Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ondanks de hoge luchtvochtigheid en temperatuur in huis, ben ik vandaag best tevreden.
Ik tot mijn verbazing ook wel. Maar nu ik eindelijk aan de digitale leugeneer toekom, zie ik dat het in Maastricht ook behoorlijk nat is geweest. Niets van gemerkt, de wind niet uit het zuidwesten en te druk met andere zaken.
Mensen die in Maastricht wonen verhuizen het vaakst naar Amsterdam. In 2022 reed de verhuiswagen voor 485 Maastrichtenaren naar Amsterdam. Dat is nog meer dan naar Utrecht en Rotterdam samen. Dat blijkt uit de verhuisbewegingen die het CBS in kaart heeft gebracht over 2017-2022. Die cijfers zijn nu bekend geworden.
Ik heb er 19 jaar gewoond. En dat was voor de werkgelegenheid, die hier droevig gesteld is.
Maar een "betaalbare" woning vinden is daar in Amsterdam nog moeilijker dan hier hoor.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Ja hopelijk wordt het deze week een omslag qua weer en temperaturen.
Voor de schoolgaande jeugd, de ouders en de oudere generaties die dan weer eens kunnen door ademen in de frisse lucht.
Onderweg naar hun scholen, werkplaats of winkels voor inkoop en vertier. Zijn wij allemaal.
Ik zie heel veel jongeren "schoolgaande jeugd" die het winkelcentrum (Brusselse Poort) als plek hebben uitgekozen tijdens hun pauzes omdat het er koeler is dan op school of buiten.
Tegelijkertijd stel ik ook vast dat al die schoolgaande kinderen een walm van parfum met zich brengen, iets dat je de adem neemt...
Selfie filmende meiden op de roltrap die wel heel leuk of mooi zijn maar welke schooiers kijken daar naar. Potentiële bloggers die geld verdienen met die parfum adviezen?
Of de Lover boys en die koeriers van vreemde chemicaliën ? Ja ook direct in of nabij de Brusselse Poort.
Ik hoop echt dat ouders hun plicht nakomen. Nu ja dat is het eigenlijke thema. Mag of moeten de ouders iets doen? Moeten ze controleren en interventies starten als het niet klopt?
Kunnen ze dat zelf of is hulp van buitenaf nodig?
Ik hoorde in het winkelcentrum een klein meisje tegen haar vriendinnen zeggen; ik heb nog niets te eten gehad vanochtend.
Ik vind het in en in triest. Die ouders wil ik wel eens spreken.
nou bedankt aan de meerderheid van de tweede kamer
1 toch weer chaos alom na 10 jaar voorbereiding
2 Maastricht kan zijn hele campagne weer vergeten https://www.maastrichtbereikbaar.nl/...stadslogistiek
3 Bewoners van de binnenstad Maastricht blijven dus de klos qua gezondheid inzake luchtkwaliteit tot minstens 2030
Dat zal het stadsbestuur doen OPluchten, omdat ze dus in hun legislatuur periode niets hoeven ondernemen en/of geld uit hoeven geven betreffende de milieuzone.
Ja, dat recht hebben de gemeentes om ons toch aan die invoering van 1 januari 2025 te houden.
Maar het lijkt me dat er nog wat Maaswater voorbij zal stromen en een hoop gesteggel zal komen door die ondernemers die hun onreine diesel onze stad in jagen. Veelal ZZP'ers, onderaannemers van PostNL en consorten met een oeroude dieselbus.
Met Euro 6 mogen ze tot 2028 blijven rond tuffen in het centrum. Of die gemeentelijke restafval ophalers en overige firma's voor papier, karton en plastic ook aan de norm voldoen is niet duidelijk.
Dat de koel aggregaten op levensmiddelen / HoReCa leveranciers euro norm 0 hebben is hopelijk bekend? (retorisch)
In Maastricht
zijn er veel met een kort geheugen
En het befaamde ((ons kent ons )).. sijsteem
van af ca 2003 zijn vele bezig geweest met milieu vervuiling stad
Oa de bouw vrijthof garage. (ps die we in 2033 mogen terug kopen voor ca 30 Miljoen )
ik plaats hier enkele stukjes van het Maastrichts spel onder leiding van de Hr aarts.
ik heb inmiddels een stikkie vol over GEMEENTE BELEID..
Opmerking