Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto jagers zwijnenjacht zwingelput

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Foto jagers zwijnenjacht zwingelput

    Op 21oktober 1947 is boven het poortje in de stadsmuur zwingelput een gevelsteen onthuld.
    Deze gevelsteen herdenkt de zwijnenjacht.
    Er bestaan foto's van die jachtpartij, althans van de jagers die aan deze jacht hebben meegedaan.
    Mijn vader was een van die jagers.
    Heeft iemand nog een foto van die jagers of weet iemand waar ik een kopie van die foto kan krijgen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door A. van Schendel Bekijk bericht
    Op 21oktober 1947 is boven het poortje in de stadsmuur zwingelput een gevelsteen onthuld.
    Deze gevelsteen herdenkt de zwijnenjacht.
    Er bestaan foto's van die jachtpartij, althans van de jagers die aan deze jacht hebben meegedaan.
    Mijn vader was een van die jagers.
    Heeft iemand nog een foto van die jagers of weet iemand waar ik een kopie van die foto kan krijgen

    Opmerking


    • #3
      Heel hartelijk bedankt voor de snelle reactie.
      Last edited by Breur; 29 april 2013, 18:02. Reden: edit.

      Opmerking


      • #4
        Hartelijk welkom A. V Schendel deze foto is inderdaad in mijn bezit, helaas lukt het mij niet technisch om hem hier te plaatsen. ( blijf oefenen)
        Maar ik ben zeker dat hij door iemand anders, zou het mij niet lukken snel geplaatst wordt.
        Zou dit niet zo zijn mail mij uw emailadres door vis de P berichten en ik stuur u deze foto
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          DAAR is ie al
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #6
            Foto zwijnenjacht

            Oorspronkelijk geplaatst door A. van Schendel Bekijk bericht
            Op 21oktober 1947 is boven het poortje in de stadsmuur zwingelput een gevelsteen onthuld.
            Deze gevelsteen herdenkt de zwijnenjacht.
            Er bestaan foto's van die jachtpartij, althans van de jagers die aan deze jacht hebben meegedaan.
            Mijn vader was een van die jagers.
            Heeft iemand nog een foto van die jagers of weet iemand waar ik een kopie van die foto kan krijgen
            Wellicht interessant om aan te geven wie jouw vader is.

            Tevens moet ik met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik een goede kopie van die foto, ook in mijn bezit, al enige tijd geleden heb beloofd aan ons gewaardeerd lid Wigo......

            @Wigo, momenteel ben ik eventjes niet zo mobiel als ik zou willen, maar ik beloof hem volgende week door te sturen!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Positie de heer van Schendel op de foto 'Zwijnenjacht'

              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              Wellicht interessant om aan te geven wie jouw vader is.

              Tevens moet ik met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik een goede kopie van die foto, ook in mijn bezit, al enige tijd geleden heb beloofd aan ons gewaardeerd lid Wigo......

              @Wigo, momenteel ben ik eventjes niet zo mobiel als ik zou willen, maar ik beloof hem volgende week door te sturen!
              Volgens mij is de heer van Schendel gehurt, onderaan links, bij de zwijnen naast de jongen met een hond.

              @ Pier, geen probleem, immers wat in het vat zit verzuurt niet !
              Bij voorbaat dank.
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • #8
                ...en rechts beneden, gehurkt met sigaret in de mondhoek, slager Franssen van de Pieterstraat ?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
                  ...en rechts beneden, gehurkt met sigaret in de mondhoek, slager Franssen van de Pieterstraat ?
                  Goed gezien Annefine, dat is inderdaad de heer Franssen.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Hartelijk welkom A. V Schendel deze foto is inderdaad in mijn bezit, helaas lukt het mij niet technisch om hem hier te plaatsen. ( blijf oefenen)
                    Maar ik ben zeker dat hij door iemand anders, zou het mij niet lukken snel geplaatst wordt.
                    Zou dit niet zo zijn mail mij uw emailadres door vis de P berichten en ik stuur u deze foto
                    Beste,
                    Hartelijk dank voor de reactie.
                    Mijn Email adres is : avschendel@home.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      Wellicht interessant om aan te geven wie jouw vader is.

                      Tevens moet ik met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik een goede kopie van die foto, ook in mijn bezit, al enige tijd geleden heb beloofd aan ons gewaardeerd lid Wigo......

                      @Wigo, momenteel ben ik eventjes niet zo mobiel als ik zou willen, maar ik beloof hem volgende week door te sturen!
                      Beste,
                      Mijn vader is inderdaat linksonder gehurkt.
                      Ik vraag mij af hoe U aan deze wetenswaardigheid komt, best interesant.
                      Mijn vader was indertijd commandant van de brandweer in maastricht hij verving commandant Visser die ziek thuis zat.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door A. van Schendel Bekijk bericht
                        Beste,
                        Hartelijk dank voor de reactie.
                        Mijn Email adres is : avschendel@home.nl
                        Is onderweg, groetjes Parel
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door A. van Schendel Bekijk bericht
                          Mijn vader is inderdaad linksonder gehurkt. Ik vraag mij af hoe U aan deze wetenswaardigheid komt, best interessant.
                          Mestreech Online telt momenteel 1200 leden of daaromtrent. Best mogelijk dat er wat (semi)ambtenaren tussen zitten van het gemeentehuis, de marechaussee, de brandweer of de politie, of jongelui die in de buurt woonden toen deze gebeurtenis zich afspeelde.

                          Opmerking


                          • #14
                            Commandant brandweer

                            Oorspronkelijk geplaatst door A. van Schendel Bekijk bericht
                            Beste,
                            Mijn vader is inderdaat linksonder gehurkt.
                            Ik vraag mij af hoe U aan deze wetenswaardigheid komt, best interesant.
                            Mijn vader was indertijd commandant van de brandweer in maastricht hij verving commandant Visser die ziek thuis zat.
                            Goed te lezen dat uw vader de persoon is die ik bedoelde.
                            Links van uw vader staat trouwens een collega van hem, de heer Boesten.
                            Bepaalde bronnen kan en mag ik niet openbaar maken, sorry hiervoor.

                            Uw vader heb ik persoonlijk niet gekend, de heer Visser wel.
                            Na zijn pensioen kwam de heer Visser 'als hobby' nog één keer per week het archief bijhouden.

                            Los van dit, voor de volledigheid en ter informatie het volgende.
                            De diensten Gas, licht en water, de Stadsbus en de Brandweer vormden vroeger (tot halverwege de jaren tachtig) één dienst.
                            Eerst was dit Gemeente Werken, later werd dit Gemeente Bedrijven en nog later Nutsbedrijven.
                            De directeur van deze dienst was tevens commandant van de Brandweer, dat was zo vastgelegd.
                            Het hoofd van de Brandweer was in feite dus onder-commandant, echter in de volksmond noemde men hem toch commandant.
                            Vanaf 1985 was de Brandweer een zelfstandige dienst en maakte deel uit van de Regio Zuidelijk Zuid Limburg.
                            Pas toen werd het hoofd van de Brandweer echt commandant Brandweer !
                            Mestreechter Geis mage beleve
                            en dat door te kinne geve.
                            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                              Goed te lezen dat uw vader de persoon is die ik bedoelde.
                              Links van uw vader staat trouwens een collega van hem, de heer Boesten.
                              Bepaalde bronnen kan en mag ik niet openbaar maken, sorry hiervoor.

                              Uw vader heb ik persoonlijk niet gekend, de heer Visser wel.
                              Na zijn pensioen kwam de heer Visser 'als hobby' nog één keer per week het archief bijhouden.

                              Los van dit, voor de volledigheid en ter informatie het volgende.
                              De diensten Gas, licht en water, de Stadsbus en de Brandweer vormden vroeger (tot halverwege de jaren tachtig) één dienst.
                              Eerst was dit Gemeente Werken, later werd dit Gemeente Bedrijven en nog later Nutsbedrijven.
                              De directeur van deze dienst was tevens commandant van de Brandweer, dat was zo vastgelegd.
                              Het hoofd van de Brandweer was in feite dus onder-commandant, echter in de volksmond noemde men
                              Vanaf 1985 was de Brandweer een zelfstandige dienst en maakte deel uit van de Regio Zuidelijk Zuid Limburg.
                              Pas toen werd het hoofd van de Brandweer echt commandant Brandweer !
                              Beste Wigo,
                              Zo leer je nog eens iets.
                              Mijn vader was dus in feite ondercommandant.
                              Jammer dat hij stierf op 39 jarige leeftijd.
                              Nogmaals bedankt

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X