langs, maar heb niet zo'n inzicht in wat wel en niet constructief veilig is.

    Ik weet niet hoever je bent doorgelopen op de Cannerweg, maar ik kreeg zelf de schrik van mijn leven - nou ja, ik overdrijf een beetje - toen ik bij het Sint-Servaasbroek (met de Sint-Servaasbron) aankwam. Dat idyllische plekje is verpest door de bouw van een protserige villa in nep-minimalistische stijl pal ernaast. Ik kan me niet herinneren dat hier al bebouwing aanwezig was, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de gemeente toestemming zou geven voor nieuwbouw op een plek die landschappelijk, historisch en religieus zo belangrijk is. Ik vind het getuigen van een compleet gebrek aan respect.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik wandelde zondag langs Gerlachus aan de Bieslanderweg en zag toch wel bedroevende zaken qua constructieve veiligheid. Het eerste Balkon dat naar beneden kwam in Maastricht is wel al wat jaren terug maar hier vallen er gelijk 4 omlaag.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied

    Leave a comment:


  • Clio
    replied

    (1 'like' was genoeg, maar de site vraagt wat meer karakters)

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Zo ook weer een bestuurlijke crisis in Limburg.
    Gouverneur Bovens stapt op wegens de smet die men op zijn blazoen heeft geborduurd in de media discussie en diverse debatten over IKL directeur Vrehen.
    Is Theo Bovens moe of is de schok te groot geweest over die ontdekkingen?
    Op een andere plek vroeg Pier zich af (2011) wat de PVV zal gaan betekenen in de GS. Nou voldoende schade om total loss te verklaren.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Urk op bezoek gegaan.

    Leave a comment:

Bezig...
X