Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Wat jammer nou: ik heb ook niets gevoeld. En dat terwijl ik me die aardbeving in Roermond (en nog een paar andere) nog levendig voor de geest kan halen. Dacht toen dat ik een halve boekenkast over me heen zou krijgen, dat ging maar net goed. Maar ik denk dat ik donderdag sliep. Jawel, zeer vroege siësta midden op de dag. Dat heb je als je 's nachts naar het plafond ligt te kijken en uiteindelijk maar opstaat en aan het werk gaat.
    Begrijp ik, dat we de komende weken meer kunnen verwachten? Het is maar goed dat na de vorige beving in Luik een massa panden zijn verbeterd, maar je wenst niemand zo'n ingrijpende gebeurtenis toe.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 25 juni 2022, 11:07.

Opmerking

• vreemd genoeg wordt nergens anders melding gemaakt, misschien dat de Groningers teveel aandacht krijgen
      maar die van destijds in Luik daar werd ik 's nacht van wakker mijn hele bed schudde heen en weer op zolder
      ik weet niet of er meer activiteit verwacht wordt maar ze noemen het officieel "het venster van Theux" qua geologische gesteldheid.

datum en tijd De aardbeving in Luik op 8 november 1983, 's nachts om 00:49:34 uur was een relatief zware aardbeving die in de stad Luik en omgeving veel schade aanrichtte.
      Last edited by Antonius; 26 juni 2022, 06:55. Reden: datum en tijd
      iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afschrijving
      m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

• JAY AVIATION LLC speciaal voor de Tefaf en/of de André Rieu evenementen.

voor nachtelijke storingen, kun je gelijk zien wie het is
        https://globe.adsbexchange.com/
        Bestanden bijvoegen

Opmerking

• De POLITIE waarschuwt voor zogenaamde inspecteurs die uw recent verplicht geïnstalleerde rookmelder komt controleren met een of ander zelfgemaakt identiteitsbewijs.
          ( Criminelen zijn het die u willen beroven )

Laat ze vooral niet binnen en sluit je voordeur direct.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            De POLITIE waarschuwt voor zogenaamde inspecteurs die uw recent verplicht geïnstalleerde rookmelder komt controleren met een of ander zelfgemaakt identiteitsbewijs.
            ( Criminelen zijn het die u willen beroven )

Laat ze vooral niet binnen en sluit je voordeur direct.
            Hele goede tip van Antonius
            Vergeet vooral niet direct daarna de politie te bellen en indien mogelijk met de smartphone hun activiteiten in de straat op camera vast te leggen.
            Maar denk vooral aan uw veiligheid!
            Last edited by Tedje; 1 juli 2022, 12:46.

Opmerking

• En pas geen jas op een rommelmarkt/garagesale omdat men je vraag deze te passen omdat je het postuur hebt van de niet aanwezige vader of moeder. Die jas past natuurlijk niet en bij het behulpzame uittrekken van de jas ben je dure kettingen kwijt. Nee, het is mij niet overkomen, wel iemand die ik ken. Het 1.5 meter afstand houden van vreemden is zo slecht nog niet. Aan mijn lijf geen polonaise.
              De leefs mer eine kier .

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Nee, het is mij niet overkomen, wel iemand die ik ken.:
                Hier werden weer vreemde mensen de toegang tot het woongebouw geopend door buur x of buur y die zich eenzaam voelt.

Er lopen dus veel energie colporteurs door de woongebouwen omdat een iemand hen per intercom de deur open deed.
                Dan nemen ze de lift of het nood trappenhuis en bellen aan bij alle appartementen op alle verdiepingen om hun aanbod te komen verkonden.
                (let op want die nieuwe energie contracten kunnen heel erg veel duurder zijn dan je huidige contract ondanks de stijgende gasprijzen bij die huidige energie leverancier)

Na die Babbeltruuk vriendelijk en geduldig te hebben aangehoord heb ik die desbetreffende colporteur vriendelijk doch indringend verzocht het pand te verlaten, niet alleen mijn voorhal maar het pand.
                Let op sommigen van die colporteurs gebruiken zelfs ongeoorloofd oude gegevens over jou met een iPad in de hand en jij denkt; hee die man weet iets over me dus dat zal wel vertrouwd zijn.
                Maar dat is niet betrouwbaar, dat is onrechtmatig volgens de AVG 2018.

Algemene informatie AVG

Sinds 25 mei 2018 geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving: de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Let op, want er zijn ook van die colporteurs die de in de hand gedragen iPad gebruiken als video en audio opname apparaat om een mondeling gedaan voorstel in contractvorm vast te leggen als je ook maar eenmaal ja zei tijdens het gesprek.

Dat overkwam mij zelf niet.

Over die Babbeltruuk waar de politie voor waarschuwde, in het verleden waren er ook al diverse ongeloofwaardige babbeltruuks en toch werd een bekend echtpaar, van de Becanusstraat die vaker op mestreechonline foum kwamen, na hun voordeur te hebben geopend overvallen en zelfs gekneveld en vastgebonden achtergelaten.

Last edited by Antonius; 4 juli 2022, 06:10.

Opmerking

• Dat kletsen viel mij vandaag op, langslopende via de markt en hoek van de Kleine Gracht bij Café de la Bource.

Wat zitten er al veel mensen uit de omstreken en ook veel Maastrichtenaren allemaol aon de koffie, vlaai en een paar ook al met een jenevertje om 9:00 uur. De laatste ook de grootse kletsers die ik uit het geroezemoes kon horen.
                  Toen twijfelde ik even over mijn aantal bijdragen in vergelijking tot andere forum leden in dit thema.

Maar wat is het weer bomvol overal.
                  Terrassen, winkels, Supermarkten en op straat.
                  Terwijl corona nu al weer de kop op steekt en massa's mensen besmet zijn geraakt.
                  Ja vrijdag, marktdag en natuurlijk de goed gesorteerde vismarkt richting Boschstraat. Eigenlijk wel heel gezellig en ontspant ons Maastricht.

Ook als Maastrichtenaren jou tegemoetkomende ook nog groeten met Goeden Morgen.

Opmerking

Bezig...
                  X