Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    De zwaluwen zijn terug sinds deze week, maar valt het iemand op dat het er heel veel minder zijn?
    Is dat zo? Waar ik zit zijn sowieso geen zwaluwen te bekennen. Wel meer koolmezen en winterkoninkjes, lijkt het wel. En meer duiven, elk jaar weer meer duiven.

Opmerking

• @ Breurshome buiten weinig zwaluwen. Veel eksters, kraaien en Vlaamse gaaien. Zij maken veel ruzie onder elkaar. De merel is wel terug van veel weggeweest en bendes koolmeesjes stropen de struiken af (als de kat slaapt of op stap is). Duiven komen drinken en baden in de kleine waterpartijtjes die er in d'n hoof zijn. In de schemer verschijnen de eerste vleermuizen. Dat aantal is al jaren constant.
      De leefs mer eine kier .

Opmerking

• Vroege vogels

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
        De zwaluwen zijn terug sinds deze week, maar valt het iemand op dat het er heel veel minder zijn?
        Is mij, eerlijk gezegd, niet opgevallen.
        Wel valt mij op dat ik steeds meer vleermuizen zie.

Nu is mij wel iets anders opgevallen dat ik hier bij kletskousen even kwijt wil.
        Pier is geen ochtendmens.
        De kans dat ik mij vrijwillig voor 11.00 uur buitenshuis begeef voor een wandeling met mijn hond is nihil.
        Dat maakt dat ik mijn wijk eigenlijk niet ken voor 11.00 uur 's morgens, m.u.v. de route die mij (veel te vroeg) richting mijn werk leidt.

Maar de laatste 10 dagen moest ik vanwege privé redenen vaker "midden in de nacht", dus rond 06.00 uur, mijn rondje met de hond maken.
        En ik maakte kennis met een heel mooi en apart, maar gelijk ook heel triest, fenomeen.
        Er zijn namelijk een stuk of 3-4 buurtbewoners (vroege vogels), nu door mij geïdentificeerd!!, die kennelijk rond 6.00 uur door de wijk struinen (met hun hond) en daarbij eerder weggegooide flesjes, blikken en gebruikte friteszakjes e.d., opruimen

Niets dan lof voor deze waarschijnlijk heel erg betrokken buurtbewoners.
        Wel heel erg dat daar tegenover staat dat er mensen zijn die, ogenschijnlijk klakkeloos, die rotzooi weggooien!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Vroege vogels

Er zijn namelijk een stuk of 3-4 buurtbewoners (vroege vogels), nu door mij geïdentificeerd!!, die kennelijk rond 6.00 uur door de wijk struinen (met hun hond) en daarbij eerder weggegooide flesjes, blikken en gebruikte friteszakjes e.d., opruimen
          Dat is inderdaad een duimpje waard voor die buurtbewoners!

Helaas zijn hier in mijn buurt nachtraove in de weer die 't niet eens "achter de rododendrons sodemietert" maar op onze trottoir.

De groene containers in deze straat zitten vol met piza dozen en böfkes verpakkingen alsmede de sigarettenpeuken die uit het raam gemieterd worden. Ja je rade het misschien al, studentenwoningen. Maar ik zou niet eerlijk zijn als ik niet ook inheemse bevolking geïdentificeerd heb die dergelijke schanddaden plegen. Ja zelfs met elektrische rolstoel onderweg dumpte er een passant de afvalTUUT in de groene container van onze overbuur. Opgeruimd staat netjes riep ik haar toe. Ik heb haar op de WMO hulp gewezen in een kort gesprek dat ze niet echt op prijs stelde.

iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afschrijving
          m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Bezig...
          X