Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2014-2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Kortste raadsvergadering in Maastricht ooit?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    De gemeenteraadsvergadering van morgen, 17 juni 2014, biedt vooralsnog weinig om naar uit te zien.
    Volgens de agenda kunnen we waarschijnlijk om 18.00 uur thuis zijn om naar de "Rode Duivels" te kijken.....
    (...)
    Ik weet niet helemaal zeker of het een record is, maar de raadsvergadering van gisteren, 17 juni 2014, duurde exact 57 min. en 35 seconden

    De vorige vergadering, op 27 mei 2014, duurde net iets langer, namelijk 1 uur en 10 minuten.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #77
      Dualisme nu ook in de Maastrichtse gemeenteraad?

      Hoewel ik gisteren vanwege een vervelende "blessure" verstek moest laten gaan bij de gemeenteraadsvergadering in Maastricht, kon ik vandaag wel al de beelden van de raad bekijken via de website.

      Vernieuwd beeld- en geluidsverslag
      De beeld- en geluidsverslagen zijn vernieuwd en erg overzichtelijk.
      Toch zit er nog wel een bug op de site, want als je op een agendapunt klikt, begint het beeldverslag weer van voor af aan.
      Als deze bug er (op termijn) uit wordt gehaald is het een hele verbetering.
      Het (vernieuwde) beeldverslag is HIER te bekijken.

      SP uitvoerder van het dualisme?
      Ik wil nu niet beweren dat het in de afgelopen jaren nooit gebeurde, maar dat een coalitiepartij, tot 3x toe in één vergadering, niet mee stemde met de coalitiepartijen kan ik mij niet herinneren.

      Toen de SP, in ieder geval voor mij, héél verrassend toetrad tot het college in Maastricht, was ik even bang dat de ouwe tegenpartij, die de SP tijdens de vorige raadsperiode toch wel een beetje was, alle principes overboord zou gooien en nu blind zou gaan meestemmen met de coalitie.

      Tijdens de raadsvergadering van gisteren, 17 juni 2014, stemde de SP 3x anders dan de andere coalitiepartijen D66, SPM, GL en VVD.
      In tegenstelling tot deze coalitiepartijen stemde de SP tegen het raadsvoorstel Statutenwijziging Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs en het raadsvoorstel voor een pilot voor gratis wifi van Ziggo op het Vrijthof in Maastricht.

      Bij de motie van het CDA over de leefbaarheid in Limmel stemde de SP juist mee met de voltallige oppositie.
      Door de steun van de SP werd deze motie met 21 tegen 15 stemmen aangenomen.

      De SP lijkt zich dus te ontplooien van een tegenpartij tot een echte dualismepartij.
      Dat is een groot compliment waard
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Vernieuwd beeld- en geluidsverslag
        De beeld- en geluidsverslagen zijn vernieuwd en erg overzichtelijk.
        Toch zit er nog wel een bug op de site, want als je op een agendapunt klikt, begint het beeldverslag weer van voor af aan.
        Als deze bug er (op termijn) uit wordt gehaald is het een hele verbetering.
        Het (vernieuwde) beeldverslag is HIER te bekijken.
        Vind dat toch wel hinderlijk. Gewoon bookmarks aanmaken in het videoverslag en klaar is Kees, of Wim of Marieke. Vind wel dat een gemeentelijke website goed behoort te functioneren, ook in detail. Geen dwaze herders a.u.b.

        Opmerking


        • #79
          Stemtent:Bezoekers Manus Van Alles-festival in meerderheid tegen bezuiniging cultuur

          De inmiddels alom bekende D66 stemtent, van de afdeling Maastricht, stond het afgelopen weekend, 21-22 juli 2014, op het Manus van Alles-festival in de Maastrichtse volkswijk Wittevrouwenveld, met de stelling
          Maastricht moet ook bezuinigen op cultuur'.

          Van de 191 stemmers in Wittevrouwenveld en via internet, waren er 84 (44%) het eens en 107 (56%) het oneens met de stelling.

          Voorstemmers vonden dat sommige instellingen al te lang subsidies hebben ontvangen en meer op eigen benen moesten leren staan.
          Andere voorstemmers wilden financiering aan "Maastrichtse cultuur" of "volkscultuur" in stand houden, maar wel bezuinigen op "cultuur met een grote C".
          Enkele voorstemmers vonden dat de bespaarde middelen op cultuur zouden moeten worden ingezet voor betere voorzieningen voor ouderen en gehandicapten.

          Tegenstemmers zagen liever geen kortingen op cultuur en waren bang dat er unieke zaken verloren zouden gaan door de bezuinigingen. Zij hadden echter vaak ook geen alternatief waar dan wel op bezuinigd zou moeten worden en ook een belastingverhoging vond men geen optie.

          Raadslid Guido Mertens: “Een voorstel over bezuinigingen kan vaak niet rekenen op de steun van een meerderheid van het publiek. Je merkt echter dat een grote groep mensen wel begrip heeft voor de situatie dat er op meerdere fronten bezuinigd moet worden, dus ook op cultuur.”
          (Bron: Persbericht D66)

          Ik moet bekennen dat ik de uitslag om 2 redenen opmerkelijk vind.
          Ten eerste had ik niet verwacht dat in een volkswijk een meerderheid tegen bezuinigingen op cultuur zouden zijn. Uiteraard rijst hier wel de vraag of deze meerderheid werd gevormd door de bezoekers van het Manus van Alles-festival, of door de stemmers op internet.
          Uiteraard verwacht ik natuurlijk commentaar op mijn opmerking dat bewoners van volkswijken dus tegen bezuinigen op cultuur zouden zijn....

          Het tweede wat ik opmerkelijk vind is dat D66 nu plotseling een lans breekt voor bezuinigen op cultuur. In de afgelopen raadsperiode tot eind maart 2014 de PvdA-wethouder Jacques Costongs de cultuurscepter in Maastricht zwaaide en pakweg 9 maanden geleden zelfs een gooi deed naar Europese Culturele Hoofdstad 2018 met vele miljoenen achter de hand, heb ik coalitiegenoot D66 nooit gehoord!!
          Nu hun eigen Mieke Damsma "cultuurwethouder" is en (terecht!) bezuinigingen op cultuur aankondigt, put D66 steun aan de (grote) minderheid van 44% die de bezuinigen steunt.
          Dit is niet erg consistent, toch?

          Persoonlijk vind ik overigens de aangekondigde bezuinigingen op cultuur prima, maar stel ik wel vraagtekens bij de zéér ruime subsidie die de Muziekgieterij zal krijgen
          De (ruime) subsidie voor de Muziekgieterij schrijf ik overigens hoofdzakelijk toe aan de wens van de huidige coalitiepartij de SP die de Muziekgieterij wel een opvallend warm hart toedraagt
          Last edited by Pier; 24 juni 2014, 22:30.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #80
            Uit Maastricht dichtbij: "Marres (50.000 euro), Bureau Europa (50.000 euro) muziekproductiehuis Intro in Situ (73.000 euro) en de BV Limburg op het Vrijthof (bekend van onder meer de anamorfoses en de lichtspektakels op het Vrijthof; in totaal 323.000 euro) die het college van B en W wil doorvoeren komen voort uit het coalitieakkoord, waarin is afgesproken dat op de culturele instellingen in de stad de komende vier jaar in totaal 3 miljoen bezuinigd wordt."

            Als bovenstaande allemaal correct is, bezuinigt men sommigen helemaal weg en raakt men anderen met een tikkie. Ik herken de logica niet. Wel zie ik de tendens naar minder cultuurgeld voor "volkscultuur" en het verhoudingsgewijs sparen van "gestempelde elitaire cultuur".

            Opmerking


            • #81
              Het is allemaal niet zo duidelijk wat de Partijen en het Bestuur aan het doen zijn gezien budgetten en begroting.
              Maar wel is duidelijk dat ze op die manier de enkele maanden geleden gekregen goodwill al gelijk verspeeld hebben bij de kiezer EN de oppositie.

              De crisis is nog lang niet voorbij ondanks de cijfers die opgesteld worden om een sprankje van hoop te geven aan de geplaagde burgers.
              Sommigen willen niets weten van die Crisis in Nederland en Maastricht -> en als je dan ook echt geen interesses hebt in Cultuur en Kunst expressie dan "wipe" je het van je iPad of iPhone.

              hop weg ermee.
              dat is een cultuur crisis voor de komende 20 jaar
              (de apple getraumatiseerden zullen nog meer onheil aanrichten )

              met vriendelijke groet
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #82
                Bezuinigingen op cultuur in Maastricht en/of een afrekening met een wethouder?

                Ik ben blij dat Ton nog even het oude draadje over kunstcentrum Marres boven water haalde. Ik was deze thread al helemaal vergeten, maar uit de (meeste) reacties in die thread blijkt wel al dat de aangekondigde bezuinigingen niet onterecht zijn, althans in de ogen van veel MO'ers.

                Cynisch is wel dat wethouder Mieke Damsma (D66) nu onder vuur komt te liggen i.v.m. de, in mijn ogen, terechte cultuurbezuinigingen, terwijl ze de afgelopen vier jaar, toen ze nog ging over o.a. de WMO er zonder kleerscheuren vanaf kwam.

                Mieke Damsma had als wethouder tussen 2010 en 2014 de portefeuille Wmo, Volksgezondheid, Onderwijs, Welzijn, Accommodatiebeleid, Integraal jeugdbeleid, Armoedebeleid, Opvoedingsondersteuning, Inburgering, Buurtgericht werken, Burgerparticipatie.
                Tevens was ze trekker demografische perspectief en stadsdeelwethouder Maastricht-Zuidoost.

                Sinds april 2014 is ze wethouder van Cultuur, Onderwijs, Jeugdzorg, Gezondheid en Student & Stad.
                Volgens velen is dit een "pretpakket" vergeleken met haar portefeuille tussen 2010 en 2014.
                Dat ze beloond werd met een "pretpakket", een formulering die door haar (politieke) medestanders uiteraard wordt afgekeurd, had volgens velen te maken met het feit dat Mieke Damsma in de afgelopen raadsperiode niet uitblonk.
                Zij stond niet te boek als een empathisch bestuurder en haar tegenstanders verweten haar ook een ernstig gebrek aan dossierkennis.

                Onlangs nog beweerde Mieke Damsma, als verantwoordelijk wethouder van onderwijs, dat er in België en Duitsland geen leerplicht bestond!
                De raadsleden zaten erbij, keken erna en schudden zachtjes hun hoofd.....

                Het probleem van Mieke Damsma is nu echter dat ze buiten de waard heeft gerekend.
                Het kost niet veel moeite om (weinig mondige) burgers en ouderen hun (WMO) voorzieningen af te nemen, maar als je aan het geld (lees: subsidie) komt van intellectueel (links?) Nederland, dan heb je een probleem.
                Deze intellectuele cultuurfreaks weten de wegen wel te bewandelen en beschikken over een uitgebreid netwerk van (linkse?) bestuurders.
                En dus zit Mieke Damsma nu in de problemen en dreigt er zelfs, aldus Maarten van Laarhoven van Maastricht.dichtbij, een motie van wantrouwen die kan rekenen op een meerderheid in de huidige raad.

                Het kan verkeren.......
                Last edited by Pier; 1 juli 2014, 14:30.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #83
                  HA, dat arm mens toch hahaha.
                  overigens intellectueel = links is nog meer hahaha, een onhoudbaar stigma.
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #84
                    Bezuinigingen op het gemeentelijk kunst- en cultuurbudget

                    Over de bezuinigingen op het gemeentelijk kunst- en cultuurbudget. In de voorbereidende commissievergadering was er veel ophef en kritiek op het optreden van de wethouder, Mieke Damsma, in vooral het proces. Een oppositielid, Jan Hoen (MV) en een lid van de coalitie, Guido Mertens (D66) gaan hierover met elkaar in debat. Vanaf 10:15.

                    P.s. het schriftelijk antwoord is inmiddels binnen.

                    Opmerking


                    • #85
                      Waarom zoveel aandacht voor 4% bezuiniging op cultuur?

                      Dagblad De Limburger meldt vandaag dat het kunstbudget voor Maastricht ieder jaar ongeveer 75 miljoen euro (!!) is.
                      Voor alle duidelijkheid, die 75 miljoen euro zijn alle subsidies van Rijk, provincie en gemeente bij elkaar opgeteld.
                      Al dat cultuurgeld bij elkaar opgeteld is het goed voor ongeveer 600 betaalde banen.
                      Globaal betekent dit dus dat één "cultuurbaan" ongeveer 125.000 euro kost!!

                      Volgens mij heb ik voor 125.000,- euro ongeveer 4 fulltime "handen aan het bed"-banen die men zou kunnen inzetten voor het opkomen van gehandicapten, chronisch zieken of armoedebestrijding.
                      Bovendien creëer je dan werk- en leerplekken en/of versterk je de positie van senioren.

                      Niet geheel zonder reden vermeld ik bovenstaande alinea.
                      Het is namelijk opvallend dat mn. Jan Hoen (MV) zich nu in de strijd werpt tegen de bezuinigingen op kunst- en cultuur, terwijl de bovengenoemde punten DE actiepunten waren van de Maastrichtse Volkspartij in hun verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014.
                      Het verkiezingsprogramma van de Maastrichtse Volkspartij vermeldt over cultuur:
                      9. Bevorderen van cultuur
                      Dit betekent voor ons: Bevorderen van een breed cultureel aanbod en bereikbaarheid daarvan, zodat Maastricht een aantrekkelijke culturele stad is voor zowel inwoners als bezoekers.
                      Dit willen we bereiken door:
                      - Meer oefenruimte voor verenigingen, amateurgezelschappen en bands.
                      - Cultuurinstellingen en musea toegankelijker maken.
                      - Meer ruimte bieden voor talentontwikkeling en het behouden van jonge cultuurmakers door het aanbieden van leegstaande ruimtes.
                      - Promoten van activiteiten die laagdrempelig zijn en de volkscultuur vertegenwoordigen.
                      - Streven naar een evenemententerrein, bijvoorbeeld het gebruik van het multifunctionele Geusseltstadion, zodat niet alles in de binnenstad plaatsvindt. Denk bijvoorbeeld aan terugkeer Geusseltpop.


                      Laat nu net dat punten zijn waarop de wethouder Mieke Damsma (nog) niet bezuinigt
                      Snapt u het nog?

                      Toch wil ik Jan Hoen niet helemaal afvallen.
                      Hij heeft wel een punt als hij klaagt over de manier waarop de bezuinigingen werden aangekondigd en de verantwoordelijk wethouder, Mieke Damsma (D66), het debat daarover niet wilde aangaan.

                      Wat ik nu persoonlijk weer vervelend vind is het feit dat er a.s. dinsdag, 8 juli 2014, over dit dossier weer uitvoerig gesproken gaat worden tijdens de kaderbrief.
                      Dat zet totaal geen zode aan de dijk.

                      Bovendien vind ik het schokkend dat, eveneens volgens Dagblad De Limburger, er in Maastricht in 2014, naar verwachting, 52 miljoen euro uitgegeven wordt aan zorg en welzijn.
                      Schokkend is dan om te constateren dat er bijna 50% meer naar de kunst- en cultuursector gaat.:(

                      Rest de vraag waarom er zoveel aandacht is voor de 4% bezuinigen op cultuur door de gemeente (in 2014)?
                      Met dat geld zou veel goed sociaal werk kunnen worden verricht.
                      Waarschijnlijk is de cultuurlobby echter veel taaier dan de sociaalwerk-lobby
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #86
                        Schriftelijk antwoord van wethouder Damsma (D66) op vragen over cultuurbezuinigingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        (...)
                        Het verkiezingsprogramma van de Maastrichtse Volkspartij vermeldt over cultuur:
                        9. Bevorderen van cultuur
                        Dit betekent voor ons: Bevorderen van een breed cultureel aanbod en bereikbaarheid daarvan, zodat Maastricht een aantrekkelijke culturele stad is voor zowel inwoners als bezoekers.
                        Dit willen we bereiken door:
                        - Meer oefenruimte voor verenigingen, amateurgezelschappen en bands.
                        - Cultuurinstellingen en musea toegankelijker maken.
                        - Meer ruimte bieden voor talentontwikkeling en het behouden van jonge cultuurmakers door het aanbieden van leegstaande ruimtes.
                        - Promoten van activiteiten die laagdrempelig zijn en de volkscultuur vertegenwoordigen.
                        - Streven naar een evenemententerrein, bijvoorbeeld het gebruik van het multifunctionele Geusseltstadion, zodat niet alles in de binnenstad plaatsvindt. Denk bijvoorbeeld aan terugkeer Geusseltpop.


                        Laat nu net dat punten zijn waarop de wethouder Mieke Damsma (nog) niet bezuinigt
                        Snapt u het nog?

                        Toch wil ik Jan Hoen niet helemaal afvallen.
                        Hij heeft wel een punt als hij klaagt over de manier waarop de bezuinigingen werden aangekondigd en de verantwoordelijk wethouder, Mieke Damsma (D66), het debat daarover niet wilde aangaan.

                        Wat ik nu persoonlijk weer vervelend vind is het feit dat er a.s. dinsdag, 8 juli 2014, over dit dossier weer uitvoerig gesproken gaat worden tijdens de kaderbrief.
                        Dat zet totaal geen zode aan de dijk.
                        (...)
                        HIER is de Memorie van Antwoord te vinden op de door de raad gestelde vragen aan wethouder Damsma.

                        Ik blijf erbij dat ik mij wel kan vinden in de aangekondigde bezuinigingen. Ik zal de getroffen instellingen verre van missen, maar ik realiseer mij dat ik als cultuurbarbaar niet geheel objectief oordeel...

                        Ik blijf het desalniettemin verrassend vinden wat (Westerse) cultuur moet kosten!
                        Als de kosten van cultuur zo ontzettend hoog zijn, hoe kan men dan verklaren dat er in ontwikkelingsgebieden zoveel moois aan kunst en cultuur te vinden is?
                        Ben ik nou gek of......???
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #87
                          Raadsvergadering van 8 juli 2014 (Kaderbrief)

                          Vandaag, 8 juli 2014, is de laatste raadsvergadering voor het zomerreces van de Maastrichtse gemeenteraad.
                          Donderdag sluit de raad af met een traditionele raadsBBQ.

                          De raadsvergadering begint vandaag al om 14.30 uur. Dat heeft niets te maken met de halve WK-finale Duitsland-Brazilië die om 22.00 uur begint, maar met het feit dat het college de Kaderbrief aanbiedt aan de raad. De volledige agenda van de vergadering is HIER te vinden.

                          In een Kaderbrief stippelt het college de koers uit die men het komende jaar wil gaan varen. Het college vraagt, via de Kaderbrief met al zijn Bijlagenboek, de raad om deze koers te steunen.
                          Nu is het vervelende dat het helemaal niets uitmaakt of een (oppositie)partij die koers nu wel of niet steunt.
                          Uiteraard zijn alle coalitiepartijen voor, dus de Kaderbrief wordt sowieso aangenomen, maar stel dat er voortschrijdende inzichten zijn die nopen dat een (oppositie)partij de uitgezette koers niet (meer) steunt, dan stemt die partij, tegen de tijd dat dit dossier officieel ter besluitvorming in de raad besproken wordt, gewoon tegen.
                          Feitelijk debatteert de raad dus voor de bühne.

                          Overigens wil dit niet zeggen dat het debat niet leuk zal zijn cq niet op het scherpst van de snede zal worden gevoerd.
                          Zo hebben we, via de media, al het een en ander kunnen vernemen over de door wethouder Mieke Damsma (D66) aangekondigde bezuinigingen op de cultuursubsidies.
                          Inmiddels is het een Memorie van Antwoord van de wethouder op de kritische vragen uit de raad.
                          Feitelijk is dat het enige punt waarop ik vandaag een lekker ouderwets debat verwacht.

                          Waarschijnlijk zullen vandaag nog enkele partijen actuele moties indienen die aanhaken op de Kaderbrief van het college.
                          Helaas staan deze actuele moties (nog) niet op de agenda.
                          Enkel het CDA heeft al twee moties ingediend.
                          Ze wil het CDA dat het college inspanning gaat verrichten richting provincie Limburg en andere partners om de Brussel-Express in ere te herstellen, dan wel de verbinding significant te verbeteren en in de 2de motie vraagt het CDA
                          dat het college zorgt of stimuleert dat de overheidsgeld aan Magisch Maastricht in 2018 is afgebouwd.

                          Hoe dan ook, jullie Pierlementariër zal in de loop van de vergadering wel acte de présence geven, maar om 22.00 uur zal ik toch de verrichtingen van Die Mannschaft volgen.
                          Voorspelling: 3-1 voor de Duitsers
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #88
                            Initiatief van de raad voor een nieuwe werkwijze

                            Overigens komt de raad vandaag, 8 juli 2014, tijdens de raadsvergadering zelf ook met een initiatief.
                            De raad wil namelijk een andere werkwijze gaan hanteren, liefst m.i.v. januari 2015.
                            Ik weet niet het deze nieuwe werkwijze een verbeetering of een verslechtering zal worden.
                            Ik zal vandaag mn. daarover mijn oor eens te luister leggen in de zgn. wandelgangen

                            Degene die interesse heeft kan HIER alvast lezen wat in grote lijnen de opzet van de nieuwe werkwijze zal gaan worden.

                            Uiteraard zijn reacties meer dan welkom
                            Last edited by Pier; 8 juli 2014, 14:13.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #89
                              Optreden PvdA trekt meer aandacht dan de inhoudelijke behandeling van de Kaderbrief

                              Momenteel is de gemeenteraad in Maastricht bezig met de boven al aangekondigde Kaderbrief.
                              Het zwaartepunt ligt bij de door wethouder Damsma (D66) aangekondigde bezuinigingen op de cultuursector.
                              De wethouder heeft uiteraard nog niet gereageerd. Naar verwachting gaat dit pas na de dinerpauze gebeuren.

                              Maar er is iets anders wat de meeste raadsleden en bezoekers momenteel bezighoudt en uitvoerig besproken wordt in de antichambre.
                              Dat is het optreden van de fractievoorzitter van de PvdA, Albert Nuss.

                              Albert Nuss beseft vermoedelijk nog niet dat hij nu raadslid is en niet meer wethouder.
                              Bovendien loopt hij quasi nonchalant rond (handen diep in zijn zak) en is hij voornamelijk zéér langdradig in zijn vragen en betogen.
                              Hij weet de aandacht van de raadsleden helemaal niet vast te houden. Als hij aan het woord is gaat iedereen even iets anders doen.
                              Bovendien lijkt het erop dat hij alle interrupties pleegt zonder enige vorm van overleg met zijn fractiegenoten.

                              Een raadslid vroeg, verwijzend naar de langdradige bijdragen van Albert Nuss, al af of Fidel Castro's herrezen was?

                              Bij het begin van dit agendapunt was afgesproken dat iedere fractievoorzitter zich zou beperken tot een bijdrage van circa 10 minuten.
                              Hulde aan Esmiralda Thieme (PVM) dat zij, nadat Albert Nuss al ruim 15 minuten bezig was met zijn langdradig betoog, naar de interruptiemicrofoon liep om Nuss erop te attenderen dat de raad zojuist een raadsvoorstel had aangenomen om uiteindelijk te komen tot een efficiëntere manier van beraadslagen en hij al ruim 5 minuten te lang aan het woord was.
                              Veel hielp de interruptie van Esmiralda Thieme niet, want Albert Nuss had daarna nog ongeveer 6-7 minuten nodig om zijn betoog af te maken.

                              Albert Nuss bewijst zich en de PvdA geen dienst met zijn optreden.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #90
                                Mag ik vragen waarom de voorzitter van de vergadering niet ingrijpt of is dit wel gebeurd?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X